Betina-Trold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.438 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Tynen

Læste lige at du skulle i tænkeboks mht. at finde noget sundt at medbringe i børnehaven.

Hvad med at lave nogle frugtspyd?
Jeg havde lavet 25 stks. til Stellas stue i dag og de var virkelig et hit.
Købte lidt vindruer, bananer, æbler, appelsiner, vandmelon og jordbær og der gik faktisk ikke ret meget frugt til da det kom til stykket.
Jeg ved ikke hvor meget I skal have med (Havde også bagt muffins, da de helst skulle være lidt mætte - De er åbenbart ikke så sarte herude på andet     ), men det var lige et forslag herfra

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

ivfmarie

Jeg havde lige en fræk detalje med på Frejas frugtspyd: De blev pyntet i enden med et stykke slik, en skumfidus, og så en fin sløjfe med lakrids/jorbær/karamel-snørrebånd.

Og så satte jeg dem i en overskåren melon.. ret festligt synes jeg selv.. og ungerne faktisk også 

Anmeld

2. juli 2010

Lise

Ahh, god ide - vi har sukkerFRI børnehave  Arhmen, hvor hysterisk må man ha lov at være??? Ville mega gerne bage regnbuefarvede muffins til ungerne... har da også fundet en sukkerfri opskrift, men mon de får ondt i maven af sukkererstatning? ...nå, men frugtspyd er jo festligt. Den er skrevet bag øret

Anmeld

2. juli 2010

..

Arhmen hvor er I bare kreative og fuld af gode ideer.. Den er hermed kopieret, skal have noget med I Smillas BH på mandag, tror jeg bager nogen boller og nogen frugtspyd! - TAK for tippet

Anmeld

2. juli 2010

Marco2

Super god idé.

Emsen skal holde afskedsfest på fredag og vi har også NUL-SUKKER politik i inst.

Så festlige frugtspyd og boller må være sagen.

HVis man skal gi' noget fest/leg med de kan hygge omkring, er der så nogen der har nogle gode idéer til det?

AG

Anmeld

2. juli 2010

Susan1978

ivfmarie skriver:

Jeg havde lige en fræk detalje med på Frejas frugtspyd: De blev pyntet i enden med et stykke slik, en skumfidus, og så en fin sløjfe med lakrids/jorbær/karamel-snørrebånd.

Og så satte jeg dem i en overskåren melon.. ret festligt synes jeg selv.. og ungerne faktisk også 

Den ide stjæler jeg lige med det samme!! bare uden slikken.. det må  de vist ikke få..  spør lige om de må få en skumfidus..

men skide god ide m vandmelonen..  ser rigtig festligt ud.. også lige lidt flag også..  så er den skid slået.. 

Anmeld

2. juli 2010

Nadi

Skide gode idéer I kommer med

Jeg skal vist også igang  med at prøve og lave muffins (hvilket jeg ALDRIG har gjort før) og frugtspyd. Jeg aner faktisk ikke om de har en sukkerfri-politik i børnehaven, men måske man skulle finde ud af det til på torsdag

Anmeld

2. juli 2010

Tynen

Skide gode idéer I kommer med

Jeg skal vist også igang  med at prøve og lave muffins (hvilket jeg ALDRIG har gjort før) og frugtspyd. Jeg aner faktisk ikke om de har en sukkerfri-politik i børnehaven, men måske man skulle finde ud af det til på torsdag

Jeg er virkelig en idiot til at bage, men fandt en mega god og nem opskrift på bananmuffins som smager ski´godt.
- Og hvis jeg kan, så kan du dælme også

Jeg overtrak dem med noget blå, grøn og rød/pink glasur og købte sådan nogle glimmerfarver og en bøtte med 4 forskellige slags krymmel i Bilka.

Det så mega fancy ud, men tog bare ingen tid.
Man bager jo 20 muffins af gangen, så det er bare at smide lidt glasur på og så bare krymle derudaf mens man har det næste hold muffins i ovnen (Alt efter hvor mange man nu skal bage til) 

De blev en smule sjusket, men vi havde pludselig ingen vand i hanerne aftenen før, så jeg måtte lave det om morgenen med 2 børn om benene kl. 0820 - STRESSSSSSSSS 

Anmeld

2. juli 2010

linemus

Trine: hvor har du købt så farvestrålende muffinforme??

Anmeld

2. juli 2010

Plysbjørnen

Tynen skriver:

Læste lige at du skulle i tænkeboks mht. at finde noget sundt at medbringe i børnehaven.

Hvad med at lave nogle frugtspyd?
Jeg havde lavet 25 stks. til Stellas stue i dag og de var virkelig et hit.
Købte lidt vindruer, bananer, æbler, appelsiner, vandmelon og jordbær og der gik faktisk ikke ret meget frugt til da det kom til stykket.
Jeg ved ikke hvor meget I skal have med (Havde også bagt muffins, da de helst skulle være lidt mætte - De er åbenbart ikke så sarte herude på andet     ), men det var lige et forslag herfra

Tak Tynen... Det er en rigtig god idé, regner også med at det bliver noget i den stil jeg laver.... Og så regner med at tage nogle ostehapser med også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.