brystbetændelse..... hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.673 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

tb

Tror jeg har fået brystbetændelse i det venstre bryst  nogle af jer der har prøvet det?? Og hvor længe varer det?? Det startede i går med at det lige pludselig bare gjorde vildt ondt.. Bare jeg kom til at strejfe brystet med min arm, var jeg ved at gå til.. Blev utilpas og kroppen føles træt.. Det gør ikke så ondt i brystet i dag, men er stadig utilpas og har lidt feber (38.7).. Har snakket med lægen.. Han siger, at hvis det bliver værre igen skal jeg i noget behandling

Hvorfor skal det amning være så besværligt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

tb

slet ingen med erfaring???

Anmeld

9. juli 2010

MaleneG

tb skriver:

Tror jeg har fået brystbetændelse i det venstre bryst  nogle af jer der har prøvet det?? Og hvor længe varer det?? Det startede i går med at det lige pludselig bare gjorde vildt ondt.. Bare jeg kom til at strejfe brystet med min arm, var jeg ved at gå til.. Blev utilpas og kroppen føles træt.. Det gør ikke så ondt i brystet i dag, men er stadig utilpas og har lidt feber (38.7).. Har snakket med lægen.. Han siger, at hvis det bliver værre igen skal jeg i noget behandling

Hvorfor skal det amning være så besværligt??

Du skal kontakte din barselgang, da de har langt mere erfaring med brystbetændelse end normale læger.

man siger når feberen er over 38,5 så er det en dicideret inflamation, og du skal straks sættes i pincillin behandling.

Anmeld

9. juli 2010

tb

MaleneG skriver:

Du skal kontakte din barselgang, da de har langt mere erfaring med brystbetændelse end normale læger.

man siger når feberen er over 38,5 så er det en dicideret inflamation, og du skal straks sættes i pincillin behandling.

hmm, det gør mig da ikke mere rolig  lægen sagde at feberen ikke havde noget alarmerende at sige i forhold til brystbetændelse.. Men han sagde så godt nok at hvis det blev værre igen, så skulle jeg ringe til vægtlægen weekenden over..

Hvor pokker finder man nummeret henne til sin Barselsgang?? Er det bare fødegangen, eller decideret barselsgangen??

Anmeld

9. juli 2010

patella

tb skriver:

hmm, det gør mig da ikke mere rolig  lægen sagde at feberen ikke havde noget alarmerende at sige i forhold til brystbetændelse.. Men han sagde så godt nok at hvis det blev værre igen, så skulle jeg ringe til vægtlægen weekenden over..

Hvor pokker finder man nummeret henne til sin Barselsgang?? Er det bare fødegangen, eller decideret barselsgangen??

Bare ring til sygehuset og spørg efter barselsgangen 

Anmeld

9. juli 2010

tb

patella skriver:

Bare ring til sygehuset og spørg efter barselsgangen 

ok  men man gider jo heller ikke virke pylret.. hehe.. det gør jo ikke så ondt som det gjorde i går..

Anmeld

9. juli 2010

quity

Ved mit 1. barn havde jeg bryst betændelse også i venstrebryst. Ved mig startede det med en lille hård kugle som var meget øm og gjorde afsindig ondt hvis noget rørte ved det. Der kom også et rødt mærke på brystet. Min sp sagde at jeg skulle bare massere og massere og tage varme  bade osv... Intet hjalp. Det voksede og voksede bare og gjorde mere og mere ondt. (den værste smerte jeg nogensinde har oplevet)

Da det havde vokset sig så stort, at det fyldte halvdelen af mit bryst(og jeg har STORE bryster) kom jeg endelig på sygehuset. Her fandt de en stor byld fyldt med betændelse. Jeg fik lagt dræn i brystet for at få det ud.

Da jeg oveni købet fik MRS (stafylikokker(staves?)) ville de ik have mig på sygehuset og jeg blev sendt hjem med dræn i, som skulle skiftes og tilset af hjemme sygeplejesker.

Så mit råd, vær meget opmærksom på det, hvis der kommeren kugle, så få det taget i opløbet.

Hvor gammel er dit barn og er mælken løbet ordentlig til???

Anmeld

9. juli 2010

MaleneG

tb skriver:

ok  men man gider jo heller ikke virke pylret.. hehe.. det gør jo ikke så ondt som det gjorde i går..

hvis du kan få opløst knuden ved amning, massage mm, og feberen falder så behøver du ikke at gøre mere ved det, men jeg synes da at hvis feberen forsætter og knuden stadig er der, så bør du give dem et kald.

Anmeld

9. juli 2010

MiMa

Du skal ikke være bange for at virke pylret. Ring til sygehuset med det samme. De vil sikkert sige at du skal komme ind og blive podet for at se om der er en infektion.

Jeg havde selv brystbetændelse. Mit startede som sår på brystvorterne, og alle både sundhedsplejerske og vagtlæge slog det hen og sagde at det nok skulle hele.

Jeg endte så med først at komme ind på barselsgangen da infektionen var så alvorlig at de måtte indlægge mig og give penicilin i drop og så gik der alligevel 3 dage før de havde feberen under nogenlunde kontrol, jeg var indlagt en uge. Jeg fortrød at jeg ikke havde ringet til barselsgangen tidligere, men jeg ville jo heller ikke virke pylret.

Så bare RING!!!

Hellere blive tjekket en gang for meget end en gang for lidt.

Anmeld

9. juli 2010

tb

quity skriver:

Ved mit 1. barn havde jeg bryst betændelse også i venstrebryst. Ved mig startede det med en lille hård kugle som var meget øm og gjorde afsindig ondt hvis noget rørte ved det. Der kom også et rødt mærke på brystet. Min sp sagde at jeg skulle bare massere og massere og tage varme  bade osv... Intet hjalp. Det voksede og voksede bare og gjorde mere og mere ondt. (den værste smerte jeg nogensinde har oplevet)

Da det havde vokset sig så stort, at det fyldte halvdelen af mit bryst(og jeg har STORE bryster) kom jeg endelig på sygehuset. Her fandt de en stor byld fyldt med betændelse. Jeg fik lagt dræn i brystet for at få det ud.

Da jeg oveni købet fik MRS (stafylikokker(staves?)) ville de ik have mig på sygehuset og jeg blev sendt hjem med dræn i, som skulle skiftes og tilset af hjemme sygeplejesker.

Så mit råd, vær meget opmærksom på det, hvis der kommeren kugle, så få det taget i opløbet.

Hvor gammel er dit barn og er mælken løbet ordentlig til???

min pige er 3 uger.. jeg tror da at mælken er løbet til nu.. men sikke dog nogle skrækhistorier  jeg kan ikke decideret mærke en knude og det er os som om at brystet bliver helt blødt når hun spiser af det.. det er bare meget ømt nogle gange..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.