mayapigen skriver:
Nøj 60 timer, er du da sindsyg! Det er flot du ikke er skræmt, fordi det er jeg desværre. Men jeg vil måske gerne engang sener hen, hvis jeg får lov fra starten at vælge kejsersnit. Lige som dig, kastede jeg op så mange gange pga. smerterne, og oven i at der begyndte en ny vee. De prøvede også alt ved mig, plus at det smertestillende (den der man får i ryggen) ikke virkede på mig. Min mand sagde jeg lå i 6 timer med lukkede øjne, og bare sank dyber og dyber ind i mig selv. Det er på en måde rart at hører at der er en der har været igennem lidt det samme...
Jeg vil sige, jeg blev ikke skræmt. Jeg havde bare et enormt dårligt forløb hele vejen igennem - så derfor havde jeg på forhånd besluttet mig, at hvis det skulle ske igen (hvilket jeg ikke synes lige der) - så skulle det absolut være ved kejsersnit igen. Lægerne var enige - selvom de dog lige skulle give mig prædiken om, hvad de nu skulle anbefale (normal fødsel).
Jeg havde veer fra mandag nat til hun kom ud torsdag 18.25 og jeg tror, hvis ikke jeg havde fået kejsersnit der - så havde jeg ligget endnu længere.
HUsk at få din udskrivningssamtale, hvor jordmoderen snakker fødslen igennem med dig - det er ekstremt vigtigt!!!! De glemte min og de glemte, at fortælle mig om ammekursus, så da manden og jeg var ude og gå dagen efter - var de halvt færdige så jeg nåede det aldrig.
Og udskrivningssamtalen glemte de også alt om - så den har jeg aldrig fået - selvom jeg har så mange blackouts fra fødslen! (vi snakker timer)
Du skal nok blive klar igen
Det aller vigtigste er bare at man lige får snakket oplevelsen igennem en gang eller to - eller to hundrede...
Men nu er det overstået og du har fået din dejlige dreng til verden - husk på at der er andre du kan snakke med hvis du har behov for det 
Anmeld