Livmoderhals...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.023 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

Anne85

Kloge damer... fortæl mig... hvad er oddsene for at jeg går igang af mig selv når min livmoderhals stadig (her 5 dage over termin) er 2-3 cm lang? Var ved jordemoder igår der kunne konstatere, at min livmoderhals er fin blød og at jeg er 1 cm åben MEN at livmoderhalsen stadig er 2-3 cm lang og hun kunne derfor ikke lave en hindeløsning.

Selvom hun ikke sagde det så kan jeg godt mærke at jeg efter den besked tænker, at det ikke ligefrem er tegn på at fødslen er lige oppe over og at jeg nok lige så godt kan begynde at tælle ned til igangsættelse næste torsdag.

men hvad er jeres erfaring? er der nogen af jer der har prøvet at få samme besked med at livmoderhalsen stadig var pænt lang og så alligevel har født et par dage efter? Uh det kunne jeg tænke mig... men kan mærke mistilliden til at min egen krop kan styre det bliver større og større

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Mutti2

Halløjsa

Nu skal jeg ikke spille for klog. Kan ikke huske helt hvordan det er. 

Men jeg mener nu sagtens at du kan gå i fødsel før da.

Tror det er ganske forskelligligt hvordan det hænger sammen. Jeg var til undersøgelse 3 dage før jeg fødte, og der var intet tegn på snarlig fødsel.

Dagen før min fødsel gik i gang, var jeg også til undersøgelse (manglende liv), og der var heller ingen tegn på at hun snart ville ud. Derfor skulle jeg have været sat i gang (40+3). Men vupti om morgenen gik vandet af sig selv. og 3 timer og 14 minutter senere, lå jeg med det mest fantastiske vidunder i armene

Så Jeg tror sagtens du kan gå i fødsel inden næste torsdag

Held og lykke med det

Knus

Anmeld

6. juli 2010

Anne85

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløjsa

Nu skal jeg ikke spille for klog. Kan ikke huske helt hvordan det er. 

Men jeg mener nu sagtens at du kan gå i fødsel før da.

Tror det er ganske forskelligligt hvordan det hænger sammen. Jeg var til undersøgelse 3 dage før jeg fødte, og der var intet tegn på snarlig fødsel.

Dagen før min fødsel gik i gang, var jeg også til undersøgelse (manglende liv), og der var heller ingen tegn på at hun snart ville ud. Derfor skulle jeg have været sat i gang (40+3). Men vupti om morgenen gik vandet af sig selv. og 3 timer og 14 minutter senere, lå jeg med det mest fantastiske vidunder i armene

Så Jeg tror sagtens du kan gå i fødsel inden næste torsdag

Held og lykke med det

Knus

Åh tak for dejlig indlæg  men blev du undersøgt indvendigt? Eller hvordan var der ikke tegn på fødsel?

Anmeld

6. juli 2010

Mutti2

Anne85 skriver:

Åh tak for dejlig indlæg  men blev du undersøgt indvendigt? Eller hvordan var der ikke tegn på fødsel?

Jeps

Både indvendig, udvendig, og med strimmel og scanner.... var hele turen igennem, da min moderkage havde sat ud, så bettepigen ikke fik nok nærring, og derfor ikke havde energi til at bevæge sig så meget

Derfor var det vigtigt at hun snart kom ud. Og endnu mere skønt at hun så hjalp til

Anmeld

6. juli 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Da jeg var 40+3 i torsdags havde jeg 3 cm. livmoderhals tilbage.

Min jordemoder fortalte mig, at den kunne blive uslettet i løbet af nul komma fem, så det er svært at sige hvornår der sker yderligere.

Håber sådan for dig, at jeres lille prinsesse snart melder sin ankomst!

Anmeld

6. juli 2010

Bom

Det kan du sagtens, altså gå i fødsel...

Da jeg blev indlagt var jeg kun 1 cm åben og havde stadig 1-2 cm livmoderhals, og der havde jeg faktisk haft veer i 6 timer allerede... (Hun kom dog ud ved aks, men det var fordi mit bækken var for lille) Så hun skal nok komme ud inden torsdag...

Anmeld

6. juli 2010

Anne85

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeps

Både indvendig, udvendig, og med strimmel og scanner.... var hele turen igennem, da min moderkage havde sat ud, så bettepigen ikke fik nok nærring, og derfor ikke havde energi til at bevæge sig så meget

Derfor var det vigtigt at hun snart kom ud. Og endnu mere skønt at hun så hjalp til

Jubiii... så det kan faktisk gå hurtigt selvom man ikke umiddelbart er moden til fødsel nu.

Hvordan mærkede du at hendes bevægelser blev anderledes? Jeg plejer nemlig at ha en MEGET aktiv pige i maven, og jeg er selvfølgelig godt klar over at det er naturligt at man mærker dem mindre her til sidst. Men fra at mærke hende nærmest konstant mærker jeg hende nu kun en smule i løbet af dagen og igen meget til aften. Der var fin hjertelyd igår - men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke om hun har det godt derinde

Anmeld

6. juli 2010

Anne85

Mathildesmor skriver:

Da jeg var 40+3 i torsdags havde jeg 3 cm. livmoderhals tilbage.

Min jordemoder fortalte mig, at den kunne blive uslettet i løbet af nul komma fem, så det er svært at sige hvornår der sker yderligere.

Håber sådan for dig, at jeres lille prinsesse snart melder sin ankomst!

I love you  Det giver jo lidt håb endnu....

Anmeld

6. juli 2010

Anne85

Mini-Terp skriver:

Det kan du sagtens, altså gå i fødsel...

Da jeg blev indlagt var jeg kun 1 cm åben og havde stadig 1-2 cm livmoderhals, og der havde jeg faktisk haft veer i 6 timer allerede... (Hun kom dog ud ved aks, men det var fordi mit bækken var for lille) Så hun skal nok komme ud inden torsdag...

Åh hvor dejligt... det giver mig lidt håb

Anmeld

6. juli 2010

lululupo

Da min fødsel gik igang og vandet gik havde jeg 3 cm livmoderhals talbage og var 1 cm åben, så anytime

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.