Bliver snart skør!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
14 svar
0 synes godt om
10. juli 2010

Laulund87

Nogen der har et godt råd? 

Min datter på 7 måneder vil ikke sove om aftenen!

Hun vågner kl 7 om morgenen og sover igen kl 8 hvor hun tager 1-2 timer. 

Får mad kl 11 og sover ca fra 12-14.

Får mad kl 15 og sover ca fra 16-18. 

Kommer i seng kl 20 hvor hun så først sover ved 22 tiden

Vågner kl 23 og får mad og sover så resten af natten.

Jeg synes ikke det kan passe at hun først skal falde i søvn så sent! 

Når hun bliver lagt kl 20 er hun træt, men hun møffer rundt i sengen i ca 2 timer og kan slet ikke finde ro. Hun har altid sovet meget og det er først nu her hun har kunnet holde sig vågen i mere end en time af gangen, så jeg vil ikke mene jeg skal holde hende mere vågen om dagen for så fungerer hun slet ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

L-Mortil3

Min SP gav os et godt råd med at Liam kun måtte sove 1 (EN!) time til formiddagssøvn, fordi det er her de indhenter nattesøvnen. og så maks 3 timer(og virkelig max!) til eftermiddag.

DET har virkelig hjulpet! Nu har jeg en søn der sover fra 20.30 til 08.00 næsten hver dag, kun afbrudt af et enkelt måltid kl. 05.30.

Måske det var en ide?

Anmeld

10. juli 2010

Laulund87

Line&Liam skriver:

Min SP gav os et godt råd med at Liam kun måtte sove 1 (EN!) time til formiddagssøvn, fordi det er her de indhenter nattesøvnen. og så maks 3 timer(og virkelig max!) til eftermiddag.

DET har virkelig hjulpet! Nu har jeg en søn der sover fra 20.30 til 08.00 næsten hver dag, kun afbrudt af et enkelt måltid kl. 05.30.

Måske det var en ide?

Det snakkede min SP også om, men hun har bare altid sovet meget om som sagt hvis hun har dage hvor hun ikke sover så meget, fungerer hun slet ikke overhovedet! 

Hun bliver lagt når hun er træt og vågner af sig selv efter de der to timer, så jeg tror ikke rigtig det hjælper at holde hende vågen, tværtimod. Synes også det er synd at vække hende når hun tydeligvis er træt Hun er også træt der om aftenen og øjnene kører bare rundt, men hun kan ikke finde ro.

Anmeld

10. juli 2010

L-Mortil3

Laulund87 skriver:

Det snakkede min SP også om, men hun har bare altid sovet meget om som sagt hvis hun har dage hvor hun ikke sover så meget, fungerer hun slet ikke overhovedet! 

Hun bliver lagt når hun er træt og vågner af sig selv efter de der to timer, så jeg tror ikke rigtig det hjælper at holde hende vågen, tværtimod. Synes også det er synd at vække hende når hun tydeligvis er træt Hun er også træt der om aftenen og øjnene kører bare rundt, men hun kan ikke finde ro.

Det var også svært med Liam vil jeg sige, han har stort set aldrig sovet siden han blev født, hverken dag eller nat, så da han endelig var begyndt at sove om dagen ville jeg da BESTEMT ikke vække ham (hvad var hun da for et tosset kvindemenneske )

Men jeg prøvede alligevel, da det jo hos os voksne er bevist at man bliver mere frisk af en powernap end flere timer om eftermiddagen (ved godt det er bebser vi snakker )

Men kan godt forstå du ikke har lyst til at prøve

Anmeld

10. juli 2010

Laulund87

Line&Liam skriver:

Det var også svært med Liam vil jeg sige, han har stort set aldrig sovet siden han blev født, hverken dag eller nat, så da han endelig var begyndt at sove om dagen ville jeg da BESTEMT ikke vække ham (hvad var hun da for et tosset kvindemenneske )

Men jeg prøvede alligevel, da det jo hos os voksne er bevist at man bliver mere frisk af en powernap end flere timer om eftermiddagen (ved godt det er bebser vi snakker )

Men kan godt forstå du ikke har lyst til at prøve

Synes nemlig det er synd når hun virker til at have så stort et søvnbehov om dagen 

Jeg kan jo altid forsøge at vække hende måske efter 1,5 time om eftermiddagen og se om det hjælper og så gå ned til en time efter et par dage? En langsom nedtrapning måske

Anmeld

10. juli 2010

Laulund87

Eller hov, vække hende om formiddagen..

Anmeld

10. juli 2010

L-Mortil3

Laulund87 skriver:

Eller hov, vække hende om formiddagen..

Måske udtrapning var vejen frem Det skader jo om ikke andet aldrig at prøve, det tog Liam 4 dage ca. så kørte det bare derudaf

Anmeld

10. juli 2010

Laulund87

Line&Liam skriver:

Måske udtrapning var vejen frem Det skader jo om ikke andet aldrig at prøve, det tog Liam 4 dage ca. så kørte det bare derudaf

Okay tak, jeg må forsøge

Anmeld

10. juli 2010

Tanja1

Det med småbørns/babyers søvn er noget der optager mig ret meget, da jeg selv har haft bøvl med min søns sengetid. Det er også en del af de diskussioner, som jeg nogen gange har taget med forældre på mit arbejde. Er pædagog og synes derfor jeg har nogen viden om dette.

Der sker utrolig meget udvikling hos børn, mens de sover, og det kan derfor være ret ødelæggende, hvis deres søvn afbrydes, eller de ikke får den søvn, de har brug for. De seneste undersøgelser viser også, at det oftest ikke skyldes den søvn, børn har fået i løbet af dagtimerne, at de ikke kan falde i søvn om aftenen. Derimod kan det skyldes bl.a. overtræthed, mangel af faste rutiner ved sengetid, stress (ja, også hos børn - det smitter fra forældrene eller deres andre nære voksne), sult eller andet fysisk...

Derfor anbefaler jeg i stedet for at vække din baby, putte hende en halv time før om aftenen, da det for mig hellere virker netop, at hun er overtræt om aftenen, og kan derfor ikke falde i søvn. For evt. at regulere søvnbehovet om dagen, hjælpe hende til at sove natten igennem, da børn i den alder jo gerne får al sin næring om dagen. Men jeg ved også selv, at det er svært at holde op med natteamning - gjorde det også selv i 8 mdr, indtil jeg virkelig begyndte at have behov for uafbrudt nattesøvn selv, og sp kærligt sagde, at det var tid til at tage mig sammen...

Ellers er hun jo vel omkring de der 26 uger, hvor der sker en udviklingsspring, og alt kan virke som om det hele var vendt på hovedet... Men er kun en periode.

Håber du kan bruge dette.

Anmeld

10. juli 2010

millesofie

Laulund87 skriver:

Nogen der har et godt råd? 

Min datter på 7 måneder vil ikke sove om aftenen!

Hun vågner kl 7 om morgenen og sover igen kl 8 hvor hun tager 1-2 timer. 

Får mad kl 11 og sover ca fra 12-14.

Får mad kl 15 og sover ca fra 16-18. 

Kommer i seng kl 20 hvor hun så først sover ved 22 tiden

Vågner kl 23 og får mad og sover så resten af natten.

Jeg synes ikke det kan passe at hun først skal falde i søvn så sent! 

Når hun bliver lagt kl 20 er hun træt, men hun møffer rundt i sengen i ca 2 timer og kan slet ikke finde ro. Hun har altid sovet meget og det er først nu her hun har kunnet holde sig vågen i mere end en time af gangen, så jeg vil ikke mene jeg skal holde hende mere vågen om dagen for så fungerer hun slet ikke

det lyder næsten som min tinkefis

og gud hvor kan man bare blive træt af det møver-ri i sengen for hvorfor ikke sove når man er SÅ træt

nå men jeg har efterhånden været alt igennem og Tinke fungere bare ikke hvis jeg slår timer af hendes dags-søvn Men jeg fandt ud af at hvis jeg holdte liv i hende ca en time længere om aftenen altså til ca 21 så sov hun hele natten kun afbrudt kl 06 hvor hun så sover videre til kl ca 08 skal lige siges at det er en hård time om aftenen men jeg ved jo nu hvad den er værd

Tinke sover nu således :

08 vågner

10 lur (1-2 timer)

15 lur (1-2 timer)

og nogle gange en kort lur ved en 17-18 (ca ½-1 time)

21 sove

jeg kan ikke rigtig hjælpe med andre råd men håber at det samme virker for din lille mus

og for nattesøvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.