Hvor er jeg ked af det og usikker :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. juli 2010

mortil4dejligepiger

Hej alle sammen.

Jeg er simpelthen så ked af det, frusteret, usikker, bange, trist, forhåbningsfuld og meget andet...

I januar havde jeg en SA i 6. uge. Vi var LYKKELIGE da jeg testede gravid i starten af maj igen. Jeg fik en tryghedsscanning i 7. uge, hvor der var fint hjerteblink . Men da jeg var 9 uger henne fik jeg en ny scanning - og jeg fik den forfærdelige besked, at fosteret var dødt. Jeg blev så ked af det og så overrasket. Havde glædet mig sådan til scanningen og troede alt ville være helt okay. Jeg var begyndt at blive sikker på, at denne graviditet nok skulle ende med et dejligt lille barn til os. Så det var en helt igennem forfærdelig dag  .

Jeg fik en udskrabning i dagen efter (det er 8 dage siden i dag). Og vi er sikre på, at vi vil prøve igen, selvom jeg ved, det bliver nogle slemme 12-15 første uger. Jeg vil være SÅ bange og usikker og hele tiden være skrækslagen for, at det går galt og fosteret vil dø .

Min læge synes, jeg skal have en mens. inden vi prøver igen. Dét for at livmoderen får ro til at komme sig. Og jeg skal til gynækolog om nogle uger for at få tjekket, at jeg er livmoderen er fin efter udskrabningen.

Synes det lyder fornuftigt, men jeg er SÅ utålmodig og synes, der er 100 år til vi kan prøve igen. Og så er jeg bare bange for, at det vil tage lang tid at blive gravid. Sidst gik der godt 4 mdr. hvilket jo er lidt - men det føltes som laaang tid  

Håber på trøst, gode råd til at takle sorg og ventetid, andres historier om hvor hurtigt I blev gravide etc.

Føler mig så alene  - selvom jeg heldigvis har en SKØN mand og nogle dejlige veninder.

hilsen T

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2010

pussekat

hejsa

du skal have en stor  og jeg her også prøve det i jan 7+4 og her i maj i 4+0 så vi her sige at vi vil have ro på nu så vi start op vis det pas mens næste gang vi kan start op på sygehus efter ferie

nok læge sige at man skal have en mens før man start op og andet sige at man kan start med det samme jeg tro du selv skal se om du / i er klat til at start igen om dig kroppe skal have ro el i vil prøve igen med det samme

Anmeld

3. juli 2010

Lunae

Puha! Det lyder ikke rart! Jeg sender en masse positive tanker til dig i denne svære tid!

Jeg blev selv gravid i august sidste år og havde desværre en missed abortion i oktober :-( jeg synes det var helt forfærdeligt og begyndte at overveje om jeg ville kunne klare endnu en graviditet! Min kæreste var en stor støtte og synes bare, at vi skulle holde modet oppe! Jeg blev gravid igen efter min første menstruation og venter nu en lille pige til august!

De første tolv uger var det rene helvede! jeg blødte flere gange og kom til scanning efter scanning! Den lille havde det godt, men man er stadig skide nervøs! Jeg forstår alle dine tanker!

Jeg kan kun sige, at uanset hvor hårdt det hele er og har været, så er jeg sikker på, at det er alt sorgen, smerterne og frustrationerne værd!

Jeg krydser fingre for, at det lykkedes dig ar blive hurtigt gravid igen og at alt må gå som planlagt!

Anmeld

3. juli 2010

LinLin

Først: !!!

Jeg har haft en SA i november sidste år - var 11+0 da jeg brgyndte at bløde (lige nok man tror det er ved at være "sikkert"...) Vi fik at vide de helst så vi ventede med at prøve igen til jeg havde haft mens een gang; men grunden var at "så kunne de nemmere udregne termin"!  Det var vi så bedøvende ligeglade med! Så vi gik igang igen da jeg havde været til tjek en uge efter for at se om alt var kommet ud - og TA-DAH! 4 uger senere testede jeg positiv Er nu 30+2 - vi venter en lillebror til september

for at det snart bliver jeres tur til an vellykket graviditet!

Anmeld

3. juli 2010

mortil4dejligepiger

Hej igen.

Tak for kram og positive tanker - det er lige dét, jeg trænger til!

Godt at høre, der er håb - at det jo desværre sker for mange, men at I heldigvis også er mange, som er gravide igen og er langt.

Jeg er simpelthen så bange for, at der er "sket noget" i min krop, så jeg ikke kan blive mor igen. Med vores 3 børn blev jeg gravid med det samme og graviditeterne gik som de skulle. Men nu er det bare helt galt. Jeg har det simpelthen så svært med, at det er sket 2 gange i træk.

Vi ønsker SÅ meget et barn mere og jeg er hunderæd for, at det ikke kan lykkes. Bare jeg dog bliver hurtigt gravid igen og får lov til at gå hele vejen   !!!

Tusind tak for Jeres svar - jeg har så meget brug for at høre fra andre.

Knus T

Anmeld

15. august 2010

SmillaN

Hejsa

Jeg fik en udskrabning den 16 juli (Uge 10) da der ingen liv var . Det gør ubeskriveligt ondt, og det var så 3 abort.

Jeg står lidt i samme situation som dig . Vi ønsker os inderligt et barn mere, men jeg er så bange, nervøs og urolig. Tanken om, at jeg skulle blive gravid igen vil gøre mig lykkelig, men også utrolig bange. Jeg orker nærmest ikke at blive gravid igen og skulle være nervøs i 4 mdr. Det er lang tid synes jeg. Men vi har her hjemme blevet enige om, at vi prøvede inden den første mens. Men det er desværre ikke lykkedes os endnu, da mit HCG tal stadig ligger på 176. Den skal helst ned under 5. Men jeg håber for jer, at det lykkedes jer inden så længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.