1. lægebesøg idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Marco2

Hej Gørlz.

Er sgu nået til 1. lægebesøg, så indtil videre holder den fast. Jeg kan ihvertfald ikke vide det endnu, hvis det bare er en klat snot i en sæk der er tilbage derinde... Så vi krydser fingre for det går.

Nå, men det hersens famøse 1. besøg. Hvad er det nu lige der skal ske? Er det ikke bare en sludder for en sladder og så oprettelse af vandrejournalen?

Kan slet ikke huske det fra sidste gang...

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Lene76

Hejsa Ag

jeg ska til mit i næste uge  men regner da bare med at det er lægejournalen det ska laves også som du selv skriver en sludder for en sladder......

glæder mig nu mere til skanningen så man kan se at der er noget derinde (andet end en snotklat)

men når du nu har været afsted så vil jeg da gerne høre hva du sku, så jeg ved det til det bliver min tur

Anmeld

1. juli 2010

Muffinmus

gik det godt??

Er da sikker på den har det godt derinde men kan godt forstå dine bekymringer:-)

Den har bare at udvikle sig til en sund og dejlig ....dreng måskè????

Hi hi, det er i hvert fald stadig mit gæt så det bliver spændende at se om det i virkeligheden er en dejlig tøs der ligger derinde i stedet for:-)

Anmeld

1. juli 2010

Marco2

Skal først afsted kl. 16.00 men skal nok skrive når jeg kommer hjem.

Vi har jo selv bestilt en scanning den 13. juli. Så må vi se om det er liv derinde. For som jeg sagde ude ved BM vil jeg ikke gå hele ferien og passe på, hvis det så viser sig at barnet har været dødt siden uge 5-6 stykker.

Men jeg er spændt på om du får ret Maria  

AG - som skal til at ha' jordbærtærte

Anmeld

1. juli 2010

BellaT

Eiijj, er I begge to gravide? Det har jeg misset. Tillykke!!!!!!

Og jo, 1. lægebesøg er oprettelse af vandrejournal og vist nok også blodprøver og en tissetest... He He, kan ikke engang huske det og jeg sad der da for 7-8 mdr.siden..

fra Helle...

Anmeld

1. juli 2010

Kaufie

BellaT skriver:

Eiijj, er I begge to gravide? Det har jeg misset. Tillykke!!!!!!

Og jo, 1. lægebesøg er oprettelse af vandrejournal og vist nok også blodprøver og en tissetest... He He, kan ikke engang huske det og jeg sad der da for 7-8 mdr.siden..

fra Helle...

Nemlig -  blodprøve til doubletesten, som sammen med nakkefolden og morens alder bliver brugt til at udregne risiko for DS.

....og tissetest....

.....og blodtryk fik jeg også målt.....og vejet for at tjekke BMI, der afgør om man skal sendes til glukosebelastning.....

Fik også en GU, så min læge kunne se at livmoderen havde den str og farve den gerne skulle have.

Håber alt er som det skal være for dig!!

Anmeld

1. juli 2010

Marco2

Nå, så er jeg kommet hjem fra et lidt alternativt 1. lægebesøg.

Det startede ellers fint med at hun jo synes at jeg skulle sendes til Skejby til en tidlig scanning for at give ro i sindet, taget mit forløb i betragtning. Det var overhovedet ikke noget jeg selv havde tænkt som en mulighed hvorfor vi også selv har bestilt en scanning. Men det synes hun jeg skulle. Så gik hun igang med at udfylde papirer og vejede, tog blodprøve og alt det der. 

Men så ... mit blodtryk.. var skyhøjt. Hun målte en hel del gagne, og så blev jeg sendt ud i venteværelset for at læse lidt i håbet om at det ville falde. Men det gjorde det ikke... sygeplejersken kom og målte det 3 gange og det var stadig alt for højt.

Så ind til lægen igen, som sagde at mit blodtryk var alt for højt når man er gravid.. ja alt for højt selvom jeg ikke var. Så hun greb tlf og ringede ud til vagthavende gyn.obs på Skejby for at høre om de ville ha' mig ud akut...

Det mente de dog ikke jeg skulle men der skal så sendes specielle papirer derud, så jeg skal ud til videre forløb derude. Især taget min aborter i betragtning, skal der jo helst ikke ske noget i denne omgang, og der skal åbenbart holdes lidt ekstra øje på mig.

Så jeg var ved lægen i en hel time, og skal nu vente på at høre fra Skejby.

Hvorfor f*** spasser min krop sådan ud over graviditet? Hvorfor kan jeg ikke bare ha' en helt almindelig graviditet somde fleste andre?? ARgh!

Der blev ikke udført gyn undersøgelse, da hun sagde at det var de holdt op med da det ikke viste noget alligevel...

Så jeg har det fint med at skulle ud til en tidlig scanning, men synes da at det andet er trælst. Og i al forvirringen fik jeg slet ikke spurgt om hvad det betyder for mig og for barnet med for højt blodtryk....

Ag - hjemvendt fra anderledes lægebesøg.

Anmeld

1. juli 2010

Kaufie

Øv - jeg kan godt forstå du synes det er træls med sådan en besked..... Det du har brug for er bare det mest udramatiske forløb tenderende til kedelig almindelig..... og normalt....

Men altså, det er trods alt noget at du bliver holdt ekstra øje med historien taget i betragtning.....

for at alt er ok - og at du måske bare stresser lidt over endnu ikke at vide dig helt sikker på hvad din krop har gang i....

Anmeld

1. juli 2010

Muffinmus

hmm, hvad er skyhøjt???

Og ja, det var da alletiders med en tidlig scanning, det ville min læge ikke...

Men du kan jo nå at afbestille den anden så:-)

Håber dit bt falder eller at de lige holder øje med det.

Anmeld

1. juli 2010

Marco2

MariaE skriver:

hmm, hvad er skyhøjt???

Og ja, det var da alletiders med en tidlig scanning, det ville min læge ikke...

Men du kan jo nå at afbestille den anden så:-)

Håber dit bt falder eller at de lige holder øje med det.

162/114 mente min læge var meget. Kan læse mig frem til at max må ligge på 140/90...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.