Spiser du nye kartofler med skræl på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

Silvermist1

Ja jeg spiser nye kartofler med skræl... det er bare det bedste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Moar'en

AnneBJ skriver:

Enig... vasker dem, og med mindre de er meget pæne bliver de skravet let...

Det er os det jeg gør, Jeg kan ikke ha hvis der hænger små stykker skræld løst

Anmeld

6. juli 2010

bagger26

Skrubber mine så alt det løse skræld falder af, men kunne ikke drømme om at skrælle dem..

Anmeld

6. juli 2010

mariamiss6

Jeg stemte blankt fordi jeg aller helst slet ikke køber nye kartofler... både fordi de er for dyre, i for små mængder, og så fordi jeg altså bedst kan lide helt almindelige store kartofler (skrællede of course)

Men hvis de er sat på bordet, så spiser jeg dem som de er... Men de skal altså helst være skrubbede, ike nødvendigvis skrællede, men grundigt skrubbede i hvert fald... Jeg gider ikke spise hele skrællen....

Anmeld

6. juli 2010

ekzunz

Jeg har stemt nogle gange, for jeg vil helst have dem med skræl på og laver det når jeg kan slippe afsted med det, men Per vil have at de skal skrælles da en af drengene var ved at blive kvalt i den hinde som er på nye kartofler med skræl... 

Vi køber i øvrigt heller ikke særligt mange nye kartofler. Herhjemme skal vi bruge omkring 3 kg. til aftensmad, så det er temmelig dyrt...

Anmeld

6. juli 2010

Mira0911

Vi købte 2 poser ved en gård butik - 20 kr pr pose... Hvor er de dyreste henne?

Mine svigerforældre købte nye kartofler til 90 ,- ved ikke hvor mange kg - men ikke ret mange...

Anmeld

6. juli 2010

JustAnotherName

Ja - med skræl 

- Og ja SELVFØLGELIG bliver de vasket og gnubbet grundigt først!! 

Anmeld

6. juli 2010

Kløver

ja da, alle vitaminer sidder jo lige under skrællen, og de nye kartofler er så fine det næsten er synd at begynde at sidde og pille dem elelr skrælle dem de smager jo skønt

skræller/piller dog kartofler hvis det er til kartoffelsalat

Anmeld

7. juli 2010

Maddox

Ja, kunne aldrig drømme om at skrælle nye kartofler... heller ikke til kartoffelsalat

Her bliver de skyllet grundigt og får en tur med grøntsagsbørsten, så alt løse kommer væk.... Mmmm, elsker nye kartofler  Både kogte, i ovnen og på grillen

Anmeld

7. juli 2010

Diana...

Med skræl 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.