lave tatovering når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.939 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Malonde1985

Har ikke tænkt mig at få lavet en tatovering mens jeg er gravid - og ved aldrig om jeg får taget mod til mig

Men ville egentlig gerne høre om der er nogen som har fået det gjort under sin graviditet?? Og må man overhovedet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Laulund87

Nej det må man absolut ikke! 

Kan ikke helt huske grunden, men det kan være meget farligt for barnet.

Anmeld

8. juli 2010

Malonde1985

Laulund87 skriver:

Nej det må man absolut ikke! 

Kan ikke helt huske grunden, men det kan være meget farligt for barnet.

Ja altså jeg aner ikke ret meget om tatoveringer, men kan heller ikke forestille mig at det på nogen måde kan være "godt" for barnet.. Men aner det ikke .. Kan man ikke måske føre noget allergi videre til fostret el noget i den stil, for det går vel ikke direkte i blodbanerne og ind til barnet..? Er bare nysgerrig på emnet - derfor jeg spørger.

Anmeld

8. juli 2010

Laulund87

Malonde1985 skriver:

Ja altså jeg aner ikke ret meget om tatoveringer, men kan heller ikke forestille mig at det på nogen måde kan være "godt" for barnet.. Men aner det ikke .. Kan man ikke måske føre noget allergi videre til fostret el noget i den stil, for det går vel ikke direkte i blodbanerne og ind til barnet..? Er bare nysgerrig på emnet - derfor jeg spørger.

Jeg ved faktisk heller ikke så meget om det, men jo det er vist noget med allergi.

Anmeld

8. juli 2010

vingummibamse

Min svigerinde er blevet tusset under alle hendes 4 graviditeter.. og hendes børn fejler ingen ting..

men nej det var heller ikke noget jeg vil begi mig ud i..

om min tatovør har sagt at hvis han ved en kunde er gravid nægter han at tatovere...

Anmeld

8. juli 2010

CamillaT89

Jeg mener bare, at det er pga. infektionsrisikoen, at de fraråder det. Hvis der går betændelse i, skal det behandles, og det er det der behandles med, der ikke er godt for fosteret

Anmeld

8. juli 2010

MM1987

Jeg har tidligere spurgt om det samme herinde, og mener vi kom frem til at det er pga af infektionsrisikoen - spurgte også min tatovør og han ville under ingen omstændigheder tatovere mig hvis der var en chance for jeg var gravid - også pga af infektionsrisikoen. 

Anmeld

8. juli 2010

MM1987

Jeg har tidligere spurgt om det samme herinde, og mener vi kom frem til at det er pga af infektionsrisikoen - spurgte også min tatovør og han ville under ingen omstændigheder tatovere mig hvis der var en chance for jeg var gravid - også pga af infektionsrisikoen. 

Anmeld

8. juli 2010

Sissel

Det er fordi der er risiko for at du får blodforgiftning. At man ikke må..

Anmeld

8. juli 2010

Trolde_mor

Fandt lige det her:

http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=33677

Der står bl.a. på siden:

• ENDELIG noget jeg kan svare på hihi :-)
    Man må under ingen omstændigheder blive tatoveret når man er gravid. Min tatovør har studeret netop det med tatovering under graviditet. Mens du blir tatoveret ændre det dit barns hjerterytme og kan i værste fald fremkalde spontan abort.
    Og til det vil jeg sige at jeg selv har aborteret netop af den årsag.
    Så piger lad for guds skyld være med at blive tatoveret under gravditeten!!! :-)

Der er dog tvivl om hvorvidt det er videnskabligt bevist!

• der kan også ske det at der i værste fald kan gå stafelikokker *staves* i
    og det må man ikk behandles for under graviditet og derfor begynder det at bive farligt.

Syntes jeg da, er værd at tænke over!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Håber det måske kan hjælpe dig lidt i din beslutning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.