Er I begyndt at læse bøger med børnene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. juni 2008

Anja

Her har vi de sidst par mdr ofte "læst"/kigget i bøger når der indtages mellemmåltider. Synes det er en hyggelig måde at snakke lidt på ....

Vi er ofte på biblioteket og i øjeblikket er ynglingsbogen "Hvad sker der i zoo" en papbog og hver gang vi kommer til siden med løverne siger Elias "Grrhhhh" for sådan har vi jo sagt at løven siger :P

En enkelt gang har han også sagt det, da jeg uden bogen sagde: "Hvad siger løven?"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2008

Muffinmus

Vi kigger også kun i han store bog om Lastbiler..Men vi forklarer hvad det er...og hans dyrebog og talende Peter Plys bog:)
Han giver slet ikke sidde stille for at høre en historie, han vil bare bladre og pege.

Anmeld

26. juni 2008

Anja

MariaE skriver:

Vi kigger også kun i han store bog om Lastbiler..Men vi forklarer hvad det er...og hans dyrebog og talende Peter Plys bog:)
Han giver slet ikke sidde stille for at høre en historie, han vil bare bladre og pege.

Vi læser heller ikke bøgerne som sådan, men fortæller hvad tingene på siderne hedder fx dyrene og deres lyde. Han kan være optaget af det længe synes jeg op til 15 minutter ....

Anmeld

26. juni 2008

Tynen

Vi kigger mens Stella ihærdigt bladrer fra den ene side til den anden.

Hvis man siger "Se babyen" kan hun pege (Ja, altså hvis der vel at mærke er en baby på siden ;) ) Men det er det vi får læst :)

Anmeld

26. juni 2008

Plysbjørnen

Har forsøgt at læse nogen Peter Plys nogen når hun skal sove, men det gider Laura bare slet ikke... Håber det kommer når hun bliver ældre...

Anmeld

26. juni 2008

ka li ja

arthur har 3 bøger... de er delvist spist. men vi kigger også i dem, han læser dem tit selv og siger deii? hele tiden. så der snakker vi også om hvad dyrene hedder, og hvor mange der er.

Anmeld

26. juni 2008

Mary

Pegebøger er noget af det der kan optage Annika aller mest herhjemme. Hvis hun sidder med sådan en bog kan hun sidde læææææænge og bladre og "snakke" om det hun ser, og hun elsker også når vi "læser" med hende, så det kan vi bruger lang tid på.

Det er rigtig dejligt - hun må være mere tålmodig end sin storesøster, som ikke kunne koncentrere sig om det da hun var 1 år.... Juliane elsker dog bøger nu ;)

Min svigermor arbejder i en boghandel, så det er bestemt ikke bøger vi mangler!:D

Anmeld

26. juni 2008

Mary

Hov...glemte lige...

Det er i øvrigt vigtigt at begynde med bøgerne nu, stille og roligt, også selvom de ikke kan gider ret længe. Så vænner de sig til bøgerne :)

Anmeld

26. juni 2008

bette

ja det er vi.. læser oftes musen molly (en bog hvor der er en fingermus i som man kan bevæge med pegefingeren mens man fortæller historie.. elsker mikkel.. men han vil også gerne smage på musen molly(L)

ellers kikker vi på billeder hvor jeg peger og fortæller hva det er.
og har også sådan en bog hvor han kan mærke pelsen på dyret. fx et lam og en ko og sådan.. det synes han er sjovt

Anmeld

26. juni 2008

Kaufie

Mary skriver:

Pegebøger er noget af det der kan optage Annika aller mest herhjemme. Hvis hun sidder med sådan en bog kan hun sidde læææææænge og bladre og "snakke" om det hun ser, og hun elsker også når vi "læser" med hende, så det kan vi bruger lang tid på.

Sådan er det også her. William hiver bøger ned konstant - og kigger meget i dem. Hvis jeg sidder på gulvet, samler han tit en bog op og kravler hen til mig med den - vender rundt og sætter sig til rette - så ja, vi læser meget. Han har vel 7-8 bøger, som vi læser ca to gange om dagen.

Først var det "hvor er min baby" og "hvor er min badeting" - med høje Bøøøøh-lyde - nu er det Flodhesten Larm, Giraffen Sky, Dinoen Smilla og Grådige Kroko - hiv og træk bøger fra Netto....

Når vi så er færdige med at læse, sidder han selv og bladrer lidt mens han snakker meget - jeg tror han selv "læser" dem op.

Det er så hyggeligt - og som Mary mener jeg også det er vigtigt at give dem interessen for bøger tidligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.