Andre med barn der gylper meget.....hjælp:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

MissJensen

Valle81 skriver:

Hmm lyder spændende:0)

Kan du huske hvor mange milliliter vand til en teske???

Er det noget du er blevet anbeflet at prøve eller bare et "vildt" forsøg:0)

Mener at det var til 150 ml.

Jeg havde læst rundt på nettet og fandt frem til det. Så spurgte jeg min SP om det var noget jeg måtte prøve. Det kunne hun ikke se skulle skade.

Synes ihvertfald det hjalp Jamie. Du skal nok bare købe sutter beregnet til vælling, da det blir noget tykt.

Jamie gylpede stadig lidt selvom han fik det, men slet ik i så store mængder som før.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Valle81

Englebisse skriver:

Hey fik du snakket med lægen omkring at give din søn Gaviscon?

Godmorgen:0)

Ja jeg snakkede med lægen og vi vendte det og snakkede også det emd Johannenesbrødkernemel:0)

Vi blev enige om at børme melet først og se om det havde en positiv effekt da det er et naturmiddel og det andet normalt bruges til voksne i forbindelse med for meget mavesyre og konstante sure opstød;0)

så nu ser vi lige tiden an:0)

Anmeld

14. juli 2010

Valle81

MissJensen skriver:

Mener at det var til 150 ml.

Jeg havde læst rundt på nettet og fandt frem til det. Så spurgte jeg min SP om det var noget jeg måtte prøve. Det kunne hun ikke se skulle skade.

Synes ihvertfald det hjalp Jamie. Du skal nok bare købe sutter beregnet til vælling, da det blir noget tykt.

Jamie gylpede stadig lidt selvom han fik det, men slet ik i så store mængder som før.

Jeps:0) En halv teske til 200 ml:0)

Vi startede igår og kan allerede se en hvis ændring - slet iikke gylpen i de store mængder - nu kan jeg jo redde hans og mit tøj med ved at kunne "gribe" det med stofbleen når det kommer og ikke den der kolosale nærmest stråle der bare stod ud over det hele:0)

Så thumbs up ind til videre:0)

Anmeld

14. juli 2010

Sara.

Nu har jeg slet ikke fulgt med..... dumt dumt dumt..

men tak for mailen også

Men hvad er det du har prøvet som hjælper???????

Knud

Anmeld

14. juli 2010

Valle81

lærkes_mor skriver:

Nu har jeg slet ikke fulgt med..... dumt dumt dumt..

men tak for mailen også

Men hvad er det du har prøvet som hjælper???????

Knud

Johannesbrød kernemel:0)

Anton drikker 150 ml og der putter jeg lie under en halv teske i det kolde vand - ryster total godt - varmer og putter erstatninge i og ryster vildt igen:0)

Bruger bare de sutter til flasken han hele tiden har brugt og det er uden problemer:0)

Altså han gylper stadig lidt men intet i forhold til for to dage siden:0)

Kan kan jo faktisk ligge på maven, bøvse osv uden at der hver gang kommer en stråle ud, måske en klat men det er til at klare:0)

Anmeld

14. juli 2010

Sara.

Valle81 skriver:

Johannesbrød kernemel:0)

Anton drikker 150 ml og der putter jeg lie under en halv teske i det kolde vand - ryster total godt - varmer og putter erstatninge i og ryster vildt igen:0)

Bruger bare de sutter til flasken han hele tiden har brugt og det er uden problemer:0)

Altså han gylper stadig lidt men intet i forhold til for to dage siden:0)

Kan kan jo faktisk ligge på maven, bøvse osv uden at der hver gang kommer en stråle ud, måske en klat men det er til at klare:0)

Det skal jeg vidst ha købt hvor køber man det henne? hvad koster det?

Laver også 150 ml til Nor.

Vil lige være sikker på opskriften Du tager 150 ml koldt vand i sutteflasken. Putter lige under en halv teske af det i og ryster helt vildt. Varmer flasken til spise temperatur og putter så erstatningen i også ryster igen?

Anmeld

14. juli 2010

Valle81

lærkes_mor skriver:

Vil lige være sikker på opskriften Du tager 150 ml koldt vand i sutteflasken. Putter lige under en halv teske af det i og ryster helt vildt. Varmer flasken til spise temperatur og putter så erstatningen i også ryster igen?

Lige nemlig:0) Der står noget helt andet på pakken, men så skal man stå og koge vand op i en gryde og køkle ned og piske osv - det er alt for omstædning for mig - da jeg laver 12 flasker klar med afmålt vand af gangen som står i køleskabet.

Så googlede lidt og fandt frem til at man godt kunne gøre sådan også som hende der svarede tidlgiere hun skev:0)

jeg har købt på apoteket - 100 gram til hold fast - 89 kroner, men 1/2 teske er ca 1 gram så der er jo til over 100 flasker, så det går nok:0)

Snakkede med en fra min mødregruppe igår, som sagde at hendes veninde havde gjort det med marizena og det havde også virket. Der står også på pakken af johannesbrødkernemelet at det er fortykningsmiddel - så om det har samme effekt ved jeg ikke:0) men er næsten ligeglad, bare noget virker:0)

(kan godt være man bliver lidt snydt og det egentlig bliver til vælling - men så alligevel for Anton virker ikke mere mæt - så det tykner det nok bare og ikke som vælling der ligger tungere og mætter mere:0)

Anmeld

14. juli 2010

Bayze

Englebisse skriver:

Uhh hvor kan jeg huske det med vores søn. Han var også stor gylper. Jeg havde 4-5 sæt tøj med til os hver når vi var ude, og det var somregl ikke nok. Stofbleer blev brugt og lagner til stole og sofaer for han gylpede over alt og på alle. Det var sådan jeg næsten ikke ville have folk holdte ham fordi jeg var bange for han ville gylpe ud over dem, som han selvfølgelig også gjorde

Min sp troede ikke at min søn gylpede så meget, men så fik hun så set det efter han havde spist et måltid og kunne godt se det var meget voldsomt. Så vi kom til læge og hun sendte os videre til en børnelæge som mærkede på min søns mave, men han mente han var en dem som var længe om at modne en lukkemuskel som sidder mellem mave, spiserør og mavesæk. Vi fik på resept noget som hedder GAVISCON som også kan fåes ud resept på apoteket. Det hjalp lige med det samme. Han fik det inden et måltid. Vi sprøjtede det ind i munden med en lille sprøjte. Han gylpede stadig lidt efter, men slet ikke i samme kaliber.. Hold kæft vi var glade for det gaviscon... 

Hvor sjovt - Gaviscon var det præparat jeg fik under min graviditet da min svære halsbrand gik over i reflux - altså hvor JEG gylpede:-)

Anmeld

14. juli 2010

Englebisse

Valle81 skriver:

Godmorgen:0)

Ja jeg snakkede med lægen og vi vendte det og snakkede også det emd Johannenesbrødkernemel:0)

Vi blev enige om at børme melet først og se om det havde en positiv effekt da det er et naturmiddel og det andet normalt bruges til voksne i forbindelse med for meget mavesyre og konstante sure opstød;0)

så nu ser vi lige tiden an:0)

Ja vi prøvede også Johannesbrødkernemel, men det var desværre ikke nok til at han holdte op med at gylpe. Håber for din søn at det hjælper for det er bare ikke til at holde ud alt det gylperi.

Anmeld

15. juli 2010

Valle81

lærkes_mor skriver:

Hey - nu har Anton fået det i to dage - og jeg må sige at det HJÆLPER:0)

Han gylper virkelig næsten ikke mere:0) Det er så lidt så lidt så lidt - i kan lege og hoppe og sidde i autostol uden det står ud af ham:0)

Det er fantastisk - og jeg har haft det samme tøj på fra morgen til aften i to dage:0)

Prøv det, prøv det:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.