Nogen der har fået kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.930 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Liljesilas

Hej piger.

Jeg har som sagt fået lavet kejsersnit mandag aften, da min søn kom til verdenen. Jeg vil gerne høre fra nogen der også har fået lavet kejsersnit, som kan fortælle mig hvor lang tid smerten var ved, og hvad jeres oplevelse var af det?

Jeg synes allerede meget af smerten er væk, men det gør stadig ondt - især hvis jeg har lavet meget på en dag. Det sviger ind imellem meget..

Hilsen Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Hvem?

mayapigen skriver:

Hej piger.

Jeg har som sagt fået lavet kejsersnit mandag aften, da min søn kom til verdenen. Jeg vil gerne høre fra nogen der også har fået lavet kejsersnit, som kan fortælle mig hvor lang tid smerten var ved, og hvad jeres oplevelse var af det?

Jeg synes allerede meget af smerten er væk, men det gør stadig ondt - især hvis jeg har lavet meget på en dag. Det sviger ind imellem meget..

Hilsen Maya

Min søn blev født ved akut kejsersnit en lørdag, efterfølgende søndag og mandag kunne jeg bare slet ingenting - hold op det gjorde ondt, men tirsdag var det allerede meget bedre, det er nu 5 mdr siden og der er slet ingenting nu, det havde lidt problemer med at vokse sammen, men det kom sig rimelig hurtigt.

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Hey maya

Jeg fik også akut kejsersnit. Jeg havde ondt (ikke så jeg ikke kunne holde det ud) men i ca. 14 dage. Da der var gået en måned var jeg faktisk i gang med at motionere igen (man skal helst vente til 8 ugers kontrollen).. Men tog det stille og roligt. Det var så i januar, hvor det var lidt køligere så jeg svedte selvfølgelig ikke på samme måde som man kan komme til i den her varme.. Skal have pks om 13 og har på fornemmelsen, at det måske kan svie lidt længere denne gang på grund af varmen.

Men brug løst tøj og bukser der sidder under snittet.. går ud fra at du også har fået noget smertestillende med hjem - jeg synes, at mit smertestillende var effektivt.

Husk at få slappet af og ikke være overaktiv, og kun bær babys vægt indtil du kan mærke bedring så skal det hele nok gå. Endnu engang tillykke med Silas

Anmeld

2. juli 2010

Betteisen

Hejsa!

Fik lavet PKS den 18. juni og synes jeg havde "rigtig" ondt i en 3 dages tid. Jeg kan dog stadig ikke ligge helt på siden endnu, men ellers er alt ved det gamle igen. Jeg synes smerterne hænger meget sammen med, hvor træt man er...

Anmeld

3. juli 2010

Liljesilas

Tak for jeres svar. Jeg fik det som sagt lavet for 5 dage siden. Jeg kan allerede ligge på siden, og lave næsten alt. Men jeg var f.eks. ude at gå med barnevognen, og da vi skulle gå op af en lille bakke, så kunne jeg næsten ikke gå hjem igen. Hvordan er det så at få fjernet de klips man har i maven?

Anmeld

3. juli 2010

LISBETH:-)

Jeg fik PKS for 5 uger siden.

Havde smerter så jeg fik smertestillende det første døgn. Ellers havde jeg lidt ondt de næste par døgn og så har jeg ellers ingen problemer haft. Jeg har hele tiden kunne "klarer mig selv" og har ikke haft behov for hjælp. Min mand har ingen barsel haft, pga. job skifte så jeg har selv klaret alt med lillesøster og min store pige på snart 3 år.

Nu her 5 uger efter mærker jeg intet til det. Kun hvis jeg har f.eks. cowboy bukser på, som sidder og gnaver i såret. Og i går skulle jeg lige blærer mig med en hullahop ring, og det gjorde sku ondt.

Jeg fik ikke klips men blev syen med sting der er gået væk af sig selv.

Anmeld

3. juli 2010

UngMor83

Hejsa...

Jeg har fået ks. 4 gange, og sys jeg var meget besværet pga. smerter i godt 14dage efter. Men min smertegrænse er så heller ikk særlig høj Det værste var at komme ind og ud af sengen og hvis jeg sku hoste, av av.

De klips gør ikk spor ondt at få ud, og arret blir meget pænere (sys jeg) når man er lappet sammen med dem end hvis man er blevet syet. Men da jeg har nikkelallergi er jeg blevet syet de 3 af gangene...

Tillykke med guldklumpen, og hele og lykke fremover

Anmeld

3. juli 2010

4xGreve

mayapigen skriver:

Tak for jeres svar. Jeg fik det som sagt lavet for 5 dage siden. Jeg kan allerede ligge på siden, og lave næsten alt. Men jeg var f.eks. ude at gå med barnevognen, og da vi skulle gå op af en lille bakke, så kunne jeg næsten ikke gå hjem igen. Hvordan er det så at få fjernet de klips man har i maven?

Da jeg fik fjernet klips var angsten for det værre end det at få det gjordt - det nev men syntes ikke det gjorde direkte ondt...

Jeg må dog indrømme at nu over 2 år efter jeg fik Daniella ved AKS kan mit ar stadig gøre ond, klø og være irriteret, men havde meget ondt i 3-4 dages tid og kunne ikke stå op længer tid af gangen uden at være ved at besvime og blev derfor kørt rundt i kørestol - tros det jeg var meget stædig så kunne min stædighed ikke overvinde det..

Var det et selvvalgt KS??

Anmeld

3. juli 2010

UngMor83

WiitrioeN skriver:

Da jeg fik fjernet klips var angsten for det værre end det at få det gjordt - det nev men syntes ikke det gjorde direkte ondt...

Jeg må dog indrømme at nu over 2 år efter jeg fik Daniella ved AKS kan mit ar stadig gøre ond, klø og være irriteret, men havde meget ondt i 3-4 dages tid og kunne ikke stå op længer tid af gangen uden at være ved at besvime og blev derfor kørt rundt i kørestol - tros det jeg var meget stædig så kunne min stædighed ikke overvinde det..

Her er det 7,5år siden jeg fik det første, og det kan oz "gøre ondt" stadig til tider. Især om vinteren når det er koldt, og sys oz nu her hvor der er mega varmt. Men det er helt normalt ifølge min læge

Anmeld

4. juli 2010

Liljesilas

WiitrioeN skriver:

Tak for svaret

Ja det var selvvalgt kejsersnit, men kun fordi min fødsel tog 30 timer, og jeg ikke ville åbne mig mere end 7 cm. Der måtte jeg direkte tigge og be efter at få lavet kejsersnit, fordi jeg ikke kunne holde til mere. Lægerne vurderede til sidst, at jeg godt måtte få det - men kun fordi min mand havde hævet stemmen i lang tid, og vi begge havde grædt meget.. Var dit selvvalgt? Og hvor lang tid efter kunne du gå en længere tur? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.