hvorfor nu det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

av...

Hver gang jeg lægger Laura til får jeg nogle smerter ligesom dengang mælken løb til! De første 30 sek. krummer jeg tæer og så er det ok igen... hvorfor kommer det nu? jeg er ikke hævet, rød eller noget!

Hun er 4½ måned og er lige startet på grød for en lille uge siden... Hun får endnu ikke et helt skemåltid..

Jeg ammer fuldt ligesom jeg hele tiden har gjort...

Jeg frygter jo selvfølgelig brystbetændelse, men synes slet ikke det virker som det, udfra hvad jeg hører fra andre.

Hvad tror I det kan være?

Er det fordi hun sutter anderledes nu hvor hun vænner sig til skeen? Hun er i øvrigt helt tosset med at drikke af kop.

Knus Caroline, som ikke synes det er sjovt at amme lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Ranarupta

Caroline86 skriver:

av...

Hver gang jeg lægger Laura til får jeg nogle smerter ligesom dengang mælken løb til! De første 30 sek. krummer jeg tæer og så er det ok igen... hvorfor kommer det nu? jeg er ikke hævet, rød eller noget!

Hun er 4½ måned og er lige startet på grød for en lille uge siden... Hun får endnu ikke et helt skemåltid..

Jeg frygter jo selvfølgelig brystbetændelse, men synes slet ikke det virker som det, udfra hvad jeg hører fra andre.

Er det fordi hun sutter anderledes nu hvor hun vænner sig til skeen? Hun er i øvrigt helt tosset med at drikke af kop.

Jeg får også helt vilde smerter indimellem. Det giver nærmest et ondt sus i hele kroppen - varer lige så længe, som det tager Albert at sutte et par gange. 
Det er slet ikke hver gang, men nærmere i perioder.
Jeg har bare antaget, at det er almindeligt...  

Anmeld

30. juni 2010

L.J.L

Det er nok stadig mælken du kan mærke der løber til når hun suger. I starten har du nok ikke mærket det når hun drak men inden hun drak, for da havde du mere mælk. Jeg havde det også sådan og til sidst kunne jeg faktisk ikke mærke mælken løb til mere, så der stoppede jeg med at amme.

Giver det mening?

Anmeld

30. juni 2010

Halbschön

Caroline86 skriver:

av...

Ville ønske jeg havde et svar, men har jeg ikke engang.. Jeg kan dog sige, at sådan en periode havde jeg også da jeg ammede Nicolai, og ligeså pludselig som det kom, lige så pludselig var det væk..

Øv, håber det snart er på retur igen!!

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

linselouise skriver:

Det er nok stadig mælken du kan mærke der løber til når hun suger. I starten har du nok ikke mærket det når hun drak men inden hun drak, for da havde du mere mælk. Jeg havde det også sådan og til sidst kunne jeg faktisk ikke mærke mælken løb til mere, så der stoppede jeg med at amme.

Giver det mening?

ikke helt, for hvorfor kommer det så igen efter 4 mdr?

Jeg har godt bemærket undervejs i de 4½ måned at hun har øget mængden af mælk, men jeg har ikke haft ondt på den her måde siden helt i starten (hvor jeg faktisk antog at det var fordi brystvorterne lige skulle "køres til")...

Er bange for om det er tegn på jeg ikke kan følge med mere, og derfor må stoppe med at amme!?

Anmeld

30. juni 2010

Mette.

Jeg kender heller ikke årsagen, men jeg har haft det præcis lige sådan! Mit kommer i perioder af nogle dage og nogen gange kun det ene bryst, så jeg må tvinge mig selv til at lade hende spise af det også!

Jeg tror altså det er helt normalt, så længe det ikke gør ondt hele tiden

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Renée88 skriver:

Ville ønske jeg havde et svar, men har jeg ikke engang.. Jeg kan dog sige, at sådan en periode havde jeg også da jeg ammede Nicolai, og ligeså pludselig som det kom, lige så pludselig var det væk..

Øv, håber det snart er på retur igen!!

det trøster mig at høre! Og du kunne godt fortsætte amningen? det var ikke fordi du ikke havde mælk nok?

Anmeld

30. juni 2010

Halbschön

Caroline86 skriver:

det trøster mig at høre! Og du kunne godt fortsætte amningen? det var ikke fordi du ikke havde mælk nok?

Jeg kunne sagtens fortsætte jo.. Den eneste grund til at jeg stoppede var fordi at Nicolai selv sagde fra da han var 5,5måned og begyndte at få tænder...

Mælken er der stadig kan jeg mærke ;-)

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Mette. skriver:

Jeg kender heller ikke årsagen, men jeg har haft det præcis lige sådan! Mit kommer i perioder af nogle dage og nogen gange kun det ene bryst, så jeg må tvinge mig selv til at lade hende spise af det også!

Jeg tror altså det er helt normalt, så længe det ikke gør ondt hele tiden

Nøj et lettelsens suk der lige lød i den lille stue! Er glad for at høre der er andre der har oplevet det samme... Jeg bider nemlig også bare tænderne sammen og holder ud indtil det letter!! Men mad skal hun jo have, og jeg er for stædig til at droppe amningen

tak for svaret

Anmeld

30. juni 2010

L.J.L

Caroline86 skriver:

ikke helt, for hvorfor kommer det så igen efter 4 mdr?

Jeg har godt bemærket undervejs i de 4½ måned at hun har øget mængden af mælk, men jeg har ikke haft ondt på den her måde siden helt i starten (hvor jeg faktisk antog at det var fordi brystvorterne lige skulle "køres til")...

Er bange for om det er tegn på jeg ikke kan følge med mere, og derfor må stoppe med at amme!?

for mit vedkommende så den smerte du nævner den fik jeg hver gang mælken løb til og det gjorde den altid inden jeg ammede de første 3 mdr. ca. derefter kom mælken først når han begyndte at sutte, så derfor kom smerten først når han begyndte at sutte. det var meget tydeligt mælken man kunne mærke, for det strømmer ligesom ned af mod brystvorten. og jeg kunne også høre på lauritz at han begyndte at synke vildt når smerten var overstået...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.