Bliver snart skør!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

line melias mor

hejsa. min datter er 7 måneder og kender det alt for godt.

min datter vågner mellem 8 og 9 om morgenen. sover igen ved en 11 tiden men ikke mere end en halv time. er så vågen til 13-14 tiden hvor hun sover igen 1 time maks. så plejer hun at tage en lur mellem 17 og 19 hvor hun sover et kvarter maks. vi ligger hende i seng ved en 21-22 tiden. nogle gange græder hun i op til en time nogle gange sover hun med det samme det forskelligt. jeg ved  ikke hvad der er normalt men vi tager det bare som det kommer. jeg syntes ikke jeg har kunne blive klog på andres råd så har bare fulgt vores prinsesses mønster. har taget ekstra hensyn til at det er varmt og lader hende derfor for det meste sove indefor om dagen. for mit vedkommende er jeg blevet mere afslappende omkring hende og hendes søvn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

Tanja1

line melias mor skriver:

hejsa. min datter er 7 måneder og kender det alt for godt.

min datter vågner mellem 8 og 9 om morgenen. sover igen ved en 11 tiden men ikke mere end en halv time. er så vågen til 13-14 tiden hvor hun sover igen 1 time maks. så plejer hun at tage en lur mellem 17 og 19 hvor hun sover et kvarter maks. vi ligger hende i seng ved en 21-22 tiden. nogle gange græder hun i op til en time nogle gange sover hun med det samme det forskelligt. jeg ved  ikke hvad der er normalt men vi tager det bare som det kommer. jeg syntes ikke jeg har kunne blive klog på andres råd så har bare fulgt vores prinsesses mønster. har taget ekstra hensyn til at det er varmt og lader hende derfor for det meste sove indefor om dagen. for mit vedkommende er jeg blevet mere afslappende omkring hende og hendes søvn.

Mit råd til dig (hvis du har lyst til at bruge det ) er, at ligge hende til både sin lur og nattesøvn noget tidligere. Det ville jo være rigtig godt og dejligt for hende (og dig ), at få lidt mere søvn, både om dagen og natten. Min sp gav mig et godt råd på et tidspunkt, at babyer på ca.6 mdr kun skal være vågne i 1,5-2 timer af gangen, ellers bliver de for trætte og vil have det svært ved at falde i søvn. Og de skal gerne få mindst én lur om dagen på mindst 2 timer. Selvfølgelig er børn forskellige med individuelle behov, men jeg syntes at det var et godt basisråd at følge efter. Ved at prøve at få min søn lagt tidligt nok (i stedet for at vente og bevidst holde ham vågen), har det (for det meste) været nemt for ham at falde i søvn ret hurtigt af sig selv, og han har altid taget nogle lange lur også. Efterhånden når han er blevet ældre, har jeg forlænget vågentiden lidt af gangen.

Man får det også nemmest selv ved at hjælpe sit barn til nogle gode sovevaner, for så trives det og udvikler sig, og dermed får man også selv lidt tid til at samle kræfter.

Jeg ved jo godt at det er nemt nok for mig at sige nu, at jeg har været al den bøvl igennem og har et barn på 16 mdr med godt sovehjerte, men jeg håber du/I kan tage dette som velment hjælp .

Anmeld

11. juli 2010

Sissel

Jeg har hørt et sted at de ikke må få lure efter kl 16.
Her hjemme starter dagen kl 5.30, en formiddagslur imellem 8 og 9, en eftermiddagslur ved 12 tiden hvor hun somregel sover i et par timer og så blir hun puttet til nat kl 18.. Jo mindre søvn hun har fået i løbet af dagen jo mere møverri og gråd er der når der blir sagt godnat.. Men for det meste går det rimeligt smertefrit

Anmeld

11. juli 2010

Laulund87

millesofie skriver:

det lyder næsten som min tinkefis

og gud hvor kan man bare blive træt af det møver-ri i sengen for hvorfor ikke sove når man er SÅ træt

nå men jeg har efterhånden været alt igennem og Tinke fungere bare ikke hvis jeg slår timer af hendes dags-søvn Men jeg fandt ud af at hvis jeg holdte liv i hende ca en time længere om aftenen altså til ca 21 så sov hun hele natten kun afbrudt kl 06 hvor hun så sover videre til kl ca 08 skal lige siges at det er en hård time om aftenen men jeg ved jo nu hvad den er værd

Tinke sover nu således :

08 vågner

10 lur (1-2 timer)

15 lur (1-2 timer)

og nogle gange en kort lur ved en 17-18 (ca ½-1 time)

21 sove

jeg kan ikke rigtig hjælpe med andre råd men håber at det samme virker for din lille mus

og for nattesøvn

Tak for dit råd 

Kan se der er stor forskel på hvad der bliver rådet til, men jeg må prøve mig frem. Vil måske også hellere holde hende lidt længere vågen om aftenen end at vække hende om dagen, det synes jeg er så synd

Anmeld

11. juli 2010

Laulund87

Tanja1 skriver:

Mit råd til dig (hvis du har lyst til at bruge det ) er, at ligge hende til både sin lur og nattesøvn noget tidligere. Det ville jo være rigtig godt og dejligt for hende (og dig ), at få lidt mere søvn, både om dagen og natten. Min sp gav mig et godt råd på et tidspunkt, at babyer på ca.6 mdr kun skal være vågne i 1,5-2 timer af gangen, ellers bliver de for trætte og vil have det svært ved at falde i søvn. Og de skal gerne få mindst én lur om dagen på mindst 2 timer. Selvfølgelig er børn forskellige med individuelle behov, men jeg syntes at det var et godt basisråd at følge efter. Ved at prøve at få min søn lagt tidligt nok (i stedet for at vente og bevidst holde ham vågen), har det (for det meste) været nemt for ham at falde i søvn ret hurtigt af sig selv, og han har altid taget nogle lange lur også. Efterhånden når han er blevet ældre, har jeg forlænget vågentiden lidt af gangen.

Man får det også nemmest selv ved at hjælpe sit barn til nogle gode sovevaner, for så trives det og udvikler sig, og dermed får man også selv lidt tid til at samle kræfter.

Jeg ved jo godt at det er nemt nok for mig at sige nu, at jeg har været al den bøvl igennem og har et barn på 16 mdr med godt sovehjerte, men jeg håber du/I kan tage dette som velment hjælp .

Hun kan netop heller ikke være vågen mere end et par timer af gangen, derfor hun sover de der 3 gange om dagen og det vil jeg helst ikke lave om på, når hun nu ser ud til at trænge til at sove der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.