Nogen der har fået kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2010

Liljesilas

UngMor83 skriver:

Hejsa...

Jeg har fået ks. 4 gange, og sys jeg var meget besværet pga. smerter i godt 14dage efter. Men min smertegrænse er så heller ikk særlig høj Det værste var at komme ind og ud af sengen og hvis jeg sku hoste, av av.

De klips gør ikk spor ondt at få ud, og arret blir meget pænere (sys jeg) når man er lappet sammen med dem end hvis man er blevet syet. Men da jeg har nikkelallergi er jeg blevet syet de 3 af gangene...

Tillykke med guldklumpen, og hele og lykke fremover

Tak det var da dejligt at vide, at det bliver pæner med klips Jeg er nu lidt nervøs for at få dem ud på torsdag. Men hvis man overlever en fødsel, så overlever man vel alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

XXSS

mayapigen skriver:

Tak for svaret

Ja det var selvvalgt kejsersnit, men kun fordi min fødsel tog 30 timer, og jeg ikke ville åbne mig mere end 7 cm. Der måtte jeg direkte tigge og be efter at få lavet kejsersnit, fordi jeg ikke kunne holde til mere. Lægerne vurderede til sidst, at jeg godt måtte få det - men kun fordi min mand havde hævet stemmen i lang tid, og vi begge havde grædt meget.. Var dit selvvalgt? Og hvor lang tid efter kunne du gå en længere tur? 

Det lyder lidt som mit forløb. Jeg havde veer i over 60 timer og åbnede mig kun 4,5 cm efter at de havde forsøgt ALT! Der tilkaldte de til sidste afdelingsjordmoderen og hun synes bestemt at jeg skulle have kejsersnit, hvis jeg altså var klar på det (var så syg til sidst med opkast og andet)...

Men der går ikke lang tid efter hvor man er mobil - hvis man er en af de heldige der ikke har komplikationer. Jeg fik ikke klips blev syet og arret er rigtig pænt. Har ingen problemer om vinteren med at det gør ondt. Jeg fik mit kejsersnit 15 januar 09 og jeg skal have pks her igen den 15 juli 10.

Anmeld

4. juli 2010

Liljesilas

Tanja78 skriver:

Det lyder lidt som mit forløb. Jeg havde veer i over 60 timer og åbnede mig kun 4,5 cm efter at de havde forsøgt ALT! Der tilkaldte de til sidste afdelingsjordmoderen og hun synes bestemt at jeg skulle have kejsersnit, hvis jeg altså var klar på det (var så syg til sidst med opkast og andet)...

Men der går ikke lang tid efter hvor man er mobil - hvis man er en af de heldige der ikke har komplikationer. Jeg fik ikke klips blev syet og arret er rigtig pænt. Har ingen problemer om vinteren med at det gør ondt. Jeg fik mit kejsersnit 15 januar 09 og jeg skal have pks her igen den 15 juli 10.

Nøj 60 timer, er du da sindsyg! Det er flot du ikke er skræmt, fordi det er jeg desværre. Men jeg vil måske gerne engang sener hen, hvis jeg får lov fra starten at vælge kejsersnit. Lige som dig, kastede jeg op så mange gange pga. smerterne, og oven i at der begyndte en ny vee. De prøvede også alt ved mig, plus at det smertestillende (den der man får i ryggen) ikke virkede på mig. Min mand sagde jeg lå i 6 timer med lukkede øjne, og bare sank dyber og dyber ind i mig selv. Det er på en måde rart at hører at der er en der har været igennem lidt det samme...

Anmeld

4. juli 2010

XXSS

mayapigen skriver:

Nøj 60 timer, er du da sindsyg! Det er flot du ikke er skræmt, fordi det er jeg desværre. Men jeg vil måske gerne engang sener hen, hvis jeg får lov fra starten at vælge kejsersnit. Lige som dig, kastede jeg op så mange gange pga. smerterne, og oven i at der begyndte en ny vee. De prøvede også alt ved mig, plus at det smertestillende (den der man får i ryggen) ikke virkede på mig. Min mand sagde jeg lå i 6 timer med lukkede øjne, og bare sank dyber og dyber ind i mig selv. Det er på en måde rart at hører at der er en der har været igennem lidt det samme...

Jeg vil sige, jeg blev ikke skræmt. Jeg havde bare et enormt dårligt forløb hele vejen igennem - så derfor havde jeg på forhånd besluttet mig, at hvis det skulle ske igen (hvilket jeg ikke synes lige der) - så skulle det absolut være ved kejsersnit igen. Lægerne var enige - selvom de dog lige skulle give mig prædiken om, hvad de nu skulle anbefale (normal fødsel).

Jeg havde veer fra mandag nat til hun kom ud torsdag 18.25 og jeg tror, hvis ikke jeg havde fået kejsersnit der - så havde jeg ligget endnu længere.

HUsk at få din udskrivningssamtale, hvor jordmoderen snakker fødslen igennem med dig - det er ekstremt vigtigt!!!! De glemte min og de glemte, at fortælle mig om ammekursus, så da manden og jeg var ude og gå dagen efter - var de halvt færdige så jeg nåede det aldrig.  Og udskrivningssamtalen glemte de også alt om - så den har jeg aldrig fået - selvom jeg har så mange blackouts fra fødslen! (vi snakker timer)

Du skal nok blive klar igen  Det aller vigtigste er bare at man lige får snakket oplevelsen igennem en gang eller to - eller to hundrede...

Men nu er det overstået og du har fået din dejlige dreng til verden - husk på at der er andre du kan snakke med hvis du har behov for det

Anmeld

5. juli 2010

4xGreve

mayapigen skriver:

Tak for svaret

Ja det var selvvalgt kejsersnit, men kun fordi min fødsel tog 30 timer, og jeg ikke ville åbne mig mere end 7 cm. Der måtte jeg direkte tigge og be efter at få lavet kejsersnit, fordi jeg ikke kunne holde til mere. Lægerne vurderede til sidst, at jeg godt måtte få det - men kun fordi min mand havde hævet stemmen i lang tid, og vi begge havde grædt meget.. Var dit selvvalgt? Og hvor lang tid efter kunne du gå en længere tur? 

Mit det var ikke selvvalgt det var lige pludselig et meget akut kejsersnit, og jeg ønskede af hele hjertet at føde selv...

Kan faktisk ikke huske hvor lang tid der gik før jeg kunne gå lange ture men tror ikke der gik 14

Anmeld

16. juli 2010

Chamomile

*Nejer*

Først tillykke med din søn

Jeg fik kejsersnit for snart 4 år siden, og det 1-1½ år var min smerte intens og jeg prøvede både med binyrebarchamon indsprøjtninger og akupunktur. Det er aftaget, men får stadig smerter. Men jeg er nok bare uheldig.

Anmeld

16. juli 2010

Liljesilas

Chamomile skriver:

*Nejer*

Først tillykke med din søn

Jeg fik kejsersnit for snart 4 år siden, og det 1-1½ år var min smerte intens og jeg prøvede både med binyrebarchamon indsprøjtninger og akupunktur. Det er aftaget, men får stadig smerter. Men jeg er nok bare uheldig.

1000 tak

Det er jeg da ked af at høre, det er lang tid med smerter! Mine smerter er dog næsten helt væk. Men jeg fik sådan en svien i maven i nat, der varede nogle timer.. Håber ikke det er noget jeg skal være bekymret for, er så nervøs efter jeg var det igennem..

Anmeld

16. juli 2010

Chamomile

mayapigen skriver:

1000 tak

Det er jeg da ked af at høre, det er lang tid med smerter! Mine smerter er dog næsten helt væk. Men jeg fik sådan en svien i maven i nat, der varede nogle timer.. Håber ikke det er noget jeg skal være bekymret for, er så nervøs efter jeg var det igennem..

Jeg havde infektion i aret 2 gange, og det hjalp jo ikke på smerterne. Jeg kan forestille mig at din svien er pga. det heler indvendigt- men hvis du er bekymret er det altid en god ide lige at snakke med sin læge

Anmeld

16. juli 2010

Liljesilas

Chamomile skriver:

Jeg havde infektion i aret 2 gange, og det hjalp jo ikke på smerterne. Jeg kan forestille mig at din svien er pga. det heler indvendigt- men hvis du er bekymret er det altid en god ide lige at snakke med sin læge

Ej hvor synd, det er ikke sjovt. Jeg er så bange for mit sår/ar, at jeg kunne forestille mig hvordan det måtte være.. Ja det er nok rigtig, det gør ihvertfald ondt.. Men jeg er også lige ved at stoppe med at bløde nu, så det kan være det hænger sammen

Anmeld

19. juli 2010

grube1984

mayapigen skriver:

Hej piger.

Jeg har som sagt fået lavet kejsersnit mandag aften, da min søn kom til verdenen. Jeg vil gerne høre fra nogen der også har fået lavet kejsersnit, som kan fortælle mig hvor lang tid smerten var ved, og hvad jeres oplevelse var af det?

Jeg synes allerede meget af smerten er væk, men det gør stadig ondt - især hvis jeg har lavet meget på en dag. Det sviger ind imellem meget..

Hilsen Maya

Jeg fik Nicklas ved AK efter et 28 timers langt fødselsforløb.. Han var stjernekigger og gjorde dermed at jeg havde dårlige veer og åbnede og lukkede mig hele tiden...
Jeg havde mega ondt i et par dage og fik da smertestillende med hjem.. allerede en dag eller to efter hjemkomst ku jeg droppe de smertestillende... Jeg blev syet og jeg sys selv at arret et blevet rigtig fint... Vil heller se på mit ar end den hængemave som er kommet pga den overskudshud.. suk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.