hvordan med manden under fødsel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
18 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

MarieMor

-ja her sidder men så med kun 4 uger til termin og tænker på hvordan det hele kommer til at gå..

jeg er en af de piger der godt kan lide at se De unge mødre, og især når der er nogle der skal føde da jeg håber det bare kan give et lille billede af hvordan det ihvert fald kan gå. men tit så sidder jeg og bliver lidt forarget over hvordan de der "mænd" de opføre sig under og tit virker de ikke til at være særlige interesseret i hvad der foregår og bestemt heller ikke særlige hjælpsomme .. 

for mig betyder det rigtig meget at min kæreste han er der for mig under HELE forløbet og så skal han ***** ikke gå ud hvis jeg skal ha' lagt en epidural fordi han ikke lige kan lide nåle !!

heldigvis tror jeg heller ikke det bliver sådan, men tænker bare på hvordan jeres mænd har været eller hvordan i ønsker han skal være når det er jer der ligger og har ondt på jeres begges vegne ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

LinLin

Jeg synes faktisk det er helt i orden at manden går ud hvis han ikke bryder sig om nåle! Hvad skal man bruge en mand der ligger besvimet på gulvet til?!?!

Min kæreste kan ikke lide hospitaler generelt, så jeg har sagt til ham han skal huske at gå ud og trække luft hvis han trænger til det!

Der ER jo ikke meget han kan gøre - andet end at holde i hånden, hente vand, opmuntre o.l. - ville det ikke være ærgerligt hvis han ikke kunne være der til de ting, fordi han havde fået det dårligt?

Anmeld

6. juli 2010

MarieMor

Mor til David skriver:

Jeg synes faktisk det er helt i orden at manden går ud hvis han ikke bryder sig om nåle! Hvad skal man bruge en mand der ligger besvimet på gulvet til?!?!

Min kæreste kan ikke lide hospitaler generelt, så jeg har sagt til ham han skal huske at gå ud og trække luft hvis han trænger til det!

Der ER jo ikke meget han kan gøre - andet end at holde i hånden, hente vand, opmuntre o.l. - ville det ikke være ærgerligt hvis han ikke kunne være der til de ting, fordi han havde fået det dårligt?

-Jo , helt sikkert men tænker bare at så må han kigge en lidt ekstra dybt i øjnene 

og lige nøjagtig det at holde en i hånden og opmuntre synes jeg er super vigtig !!  og man tager jo heller ikke bare lige en pause i veerne .. men selvfølgelig er det okay at han lige vil ud og ha' lidt at spise eller noget andet . ville bare blive så ked af det hvis der skete noget og så han ikke var der ..

Anmeld

6. juli 2010

B&J

der er jo meget forskeld på mænd man min fyr holdte ud i 15 timer han fik sovet 1 time da jeg sov to da jeg fik lagt men blokade i rykken ellers var han der hele tiden og jeg er så glad for han gjorde det... så mon ikke din fyr også gør det...

Anmeld

6. juli 2010

MarieMor

B&J skriver:

der er jo meget forskeld på mænd man min fyr holdte ud i 15 timer han fik sovet 1 time da jeg sov to da jeg fik lagt men blokade i rykken ellers var han der hele tiden og jeg er så glad for han gjorde det... så mon ikke din fyr også gør det...

jo er jeg da også sikker på .. ved at han også vil gøre alt for mig 

Anmeld

6. juli 2010

CarinaSB

Per var der hele vejen igennem Han hentede kolde klude, saftevand og hva jeg ellers skulle bruge Han holdte mig i hånden og nussede mig .. Jeg var faktisk spændt på hvordan han ville tage det hele .. Men han var en rigtig mand Men hvis jeg nu havde en der ikk kunne lide sygehuse, nåle og hva der nu hørte til skulle han bare gå ud når han syntes det blev for meget .. Jeg havde nemlig min søster med da jeg gerne ville have en med der havde været det samme igennem .. Jeg ville gerne have haft min mor med .. Men hun kan ikk lide at se hendes børn have ondt .. så jeg valgte at skrive til hende da jeg kom på fødegangen og når det var overstået .. ellers holdte min søster hende opdateret

Anmeld

6. juli 2010

vingummibamse

Da jeg fik Noah havde jeg min mor med til fødslen.. (eller det vil sige de måtte ringe efter hende, for jeg lå og tudprølte at jeg ville ha min moar... )

men den her gang har jeg en mand der heller end gerne vil med..

han vil mere end noget andet i verden se sin datter kommer til.. og jeg elsker det..

har enlig ikke så store forventninger til det hele.. har bare sagt til ham at lige meget hvor meget jeg skælder ham ud og ber ham om at gå er det det sidste han må gør.. hvis jeg ber ham om det..

han har også sagt at han forlader ikke min side med mindre at det er nødvendigt..

men klart blir han skidt til pas eller andet.. skal han selvf. ikke være der..

Anmeld

6. juli 2010

XXSS

MarieMor skriver:

-ja her sidder men så med kun 4 uger til termin og tænker på hvordan det hele kommer til at gå..

jeg er en af de piger der godt kan lide at se De unge mødre, og især når der er nogle der skal føde da jeg håber det bare kan give et lille billede af hvordan det ihvert fald kan gå. men tit så sidder jeg og bliver lidt forarget over hvordan de der "mænd" de opføre sig under og tit virker de ikke til at være særlige interesseret i hvad der foregår og bestemt heller ikke særlige hjælpsomme .. 

for mig betyder det rigtig meget at min kæreste han er der for mig under HELE forløbet og så skal han ***** ikke gå ud hvis jeg skal ha' lagt en epidural fordi han ikke lige kan lide nåle !!

heldigvis tror jeg heller ikke det bliver sådan, men tænker bare på hvordan jeres mænd har været eller hvordan i ønsker han skal være når det er jer der ligger og har ondt på jeres begges vegne ??

Min mand var med hele vejen, og han er hverken god til nåle, blod, fostervand eller andet. Men da vi endte i en situation, hvor fødslen trak ud og varede i mere end 66 timer - var han bare den sejeste af alle - det havde jeg ikke i min vildeste fantasi drømt om

Han skiftede ble på mig med fostervand (lækkert var det ikke, men jeg kunne jo ikke selv) og har aldrig nogensinde set forkert til min side efterfølgende, jeg tror han ville gøre det igen - selvom det nok var mig der synes at det var "nedværdigende". Han blev da de skulle stikke mig, holdte mig i hånden, gav mig saft... Det var dejligt at jeg havde ham at tale med under alle de timer.

Tjaa han endte ved min side på operationsbordet, fik aks, hvor han både nåede at tage billeder og tage sig af prinsessen.. Han tog sig af hende i 3 timer - imens jeg havde blackout på opvågningsafsnittet..

Sååå jeg tror de mænd kan mere end vi lige regner med og tro! De bliver "seje" for vores skyld lige i sådanne situationer, hvor de måske ellers ville have stukket halen imellem benene  

Tro mig - det skal nok gå

Anmeld

6. juli 2010

SiLiMiMa

Pas på.... kan være du ønsker ham langt væk, når du først er igang med at føde

heise

Anmeld

6. juli 2010

MarieMor

Tanja78 skriver:

Min mand var med hele vejen, og han er hverken god til nåle, blod, fostervand eller andet. Men da vi endte i en situation, hvor fødslen trak ud og varede i mere end 66 timer - var han bare den sejeste af alle - det havde jeg ikke i min vildeste fantasi drømt om

Han skiftede ble på mig med fostervand (lækkert var det ikke, men jeg kunne jo ikke selv) og har aldrig nogensinde set forkert til min side efterfølgende, jeg tror han ville gøre det igen - selvom det nok var mig der synes at det var "nedværdigende". Han blev da de skulle stikke mig, holdte mig i hånden, gav mig saft... Det var dejligt at jeg havde ham at tale med under alle de timer.

Tjaa han endte ved min side på operationsbordet, fik aks, hvor han både nåede at tage billeder og tage sig af prinsessen.. Han tog sig af hende i 3 timer - imens jeg havde blackout på opvågningsafsnittet..

Sååå jeg tror de mænd kan mere end vi lige regner med og tro! De bliver "seje" for vores skyld lige i sådanne situationer, hvor de måske ellers ville have stukket halen imellem benene  

Tro mig - det skal nok gå

nøj , hvor lyder han bare super sød og det er virkelig tydeligt hvor meget han har været der for dig . og det er lige nøjagtigt sådan jeg også ønsker at min mand kommer til at være og er også ret overbevist om at han bliver sådan (ikke fordi han ikke er der for mig nu, for det er han !!!) det er bare alt det uvisse ved hele fødslen der bekymre mig, alt det man ikke kan styre . så er det bare super vigtigt for mig at han er der for støtte mig igennem det hele fordi vil ikke ligge og være ked af at være alene imens der foregår så meget i ens krop 

men tak håber også det kommer til at gå godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.