lave tatovering når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Pia.

Laulund87 skriver:

Nej det må man absolut ikke! 

Kan ikke helt huske grunden, men det kan være meget farligt for barnet.

Hvor har du fra det er farligt for barnet ? - Det er ikke smart at blive tattoveret - men det er det ikke lige meget hvad - grunden til man fraråder det er fordi man ikke aner noget som helst om hvilken reaktion/bivirkning det KAN have for det lille foster eller barn - og så bør man ikke udsætte moren for meget smerte under graviditeten...

Selve farven vil jo selvfølgelig gå i huden og kan/vil gå videre i blodet og ud til babyen - men der ikke noget videnskabligt bevis på det er farligt for barnet...

Men de fleste tattovøre vil slet ikke gøre det på en gravid, netop fordi man ikke er bedre oplyst...

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

VIPpigen

Hmm, Jeg er så en af dem som har gjort det.

Jeg snakkede både med egen læge, og dem nede på jordemodercentret, OG egen tatovør, og alle sagde at så længe jeg behandlede/smurte området med det creme som netop skal forhindre bakterier, så ville der ikke ske noget. OG jeg skulle huske at slappe af mens jeg sad i stolen.

Det var en lille tus jeg fik lavet sidste år på anklen som var en stor fiasko, jeg skulle bare have den rettet, og inden jeg blev gravid fik jeg en tid, 2 måneder senere, og ja, der var jeg så gravid. Men forhørte mig over alt, med læger og hvad der ellers er, for ellers ville jeg selvfølgelig ikke få den lavet, men så alle sagde go for det, så tog jeg det stille og roligt. Og ja, lille pigen har det godt inde på sit 5* hotel...

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

Pia. skriver:

Hvor har du fra det er farligt for barnet ? - Det er ikke smart at blive tattoveret - men det er det ikke lige meget hvad - grunden til man fraråder det er fordi man ikke aner noget som helst om hvilken reaktion/bivirkning det KAN have for det lille foster eller barn - og så bør man ikke udsætte moren for meget smerte under graviditeten...

Selve farven vil jo selvfølgelig gå i huden og kan/vil gå videre i blodet og ud til babyen - men der ikke noget videnskabligt bevis på det er farligt for barnet...

Men de fleste tattovøre vil slet ikke gøre det på en gravid, netop fordi man ikke er bedre oplyst...

Knus Pia.

Okay. Jeg læste det et sted da jeg skulle have en mere..Spurgte også 3 tatovører for at være sikker. Kan bare ikke huske grunden..Men det er vel egentlig også bare at lade være så når alle fraråder det

Anmeld

8. juli 2010

Pia.

Laulund87 skriver:

Okay. Jeg læste det et sted da jeg skulle have en mere..Spurgte også 3 tatovører for at være sikker. Kan bare ikke huske grunden..Men det er vel egentlig også bare at lade være så når alle fraråder det

Nemlig lige præcis... Det var heller ikke for at være dømmende, men mere nysgerrig efter at høre om du vidste hvad grunden var og om det virkelig var bevist det var farligt for babyen - for det eneste jeg havde hørt var at man nemlig ingen ting vidste om det - derfor frarådet man det, så længe man ikke kunne vide sig sikker ... Min tattovør vil i hvert fald ikke...

God dag. Knus Pia.

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

Pia. skriver:

Nemlig lige præcis... Det var heller ikke for at være dømmende, men mere nysgerrig efter at høre om du vidste hvad grunden var og om det virkelig var bevist det var farligt for babyen - for det eneste jeg havde hørt var at man nemlig ingen ting vidste om det - derfor frarådet man det, så længe man ikke kunne vide sig sikker ... Min tattovør vil i hvert fald ikke...

God dag. Knus Pia.

Bare i orden Hellere være på den sikre side..

Anmeld

8. juli 2010

Er der nogle der har styr på det ang ammning så?? 

Jeg ville gerne ha lavet en ny , men ammer stadigvæk..

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

Tilmeldt skriver:

Er der nogle der har styr på det ang ammning så?? 

Jeg ville gerne ha lavet en ny , men ammer stadigvæk..

Jeg mener også de fraråder det når man ammer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.