Kan bare ikke få det til at funke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Risen

Thalia skriver:

Amning er bare rigtigt svært nogle gange, og for pokker hvor er det synd for dig at det sådan skal være noget bøvl.

Suttebrikker kan være en rigtig god løsning, men man skal passe lidt på med dem, for der er forskel på at gribe fast om en suttebrik og på at gribe fast om et bryst, og i skal jo helst have fremøvet den rigtige sutteteknik.

Har din SP mulighed for at komme ud og give dig lidt ammerådgivning? Ellers ville jeg helt klart ringe til en af ammerådgiverne hos FogF.dk. Det er en telefonservice hvor man kan komme til at snakke med en uddannet ammerådgiver, og for mig har det været en kæmpe hjælp

Ja min sundhedsplejerske kommer imorgen så vil prøve at tage en snak med hende i morgen om hvad jeg skal gøre..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

lululupo

Risen skriver:

Ja min sundhedsplejerske kommer imorgen så vil prøve at tage en snak med hende i morgen om hvad jeg skal gøre..  

Velkommen hjem og tillykke igen..... Hmmmm jeg blev lært på hospitalet at inden jeg skulle ligge hende til stimulerede jeg selv hele det brune område af vorten så den blev mere spids og der kom lidt ud..... Det hjalp og når lugtede mælken lavede hun nærmest løvegab så hun kunne få godt fat!!!

Anmeld

8. juli 2010

Tulle28

Risen skriver:

Det der amning er bare noget værre noget herhjemme.. :/ Det bliver ikke til meget mælk men mere en masse gråd og tårer.. Er dybt ulykkelig..  .. Clarapigen får jo modermælkserstatning ved siden af i sprøjte og det gør det bare for nemt for hende.. Hun kan ikke finde ud af at sutte på brystet.. Dog har hun gjort det et par gange før, men det bliver bare værre og værre.. Er helt knust..  Skal jeg lade hende græde indtil hun tager fat?! Hvad dælen gør man?! 

Som de andre siger, så prøv suttebrikker - og husk at der findes mange forskellige slags! Det havde jeg nemlig ikke lige fattet, så jeg købte bare dem de havde på apoteket -som viste sig at være 10 numre for store til mig. Så jeg ammede med en ordentlig revne på brystet og mange tårer en hel måned før jeg opdagede nogle små fra Avent. Så gik der 3 dage og så var jeg hel og fin igen - og amningen har fungeret lige siden.

Hvis det er nogen trøst, så fungerede amningen for samtlige i min mødregruppe først efter omkring 7-8-9 uger...   Så hold ud!! Når først det fungerer, er det verdens nemmeste. Og så er det også rigtig hyggeligt!

Knus Tulle

Anmeld

8. juli 2010

tb

Jeg er også fortaler for suttebrikker  min lille pige kunne heller ikke få ordentligt fat og det resulterede i totalt smadrede brystvorter.. Til sidst suttede hun dem helt til blods  Men nu er de næsten helt ved hjælp af suttebrikker, og hun får meget nemmere ved.. Men ja, vær opmærksom på at der findes forskellige størrelser.. Jeg fik først købt nogle der var for små, så brystvorterne blev helt maste

Håber det kommer til at lykkedes for jer..

Knus Tina

Anmeld

8. juli 2010

smokin

Jeg havde store sår på brystvorterne tilsidst, men det lykkedes for mig - så er helt sikker på at det også kan lykkes for dig. Pas på med at give hende andre alternativer som sutteflaske og sprøjte hvor det kommer nemt... så gider hun ikke sutte på brystet. På sygehuset kan du få sådan en tynd sonde de klistrer på brystet hvor det løber forsigtigt ud.. og så stimulerer hun brystet samtidig fordi den sidder derpå.

Det tog mig iøvrigt 5 dage før mælken løb til. og jeg vrælede sammen med barnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.