sex efter fødsel - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.193 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Liljesilas

Hej piger

Har lige et spørgsmål

Hvornår må man dyrke sex igen efter man har født via kejsersnit?

Hilsen Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Nanna1985

Når du har lyst til det

Anmeld

8. juli 2010

Chalala85

mayapigen skriver:

Hej piger

Har lige et spørgsmål

Hilsen Maya

Jeg fik at vide at når jeg følte mig klar men gerne vente til blødningen osv er stoppet. MEN jeg kan kun anbefalde at vente et stykke tid så såret heler lidt mere... sved kan give infektioner og tro mig, det er ikke sjovt.

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

mayapigen skriver:

Hej piger

Har lige et spørgsmål

Hilsen Maya

Altså KS eller ej.. Så har du jo et åbent sår indvendigt.. Så det er vigtigt med kondom til at starte med(også fordi du ikke kan starte på anden prævention før du har været til 8ugers undersøgelse)..

Vi havde sex første gang dagen før jeg skulle til 8ugers undersøgelse.. Det krævede en del mod fra mig, fordi jeg var bange for at det skulle gøre ondt.. Jeg fødte vaginalt, og var ikke gået i stykker..

Det gjorde lidt ondt de første par gange vi havde sex, tror det var fordi jeg var ret tør i skeden.. Så måske glidecreme er en god ide ;-)

God fornøjelse ;-)

Anmeld

8. juli 2010

Nanna1985

Renée88 skriver:

Altså KS eller ej.. Så har du jo et åbent sår indvendigt.. Så det er vigtigt med kondom til at starte med(også fordi du ikke kan starte på anden prævention før du har været til 8ugers undersøgelse)..

Vi havde sex første gang dagen før jeg skulle til 8ugers undersøgelse.. Det krævede en del mod fra mig, fordi jeg var bange for at det skulle gøre ondt.. Jeg fødte vaginalt, og var ikke gået i stykker..

Det gjorde lidt ondt de første par gange vi havde sex, tror det var fordi jeg var ret tør i skeden.. Så måske glidecreme er en god ide ;-)

God fornøjelse ;-)

Det bliver nok ik nødvendigt, da hun har fået kejsersnit..

Du må dyrke sex, når du har lyst, med kondom selvfølgelig

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

Nanna1985 skriver:

Glidecreme? Jeg fik at vide at efter en graviditet kunne man blive tør - vaginal fødsel eller ej.. ;-) Noget med hormonerne..;-)

Men ja, man må dyrke sex når man vil, men kondom er vigtigt så manden ikke tilfører bakterier til det åbne sår.. ;-)

Anmeld

8. juli 2010

Liljesilas

Takker - men lydder nu ikke rart med det åbne sår Men 8 uger er lang tid at vente, så det må prøves...

Anmeld

8. juli 2010

XXSS

Nanna1985 skriver:

Altså jeg fik også aks første gang og jeg blev altså ret tør i skeden, så jo jeg ville nok også anbefale det da det var ret ubehageligt og sved en lille smule de første par gange - så kejsersnit eller ej...

Anmeld

8. juli 2010

XXSS

mayapigen skriver:

Hej piger

Har lige et spørgsmål

Hilsen Maya

og helt klart skal du bare gøre det når du føler dig parat til at prøve det

Anmeld

8. juli 2010

smokin

mayapigen skriver:

Takker - men lydder nu ikke rart med det åbne sår Men 8 uger er lang tid at vente, så det må prøves...

Kan fortælle dig at jeg har fået betændelse i mit kejsersnit - så anbefaler dig at prøve at vente længst mulig.. Jeg er blevet opereret 4 gange efterfølgende og det er IKKE sjovt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.