Andre med barn der gylper meget.....hjælp:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2010

Valle81

Englebisse skriver:

Uhh hvor kan jeg huske det med vores søn. Han var også stor gylper. Jeg havde 4-5 sæt tøj med til os hver når vi var ude, og det var somregl ikke nok. Stofbleer blev brugt og lagner til stole og sofaer for han gylpede over alt og på alle. Det var sådan jeg næsten ikke ville have folk holdte ham fordi jeg var bange for han ville gylpe ud over dem, som han selvfølgelig også gjorde

Min sp troede ikke at min søn gylpede så meget, men så fik hun så set det efter han havde spist et måltid og kunne godt se det var meget voldsomt. Så vi kom til læge og hun sendte os videre til en børnelæge som mærkede på min søns mave, men han mente han var en dem som var længe om at modne en lukkemuskel som sidder mellem mave, spiserør og mavesæk. Vi fik på resept noget som hedder GAVISCON som også kan fåes ud resept på apoteket. Det hjalp lige med det samme. Han fik det inden et måltid. Vi sprøjtede det ind i munden med en lille sprøjte. Han gylpede stadig lidt efter, men slet ikke i samme kaliber.. Hold kæft vi var glade for det gaviscon... 

Hold da fast - der var min redning jo:0)

Det skal jeg bare på apoteket og købe i morgen:0) Kan slet ikke vente og se om det giver pote:0)

Ej du er en engel:0) Kan ikke vente:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Mor til L&S

Hej søde

Liva har også gylpet rigtig meget siden hun blev født, men synes faktisk det blir mindre og mindre jo ældre hun bliver!

Men vi skifter og tøj hele tiden samt at hun skal ha hagesmæk/savlesmæk på hele tiden for ikke at skifte bodystocking hele tiden...

Vi kan ikke ligge hende til at sove lige efter måltid fordi så gylper hun meget og jeg kunne blive ved... Det er bare såå træls altså og synd

har ingen råd.. ville bare dele med dig at vi kæmper med det samme.

En ting jeg synes har virket her er at når Liva har spist så kommer hun op og bøvser op til flere gange..

Knus

Anmeld

12. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Valle81 skriver:

Hejsa

Jeg er blevet udstyret med den skønneste dreng, men desværre så gylper han HELE tiden og så igen og det er ikke bare lidt det er meget og emget af gangen............. ikke kaste op men bare gylp.

Det driver mig simpelthen helt og til vanvid, skifter tøj på ham og mig selv min. 10 gange om dagen samt sengetøj og bruger stofbleer som aldrig før. Det er som om at gylperiet tager til jo ældre han bliver, hvilket undrer mig meget da han faktisk ikke spiser mere. Han er 3 måneder og spiser ca 150 ml af gangen og det gøre han ca 6 gange om dagen.

Han er rigtig god til at bøvse og prutte for den sags skyld så det er ikke fordi han ikke kommer af med luft. Synes heller ikke det er fordi han overspiser.

VI har prøvet at dele hans måltider op ved at give ham når han vågner og inden han skal sove igen - ingen effekt.

Det der er så øv ved alt hans gylpen er også at han intet aktiv kan lave. VI kan ikke gå med ham på armen - så gylper han, han kan ikke sidde i sin skråstol så gylper han, kan ikke sidde  sin autostol så gylper han, han kan ikke ligge på maven - så brækker han sig nærmest.

Har prøvet at kontakte SP  - men hun har ferie så overvejer at ringe til lægen og få en tid - men vil bare høre hvad i har af erfaringer hjælpemåder osv:0)

Noget må kunne gøres:0)

Knus fra en fortvivlet mor til en skøn gylper:0)

Frederic var gylper med stort G...

Den dag vi skulle hjem, måtte vi skifte tøj 3 gange inden for 1½ time.

Vi måtte skifte ham inden han fik bryst, for kom han ned at ligge vandret efter et måltid stod det ud af ham.

Hans altan barnevogn stod skrå og med baby alarm helt nede ved hans hoved. Han havde også en ekstra kile i klapvogn, så han også der kunne ligge skråt.

Han seng og vugge stod også på skrå.

Det var at side bum stille med ham, ellers kom det også. Gæster mm var advaret - så det var på eget ansvar at holde ham. Og dem der sad med ham kunne/skulle side ret stille.

Anmeld

12. juli 2010

Englebisse

Valle81 skriver:

Hold da fast - der var min redning jo:0)

Det skal jeg bare på apoteket og købe i morgen:0) Kan slet ikke vente og se om det giver pote:0)

Ej du er en engel:0) Kan ikke vente:0)

Jeg ville nok lige få lægens godkendelse for om dit barn må få det. Ikke fordi det er farligt eller noget, men vi fik det jo på resept fordi vores søn var lille...

Anmeld

12. juli 2010

Valle81

Rollo skriver:

Hej søde

Liva har også gylpet rigtig meget siden hun blev født, men synes faktisk det blir mindre og mindre jo ældre hun bliver!

Men vi skifter og tøj hele tiden samt at hun skal ha hagesmæk/savlesmæk på hele tiden for ikke at skifte bodystocking hele tiden...

Vi kan ikke ligge hende til at sove lige efter måltid fordi så gylper hun meget og jeg kunne blive ved... Det er bare såå træls altså og synd

har ingen råd.. ville bare dele med dig at vi kæmper med det samme.

En ting jeg synes har virket her er at når Liva har spist så kommer hun op og bøvser op til flere gange..

Knus

Åhh bare det at vide at jeg ikke er den eneste der døjer med det problem gør mig mere og mere fortrøsningsfuld:0)

Man føler sig som palle alene i verden gylpe lugtende monster mor:0)

Anmeld

12. juli 2010

Valle81

Englebisse skriver:

Jeg ville nok lige få lægens godkendelse for om dit barn må få det. Ikke fordi det er farligt eller noget, men vi fik det jo på resept fordi vores søn var lille...

Du siger noget -ringer lige i lægens tlf tid og spørger i morgen:0)

Anmeld

12. juli 2010

MissJensen

Hej,

Da min søn var helt lille (er nu 15 måneder og gylper ikke længere) gylpede han også ekstremt meget. Jeg fandt ud af at det hjalp at bruge noget som hedder Johannesbrødkernemel.

Det er noget du kan købe i håndkøb på apoteket. Jeg puttede en teske i det kogte vand (når det er kølet helt ned) rystede det godt ud og varmede så vandet igen og derefter MME i.

Det som står på brugsanvisningen fungerede ikke for mig.

Anmeld

12. juli 2010

Valle81

MissJensen skriver:

Hej,

Da min søn var helt lille (er nu 15 måneder og gylper ikke længere) gylpede han også ekstremt meget. Jeg fandt ud af at det hjalp at bruge noget som hedder Johannesbrødkernemel.

Det er noget du kan købe i håndkøb på apoteket. Jeg puttede en teske i det kogte vand (når det er kølet helt ned) rystede det godt ud og varmede så vandet igen og derefter MME i.

Det som står på brugsanvisningen fungerede ikke for mig.

Hmm lyder spændende:0)

Kan du huske hvor mange milliliter vand til en teske???

Er det noget du er blevet anbeflet at prøve eller bare et "vildt" forsøg:0)

Anmeld

12. juli 2010

Englebisse

Valle81 skriver:

Du siger noget -ringer lige i lægens tlf tid og spørger i morgen:0)

Ja bare sådan for en sikkerheds skyld. Forresten så vil jeg lige sige selvom min søn begyndte på mere fast føde så gylpede han også der. Det var slet ikke rart for ham eller os. Det lugter være en gylp da det jo faktisk bliver bræk

Håber du får fat på lægen i morgen

Anmeld

13. juli 2010

Englebisse

Valle81 skriver:

Hejsa

Jeg er blevet udstyret med den skønneste dreng, men desværre så gylper han HELE tiden og så igen og det er ikke bare lidt det er meget og emget af gangen............. ikke kaste op men bare gylp.

Det driver mig simpelthen helt og til vanvid, skifter tøj på ham og mig selv min. 10 gange om dagen samt sengetøj og bruger stofbleer som aldrig før. Det er som om at gylperiet tager til jo ældre han bliver, hvilket undrer mig meget da han faktisk ikke spiser mere. Han er 3 måneder og spiser ca 150 ml af gangen og det gøre han ca 6 gange om dagen.

Han er rigtig god til at bøvse og prutte for den sags skyld så det er ikke fordi han ikke kommer af med luft. Synes heller ikke det er fordi han overspiser.

VI har prøvet at dele hans måltider op ved at give ham når han vågner og inden han skal sove igen - ingen effekt.

Det der er så øv ved alt hans gylpen er også at han intet aktiv kan lave. VI kan ikke gå med ham på armen - så gylper han, han kan ikke sidde i sin skråstol så gylper han, kan ikke sidde  sin autostol så gylper han, han kan ikke ligge på maven - så brækker han sig nærmest.

Har prøvet at kontakte SP  - men hun har ferie så overvejer at ringe til lægen og få en tid - men vil bare høre hvad i har af erfaringer hjælpemåder osv:0)

Noget må kunne gøres:0)

Knus fra en fortvivlet mor til en skøn gylper:0)

Hey fik du snakket med lægen omkring at give din søn Gaviscon?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.