Kan bare ikke få det til at funke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

Risen

Det der amning er bare noget værre noget herhjemme.. :/ Det bliver ikke til meget mælk men mere en masse gråd og tårer.. Er dybt ulykkelig..  .. Clarapigen får jo modermælkserstatning ved siden af i sprøjte og det gør det bare for nemt for hende.. Hun kan ikke finde ud af at sutte på brystet.. Dog har hun gjort det et par gange før, men det bliver bare værre og værre.. Er helt knust..  Skal jeg lade hende græde indtil hun tager fat?! Hvad dælen gør man?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

B&J

Risen skriver:

Det der amning er bare noget værre noget herhjemme.. :/ Det bliver ikke til meget mælk men mere en masse gråd og tårer.. Er dybt ulykkelig..  .. Clarapigen får jo modermælkserstatning ved siden af i sprøjte og det gør det bare for nemt for hende.. Hun kan ikke finde ud af at sutte på brystet.. Dog har hun gjort det et par gange før, men det bliver bare værre og værre.. Er helt knust..  Skal jeg lade hende græde indtil hun tager fat?! Hvad dælen gør man?! 

ved ikke helt hvad man skal gøre da vi prøvede med vores dreng men det gik bare for langsomt så han sov eller så fik han ikke tungen på geled... så vi gik til flasken

men vil nu bare sende dig en mega krammer i håb om det snart funker

Anmeld

7. juli 2010

bette

har du prøvet med ammebrikker?

Anmeld

7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tillykke med din datter. 

Amning kan volde rimelig store problemer i starten, der kan faktisk godt gå et stykke tid, inden man for alvor føler, at man har styr på det.

Jeg vil foreslå dig at læse om amning i vores artikelsektion, her er der bl.a. en god artikel om, når barnet har svært ved at få fat på brystet.

Læs mere her

Held og lykke med amningen 

Anmeld

7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hej søde!

Jamen det amning er bare pisse hamrende svært!

Hvis du kan orke det, så kæmp videre, for I skal nok finde ud af det lige pludselig

Jeg brugte jo suttebrikker i starten og Laura ville ikke spise uden - hun kunne ikke finde ud af det selvom jeg prøvede MANGE gange af vænne hende fra dem (i mange forskellige situationer derhjemme i ro og mag)... En dag blev vi låst ude (smart ) og jeg havde ikke suttebrikkerne med, men en MEGA sulten hysterisk baby! Det pis øs regnede og var koldt og det hele var bare noget LORT... JEg var vildt stresset over ikke at kunne komme ind, Daniels telefon lå på spisebordet, så jeg kunne se når jeg ringede men Laura skulle jo have mad, det stakkels barn...

Jeg lagde hende til uden suttebrikker og hun skreg, spruttede og gjorde ved... Hun fik ikke fat Jeg blev ved med at have hende liggende selvom det var vildt hårdt når hun skreg sådan og pludselig forstod hun budskabet og suttede glad løs! Siden har vi ikke brugt suttebrikker

Tror ofte det "bare" er tålmodighed der skal til og det er bare SÅÅ nemt at sige, jeg ved det!

Hvis du orker, så kæmp

Anmeld

7. juli 2010

LotteN

åh, det er aldrig sjovt...

Min datter kunne dengang heller ikke få fat, mine brystvorter var ikke "spidse" nok. så jeg brugte også ammebrikker og det hjalp på det og til sidst kunne jeg også undvære brikkerne når jeg ammede...

Det skal nok lykkedes for dig  kæmp videre så godt du kan, du bliver glad for det når det lykkedes. så dejlig nemt

Anmeld

8. juli 2010

MaleneG

Amme/suttebrikker er gudsgave til amningen

Så du kan evt. prøve med dem, og og når du føler for det kan du langsomt fjerne dem under amningen, når brystvorten er suttet "lang"

Anmeld

8. juli 2010

Thalia

Amning er bare rigtigt svært nogle gange, og for pokker hvor er det synd for dig at det sådan skal være noget bøvl.

Suttebrikker kan være en rigtig god løsning, men man skal passe lidt på med dem, for der er forskel på at gribe fast om en suttebrik og på at gribe fast om et bryst, og i skal jo helst have fremøvet den rigtige sutteteknik.

Har din SP mulighed for at komme ud og give dig lidt ammerådgivning? Ellers ville jeg helt klart ringe til en af ammerådgiverne hos FogF.dk. Det er en telefonservice hvor man kan komme til at snakke med en uddannet ammerådgiver, og for mig har det været en kæmpe hjælp

Anmeld

8. juli 2010

Davidsen87

Prøv sutte brikker  Det var et hit her hjemme.

Anmeld

8. juli 2010

Risen

Tak for svar piger! Jeg må bare tage en hel dag i morgen hvor vi må prøve og prøve hele tiden og så køber jeg nogle suttebrikker og prøver mig frem med dem.. Det skal bare lykkes det her ! 

Caroline: fantastisk oplevelse du må have haft der! Håber virkelig også det sker for mig snart..  Håber det går godt med lillepigen.. 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.