Bagudvendt livmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.955 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

piadas

Jeg var til min første lægeundersøgelse i dag, hvor jeg fik at vide, at min livmoder er bagudvendt, og det måske kunne give nogle problemer senere hen (jeg tror, hun mente fødslen men er ikke sikker). Jeg glemte helt at spørge mere ind til det, fordi der var så mange papirer, der skulle udfyldes, blodprøver osv. Det undrer mig lidt, for det er mit 3. barn, og det har jeg aldrig fået at vide før...

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er andre herinde med bagudvendte livmødre, og om I har oplevet problemer i jeres graviditet/fødsel?

Jeg fødte ved kejsersnit første gang, men det var pga. min søn lå forkert med hovedet og derfor ikke kunne komme ordentligt ned i bækkenet. Anden gang fødte jeg naturligt - godt nok en lang fødsel, men det tror jeg er, fordi jeg skulle ligge med CTG hele tiden, og derfor ikke kunne få lov at gå lidt rundt og hjælpe til på den måde...

Der er bare aldrig nogen, der har sagt et ord, om at jeg skulle have en bagudvendt livmoder, så jeg tænker, om den kan vende sig under graviditeten, og det måske er derfor, jeg aldrig har fået det at vide før?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

DK

Sådan en livmoder har jeg!

Jeg har fået at vide at den ingenting betyder, men om det så lige er kun i mit tilfælde eller sådan generelt det ved jeg faktisk ikke. Jeg skal føde hjemme og har fået det "godkendt" af lægen.

Jeg har født mit første barn helt normalt uden komplikationer. Det gik hurtigt og fint!

Så jeg tror ikke du skal være bekymret, så længe det der skal vende nedad gør det, så har det vist ikke den store betydning, he he! Altså det hele kommer jo ud det samme sted uanset om det er forvæg eller bagvæg der vender ud mod maven!

Anmeld

1. juli 2010

Con

En stor amerikansk undersøgelse har vist, at 20% af kvinderne havde en bagudvendt livmoder, hvilket således betragtes som normalt. Der har igennem tiderne været mange teorier om, at det skulle være mere vanskeligt at blive gravid med en bagudvendt livmoder og forskellige mere eller mindre fantasifulde forklaringer på fænomenet, men der er ingen evidens for, at noget af dette skulle være sandt.

I takt med at livmoderen vokser, retter den sig op og indtager nøjagtig samme position som en "normal" livmoder, det har ingen betydning. Nogle læger har dog stadig deres helt egne teorier om, hvad en bagudvendt livmoder skulle have af betydning for en kvindes gynækologi, det må så være op til dem at komme med en troværdig forklaring.

Anmeld

2. juli 2010

Ida.

Det har jeg også - og det betyder altså intet - ved ikke, hvorfor din læge mener, det kan give problemer ift graviditet og fødsel?

... 

Lavede lige en hurtig søgning på google...og kan læse mig frem til, at bagudvendt livmoder ingen betydning har ifm graviditet - til gengæld kan det være sværere for lægen at foretage smear (podning for livmoderhalskræft) og sætte en spiral op, men det er jo ikke relevant i denne sammenhæng

Så tror bestemt ikke du behøver bekymre dig

Anmeld

2. juli 2010

Kvindemin

Jeg har også, og det er ganske normalt.
Der var ikke noget.. Og lægen har hele tiden sagt at det ikke betød noget.

Anmeld

2. juli 2010

ditdot

Hej,

Jeg har det også og min mor med, jeg fik det samme afvide af lægen at den retter sig op når den bliver større i forbindelse med at barnet vokser, og at det ikke skulle give nogle problemer. Min graviditet er forløbet uden problemer og det regner jeg også med at fødslen gør!

Knus 

Anmeld

2. juli 2010

Laulund87

Det har jeg også! Og det betyder altså intet

Anmeld

2. juli 2010

Lise

Jeg har også sådan en bagoverbøjet én, men har haft to helt normale graviditeter og fødsler  Det er vist kun hvis den er ekstremt bagoverbøjet det kan give problemer...

Anmeld

2. juli 2010

Malonde1985

Jeg melder mig også i klubben med en bagudvendt livmoder . Det er GANSKE NORMALT og jeg har også haft en helt almindelig fødsel af min store pige på nu 4 år , og er nu gravid med nr. 2 .

Anmeld

2. juli 2010

trine1989

fik at vide til en tidlig scanning at han ikke kunne se så meget pga en bagudvendt livmoder men det var helt normalt og den kunne vende sig til næste scanning... så tror ikke der er noget at være nervøs for.min mor fortalte også at hun selv havde en bagudvendt livmoder og fødte uden komplikationer  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.