Tullen85 skriver:
Lidt trist er jeg altså... Nu har Elias' far det sidste år skiftet mening om han vil eller ikke vil være far... Han var lidt spændt inden fødslen. Spurgte en masse til ham... så hørte vi ikke noget i 3 måneder. Før brevet fra statsamtet kom.. og der var det brok over bidrag (hvilket det har været næsten hver gang vi har snakket)
Sidst spurgte jeg ham så om han havde overvejet om han ville se ham. Så gik han helt i baglås, og skældte mig ud.... og nej han havde bestemt ikke lyst lige nu...
Jeg var ikke i forhold med ham da jeg blev gravid.. Han sagde mere eller mindre det var op til mig. Han ville helst abort, men uanset hvad fandt vi ud af det.... skiftede så senere mening igen...
Jeg vidste godt jeg ville være alene med Elias, men han havde flere gange givet udtryk for at han selvfølgelig ville se ham. Han kunne da ikke leve med tanken om at have et barn han ikke kendte... Men hver eneste gang vi snakker sammen ender jeg med at sidde og undskylde, han er sur over han skal betale bidrag. Jeg har simpelthen snakket ham så meget efter munden, fordi jeg ikke vil risikere at blive uvenner, og mindske min søns chance for at lærer sin far at kende.
Han har stadig ikke fortalt nogen han har en søn, siger godt nok han vil sige det tiil sine forældre snart....
Ved ikke helt hvad jeg vil med det her indlæg... Synes bare det er lidt svært at leve med den dårlige samvittighed over for hans far, sammentidig dårlig samvittighed over at jeg har dårlig samvittighed. For har trods alt fået den dejligeste lille dreng ud af det...
Hvordan klarede i andre det, var jeres børns far med fra starten, kom med senere eller er han der slet ikke...?
Puha hvor jeg kender det alt for godt
Vi har været nøjagtig det samme igennem med Olivers far og han er nu 2år, det er først nu hans far er begyndt og tage sig sammen.
Hans forældre har først fået besked om Oliver for et par måneder siden og det var ved at jeg kontakte hans mor og fortalte det som det var, hun har et rigtig godt forhold til Oliver den dag i dag og jeg tror bestemt hun har en stor del i at Olivers far har taget sig lidt sammen nu.
Jeg håber det aller bedste for jer og hvis han bare ikke vælger og være en del af det, så tænk på at det er beder at han bliver væk end kommer og går som det passer ham.
Jeg havde selv ekstrem skyldfølelse over Oliver, men fik til sidst banket ind i hovedet at det er HANS valg og jeg havde gjort alt hvad jeg kunne, man kan jo desværre ikke tvinge dem.
Håber det hjælper lidt. kram til dig