Hjælp prinsessen har kolik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

LotteN

jeg kender ike noget til kolikbørn, d ajeg heldigvis er sluppet for dette indtil videre..

Men jeg vil bare lige give dig et stort  med på vejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Fyn

Åh - din stakkel.
Jeg er i tvilv om min lille prinsesse (nu 8 uger) har det. Hun er nogle gange også helt umulig og intet hjælper tilsyneladende.

Her har zoneterapi haft en god virkning på maven... Efter tre gange var maven fin. Første gang var helt vild. Hun sked vitterlig fire bleer halvt i stykker.

Men hun er stadig pylret. Lige nu har jeg hende så i en strækvikle - så ligger hun tæt på mig og jeg har hænderne fri. Og vil hun virkelig ikke slappe af, så sætter jeg en CD på med lyde fra maven. Hun sover i løbet af 5 minutter de fleste gange.... 

CD plus rigtig god bog om et barns søvn hedder "Sov Godt" og findes bl.a. her http://www.elounge.com/pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=3781320

Den kom hurtigt med posten og det var ren lykke.

Ang. viklen og slynger generelt så kan du se mere om det på slyngebarn.dk http://slyngebarn.amandur.dk/

Held og lykke med det! Og hold ud - de siger det bliver nemmere.

Bedste hilsner fra Christina (med datteren på maven og CDen i musik-anlægget).

Anmeld

8. juli 2010

smokin

Sikke noget - nu også med jer!

Hvis det giver problemer med forstoppelse osv. (kolik er jo bredt) så køb noget medilax på apoteket og giv hende 6 ml om dagen. Det prøver vi pt. fordi Malou græder så meget når hun skal af med sin afføring.

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hejsa din stakkel.

Vi er lige ved at kravle os ud af kolik som har stået på siden Jonte var 2 uger gammel og det eneste vi fik nogen hjælp af var lactulose - men det virkede så også fra dag et og bedre og bedre for hver dag. Der er selvfølgelig tilbagefald når vi ikke lige får givet ham det regelmæssigt hvis han f.eks. sover, men det hjalp!!! Og det kan fås i håndkøb. Det koster ca 50 kr for en flaske og så beder du om at få en lille sprøjte med og sprøjter 3-5 ml ind i gabet på hende 2 gange i døgnet.

Kiropraktor, zoneterapi og SKT virkede ikke en dyt for os og vi var desperate til sidst!!!

Held og lykke!!!

Anmeld

8. juli 2010

lululupo

Zette skriver:

Sikke noget - nu også med jer!

Hvis det giver problemer med forstoppelse osv. (kolik er jo bredt) så køb noget medilax på apoteket og giv hende 6 ml om dagen. Det prøver vi pt. fordi Malou græder så meget når hun skal af med sin afføring.

Hej uhhh tak men indtil nu er hun heldigvis ikke forstoppet, tvært om hun har så meget luft at hun kan vinde en længde konkurrence i l... skydning, vores gulv er blevet helt misfarvet af al det gulvvask ved hendes puslebord 

Hvordan gik det idag?

Anmeld

8. juli 2010

lululupo

Fyn skriver:

Åh - din stakkel.
Jeg er i tvilv om min lille prinsesse (nu 8 uger) har det. Hun er nogle gange også helt umulig og intet hjælper tilsyneladende.

Her har zoneterapi haft en god virkning på maven... Efter tre gange var maven fin. Første gang var helt vild. Hun sked vitterlig fire bleer halvt i stykker.

Men hun er stadig pylret. Lige nu har jeg hende så i en strækvikle - så ligger hun tæt på mig og jeg har hænderne fri. Og vil hun virkelig ikke slappe af, så sætter jeg en CD på med lyde fra maven. Hun sover i løbet af 5 minutter de fleste gange.... 

CD plus rigtig god bog om et barns søvn hedder "Sov Godt" og findes bl.a. her http://www.elounge.com/pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=3781320

Den kom hurtigt med posten og det var ren lykke.

Ang. viklen og slynger generelt så kan du se mere om det på slyngebarn.dk http://slyngebarn.amandur.dk/

Held og lykke med det! Og hold ud - de siger det bliver nemmere.

Bedste hilsner fra Christina (med datteren på maven og CDen i musik-anlægget).

Den cd må ejes.... frem med visa kortet, 1000 tak... og tro mig kender det med sovende baby på armen 

Anmeld

8. juli 2010

lululupo

Rosa skriver:

Hejsa din stakkel.

Vi er lige ved at kravle os ud af kolik som har stået på siden Jonte var 2 uger gammel og det eneste vi fik nogen hjælp af var lactulose - men det virkede så også fra dag et og bedre og bedre for hver dag. Der er selvfølgelig tilbagefald når vi ikke lige får givet ham det regelmæssigt hvis han f.eks. sover, men det hjalp!!! Og det kan fås i håndkøb. Det koster ca 50 kr for en flaske og så beder du om at få en lille sprøjte med og sprøjter 3-5 ml ind i gabet på hende 2 gange i døgnet.

Kiropraktor, zoneterapi og SKT virkede ikke en dyt for os og vi var desperate til sidst!!!

Held og lykke!!!

uhhhh en billig løsning, me like!!! Glad for at høre at den lille prins snart er ovre sit, så I kan få en mere almindelig hverdag......

Vi var afsted for anden gang til zoneterapi og indtil nu ser det ud som om det har en virkning, men  alt hvad jeg kan!!!

Anmeld

8. juli 2010

lululupo

LotteN skriver:

jeg kender ike noget til kolikbørn, d ajeg heldigvis er sluppet for dette indtil videre..

Men jeg vil bare lige give dig et stort  med på vejen

1000 tak

Anmeld

8. juli 2010

FruEllingsen

Du får lige et kram her fra.

Har ikke selv oplevet et kolik barn, men ved at der er flere i min mødregruppe som har brugt kiopraktor, og at det har hjulpet rigtig godt.

Håber i finder en løsning der hjælper for jeres lille vidunder

Anmeld

8. juli 2010

smokin

lululupo skriver:

Hej uhhh tak men indtil nu er hun heldigvis ikke forstoppet, tvært om hun har så meget luft at hun kan vinde en længde konkurrence i l... skydning, vores gulv er blevet helt misfarvet af al det gulvvask ved hendes puslebord 

Hvordan gik det idag?

nå for søren.... så må I ligge en måtte

Idag? Jeg skal opereres igen imorgen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.