hvorfor nu det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

<3

Det er helt normalt. Det kan sagtens gøre lidt ondt når mælken løber til. Det går over igen. Jeg ammede til min søn var 17mdr så det var i hvertfald ikke fordi mælken ikke var der. Da han endelig ikke ville mere tabte han sig 1kilo i de efterfølgende 3uger. Så meget mælk havde han fået på 1 godmorgenamning om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

1000-tak for Jeres svar... Det er virkelig rart at læse jeg ikke er den eneste der oplever det her

Anmeld

30. juni 2010

Tulle28

Det er sjovt du skriver det nu, for jeg har for så sent som en halv time siden siddet og krummet tæer da jeg ammede! Ind i mellem får jeg også sådan en trækkende smerte i brystet, og idag kunne jeg faktisk mærke det helt ned i lårene! Vildt ubehageligt. Anna er 3 mdr og det er først kommet her på det sidste. er det mon fordi de bliver bedre/stærkere til at suge?

Knus Tulle

Anmeld

30. juni 2010

Mathilde

Sådan er det også når jeg ammer. Jeg tror det er hvis mælken ikke er løbet ned af sig selv mellem amningerne. Når baby så sutter falder mælken ned og det er det der gør ondt. Hos mig føles det som en stikkende smerte der spænder i brystet. Jeg synes dog ikke det gør voldsomt ondt, men jeg (mine bryster) er også ret hærdet efterhånden med et ammebarn på snart 1år

Bare det ikke er hele tiden og at brystet ikke føles spændt eller med knuder...

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Mathilde skriver:

Sådan er det også når jeg ammer. Jeg tror det er hvis mælken ikke er løbet ned af sig selv mellem amningerne. Når baby så sutter falder mælken ned og det er det der gør ondt. Hos mig føles det som en stikkende smerte der spænder i brystet. Jeg synes dog ikke det gør voldsomt ondt, men jeg (mine bryster) er også ret hærdet efterhånden med et ammebarn på snart 1år

Bare det ikke er hele tiden og at brystet ikke føles spændt eller med knuder...

det er ikke spændt, ingen knuder, rødme eller hævelse... Men smerterne er der selvom mælken løber ud, så snart madpakkerne bliver pakket ud.. hmm

Anmeld

30. juni 2010

Mathilde

Caroline86 skriver:

det er ikke spændt, ingen knuder, rødme eller hævelse... Men smerterne er der selvom mælken løber ud, så snart madpakkerne bliver pakket ud.. hmm

Jeg tror stadig det er fordi der løber en masse mælk til når din lille pige sutter hvis det var mælkeknuder eller brystbetændelse ville du have det rigtig skidt og have rigtig ondt hele tiden.

Jeg havde mælkeknuder for kort tid siden og man er ikke i tvivl

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Mathilde skriver:

Jeg tror stadig det er fordi der løber en masse mælk til når din lille pige sutter hvis det var mælkeknuder eller brystbetændelse ville du have det rigtig skidt og have rigtig ondt hele tiden.

Jeg havde mælkeknuder for kort tid siden og man er ikke i tvivl

ja, jeg tænker nemlig også at det ikke er brystbetændelse, for jeg har hørt fra andre hvordan det føles og sådan har jeg det heldigvis ikke Men synes det er en lettelse at høre at andre også har det sådan... Var mest bange for det var tegn på jeg ikke kunne amme mere

Anmeld

30. juni 2010

NinaNymannMadsen

Caroline86 skriver:

av...

Hver gang jeg lægger Laura til får jeg nogle smerter ligesom dengang mælken løb til! De første 30 sek. krummer jeg tæer og så er det ok igen... hvorfor kommer det nu? jeg er ikke hævet, rød eller noget!

Hun er 4½ måned og er lige startet på grød for en lille uge siden... Hun får endnu ikke et helt skemåltid..

Jeg ammer fuldt ligesom jeg hele tiden har gjort...

Jeg frygter jo selvfølgelig brystbetændelse, men synes slet ikke det virker som det, udfra hvad jeg hører fra andre.

Hvad tror I det kan være?

Er det fordi hun sutter anderledes nu hvor hun vænner sig til skeen? Hun er i øvrigt helt tosset med at drikke af kop.

Knus Caroline, som ikke synes det er sjovt at amme lige nu

det kan være hun kommer til at tygge mere sammen om brystet med gummerne og det kan også gøre ondt. min datter er nu over 1 år og ammer stadig lidt, og det gør skide ondt da hun var ved at få tænder og nu når hun har tænder gør det også rigtig ondt. det kan også være som en anden siger mælk der løber til.

kan huske noget med at da asta var begyndt på skemad så fik jeg også sådan rigtig ondt når hun lige skulle til at sutte eller jeg tænkte på det, for mølken sprøjted ud af brystet på mig, (fik afvide jeg havde nok til tvilligner)

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Astasmor skriver:

det kan være hun kommer til at tygge mere sammen om brystet med gummerne og det kan også gøre ondt. min datter er nu over 1 år og ammer stadig lidt, og det gør skide ondt da hun var ved at få tænder og nu når hun har tænder gør det også rigtig ondt. det kan også være som en anden siger mælk der løber til.

kan huske noget med at da asta var begyndt på skemad så fik jeg også sådan rigtig ondt når hun lige skulle til at sutte eller jeg tænkte på det, for mølken sprøjted ud af brystet på mig, (fik afvide jeg havde nok til tvilligner)

det er ikke når hun bider.. den følelse kender jeg Hendes første tandspids brød igennem da hun var 7 uger gammel!

Næh, det er nok det med mælken der løber ned og så har hendes suttemetode nok ændret sig lidt efter hun er begyndt på skemaden...

Anmeld

30. juni 2010

NinaNymannMadsen

Caroline86 skriver:

det er ikke når hun bider.. den følelse kender jeg Hendes første tandspids brød igennem da hun var 7 uger gammel!

Næh, det er nok det med mælken der løber ned og så har hendes suttemetode nok ændret sig lidt efter hun er begyndt på skemaden...

ja okay så kender du den følelse.

ja det kan lyde meget rigtig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.