SÅ kom dagen endelig. D. 13. juli har i mange dage været en dato der var umulig at nå, men på mystisk vis blev det alligevel i går d. 12. Jeg gik sent i seng for at være sikker på at sove hele natten... dårlig plan. Det var møgvarmt og har været oppe for at tisse i hvert fald et par gange. Der udover var Jens om muligt en endnu mere urolig sengekammerat end han plejer at være - skønt! Vi skulle op kl. 7 for at være på Skejby kl 8.30. Jeg vågnede kl 6 og ventede... og ventede og ventede og ventede. Blev mere og mere nervøs og mere og mere dårlig. Da vi gik ned i bilen og kørte afsted var jeg klar til at tude. Heldigvis gik det ret hurtigt da vi kom til Skejby. Vi kom ind til sygeplejersken som var god til hele tiden at fortælle hvad hun gjorde, hvorfor osv. Med det samme hun satte scanneren på min mave kunne vi se en lille tyk mave og et hjerte slå - oh store lykke, ungen var der endnu! Men det var så også ca. så samarbejdsvillig som den havde tænkt sig at være. Det tog en halv time at tage så mange billeder som det var nødvendigt for at måle nakkefolden helt perfekt. Jeg drak 1½ liter vand og var oppe og hoppe på gulvet tre gange, men hver gang hun var tæt på at tage et billede vente min lille skat sig om på siden så hun ikke kunne se noget. Først da hun truede med at vi skulle komme tilbage senere, artede den sig og lod sig fotografere.
Men resultater af mål og blodprøver var rigtig fine og der var kun en meget lille risiko for downs syndrom (de giver ikke tallene på Skejby med mindre man beder om dem, og det passer mig helt fint).
Så nu er jeg hjemme igen med et fint lille billede af en tyk baby der vinker til kameraet efter længere tids kamp - så skønt, så skønt - kunne have kigget på den hele dagen!

Anmeld