Ferie i DK - hvad kan man lave?? Ideer :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.783 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Malonde1985

Er ret sikker på at der ikke bliver nogen udlandsrejse til os i år - det er økonomien ikke helt til.. øv bøv..

Så altså ferien kommer til at foregå i DK, og jeg tænker at vi må en tur i bonbonland, zoo, bakken, tivoli og noget sommerland sj.. Nogen der har erfaring med Legoland?? - er det ikke vildt dyrt?? Min datter har aldrig været der - har jeg iøvrigt heller aldrig, så det ville være en stor oplevelse for os. Kunne bare så godt tænke mig at komme væk fra hjemmet i en uges tid, men det er jo heller ikke til at leje sommerhuse nu, da de er revet væk.. Øv bøv..

Nogen gode ideer?????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

grinbidderen

Malonde1985 skriver:

Er ret sikker på at der ikke bliver nogen udlandsrejse til os i år - det er økonomien ikke helt til.. øv bøv..

Så altså ferien kommer til at foregå i DK, og jeg tænker at vi må en tur i bonbonland, zoo, bakken, tivoli og noget sommerland sj.. Nogen der har erfaring med Legoland?? - er det ikke vildt dyrt?? Min datter har aldrig været der - har jeg iøvrigt heller aldrig, så det ville være en stor oplevelse for os. Kunne bare så godt tænke mig at komme væk fra hjemmet i en uges tid, men det er jo heller ikke til at leje sommerhuse nu, da de er revet væk.. Øv bøv..

Hej da vi heller ikk kommer til udlandet i år har jeg fået et fantastisk link af min veninde hvor man kan finde mange forskellige ting at lave med sine børn nogen af tingne er gratis og ander ting de forslår koster nogen penge men ikke MANGE penge.. håber i kan bruge denne side til noget..

link: sjovforborn,dk

Anmeld

2. juli 2010

merichs

Malonde1985 skriver:

Jeg elsker Legoland, men jo, det er lidt dyrt. Indgangen for en voksen er 275,- og for barn 245,-. Køber man en familiebillet (2 voksne + 2 børn og den skal købes onine) koster det 995,- (altså 45,- sparet). Så er der så betalt for at man kan prøve alle forlystelser. Og nu er der kommet Lalandia næsten lige ved siden af, men om de har noget combitilbud ved jeg ikke.

Anmeld

2. juli 2010

line melias mor

vi har været i legoland for en måned siden og legede en hytte. det kostede 2700 og vi havde adgang til legoland i to dage og en dags givskud.

Anmeld

2. juli 2010

Malonde1985

line melias mor skriver:

vi har været i legoland for en måned siden og legede en hytte. det kostede 2700 og vi havde adgang til legoland i to dage og en dags givskud.

Ok ja det er så 2 dage - det er jo også fint, så er man da lidt væk hjemmefra . Så kommer broerne osv bare oveni.. Bliver en lidt dyr tur, men igen er det vel en stor oplevelse ik? Og børnene elsker det vel

Anmeld

2. juli 2010

line melias mor

Malonde1985 skriver:

Ok ja det er så 2 dage - det er jo også fint, så er man da lidt væk hjemmefra . Så kommer broerne osv bare oveni.. Bliver en lidt dyr tur, men igen er det vel en stor oplevelse ik? Og børnene elsker det vel

jo det er bare rigtig genialt. kan selvfølgelig godt se at det bliver dyrt med broen hvis man tager bilen ville ønske min datter havde været lidt ældre så havde jeg gerne taget en uge derover

Anmeld

2. juli 2010

Halbschön

Malonde1985 skriver:

Ja, legoland er lidt dyrt..

Men det er en fantastisk oplevelse for børn og barnlige sjæle, fordi det er noget de "kender".. Altså klodserne ;-)

JEg elsker legoland og er der tit - inden jeg fik Nicolai var det sammen med vennerne, afsted hver torsdag i sensommeren til texas-aftner... Så jeg synes det er et besøg værd ;-) (hjemmeis og bones har nogle gange børnebilletter med i deres tilbud, så kig evt-. efter det, hvis I alligevel køber der)

Anmeld

2. juli 2010

CarinaSB

Ellers er der baboon city i herning .. der er hoppeborge, spille maskiner og en kæmpe legeplads .. ved ikk lige om der er nogen steder man kan overnatte ..

www.babooncity.dk mener jeg det er

Anmeld

2. juli 2010

klmf

Jeg kan VARMT anbefale Randers Regnskov.... Er helt fjollet med det sted - og man kan selv have madpakker med, så behøver ikke købe noget af deres dyre mad.

Vi bor på Fyn og her kan nævnes Odense ZOO og Egeskov Slot. Sidstnævnte har en fantastisk legeplads, men det er desværre også lidt dyrt at komme ind. Så er der Fjord- og Bælt Centret i Kerteminde, også fint.... Svendborg og Faaborg er nogle rigtig hyggelige havnebyer, hvis man er til det. I Svendborg er der vist også et stort legeland kombineret med bowlinghallen, det har jeg også hørt godt om. Der kan I bo på vandrerhjemmet lige inde i byen, rigtig hyggeligt...

Der er faktisk mange muligheder for at komme på superhyggelige ferier i DK 

Anmeld

6. juli 2010

HelleRL

Lån et telt og slå det op i haven. Lav en regel at I kun må gå ind når I skal på det lille hus. Al mad laves på bål eller grill. Det er virkelig hyggeligt! Og ungerne synes ligepludselig at haven byder på helt nye ting at foretage sig ;-)

Så er der stadig råd til at I tager til en forlystelsespark. Og husk på at det faktisk ikke er ret mange børn der gider en fuldstændig planlagt ferie med forlystelser hver dag. BAre det at mor og far har tid til dem er guld værd. Spil et spil, læs en bog for dem, lav gæt og grimasser eller andet sjovt.

Hvor i landet bor du?

Mvh. Helle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.