Vil ikke sove det meste af dagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg har fra start af prøvert at undgå at lade hende falde i søvn i mine arme, netop for at undgå hun skulle hænge på mig hele tiden. Om natten sover hun i sin vugge og der ligger jeg hende bare selvom hun er lysvågen og så falder hun selv i søvn, og det er selvom der hænger en flot og spændende uro over hende. Det er jo som sådan rigtig dejligt at hun er så nem om natten og at man ikke så skal kæmpe med hende der, men det er sgu noget anstrengende at man hele dagen, skal kæmpe med at få hende til at sove.

Det jeg typisk gør om dagen er at når jeg har hygget og puslet om hende og hun har fået al den mad hun vil have og jeg kan se øjnene begynder at glippe, putter jeg hende i barnevognen eller på sofaen og evt. giver hende sutten hvis hun vil have den. Og så lukker hun typisk øjnene og ser rigtig tilfreds ud. Men så går der måske 10 min så græder hun... suk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg har fra start af prøvert at undgå at lade hende falde i søvn i mine arme, netop for at undgå hun skulle hænge på mig hele tiden. Om natten sover hun i sin vugge og der ligger jeg hende bare selvom hun er lysvågen og så falder hun selv i søvn, og det er selvom der hænger en flot og spændende uro over hende. Det er jo som sådan rigtig dejligt at hun er så nem om natten og at man ikke så skal kæmpe med hende der, men det er sgu noget anstrengende at man hele dagen, skal kæmpe med at få hende til at sove.

Det jeg typisk gør om dagen er at når jeg har hygget og puslet om hende og hun har fået al den mad hun vil have og jeg kan se øjnene begynder at glippe, putter jeg hende i barnevognen eller på sofaen og evt. giver hende sutten hvis hun vil have den. Og så lukker hun typisk øjnene og ser rigtig tilfreds ud. Men så går der måske 10 min så græder hun... suk...

Har du prøvet at lade være med at tage hende op når hun græder? Altså gå ind til hende, nus hende på kinden og få hende til at falde til ro, og så gå ud af værelset eller hun nu står igen?

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Har du prøvet at lade være med at tage hende op når hun græder? Altså gå ind til hende, nus hende på kinden og få hende til at falde til ro, og så gå ud af værelset eller hun nu står igen?

Ja, jeg har også prøvet at bare komme ind og give hende sutten, nusse hende lidt på kinden og sige schyyyh... Men hun sover ikke...

Har ellers lovet hende jeg nok skal fortælle hende hvis der sker noget spændende mens hun sover så hun ikke går glip af noget....

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

mor6473 skriver:

vil lige tilføje at først når babyér er omkring de tre til fire mdr, før du kan lave en decideret rytme.. altså, mad sove og lege på bestemt tidspunkter..

Ved godt at man ikke decideret kan lave en rytme med hende allerede. Tænker bare at hun har brug for at sove mere end en halv time af gangen om dagen. Hun er jo så dygtig om natten, med 3 timer i træk...

Anmeld

30. juni 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Ved godt at man ikke decideret kan lave en rytme med hende allerede. Tænker bare at hun har brug for at sove mere end en halv time af gangen om dagen. Hun er jo så dygtig om natten, med 3 timer i træk...

hvad med evt at snakke med din sp om det? Det kan være at det "kun" er i den her alder hun har nu at hun ikke vil sove så meget. Der er jo snart et tigerspring på vej. Det kommer når hun er omkring de otte uger..

Men ellers så være sikker i din sag når du putter hende.

hvad sker der hvis hun står ude i barnevognen og sover? skriger hun så bare eller?

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

mor6473 skriver:

hvad med evt at snakke med din sp om det? Det kan være at det "kun" er i den her alder hun har nu at hun ikke vil sove så meget. Der er jo snart et tigerspring på vej. Det kommer når hun er omkring de otte uger..

Men ellers så være sikker i din sag når du putter hende.

hvad sker der hvis hun står ude i barnevognen og sover? skriger hun så bare eller?

Ja, jeg håber bare hun bliver bedre til at sove med tiden.

Hvad mener du med et tigerspring?

Altså det der er problemet er jo at jeg godt kan putte hende og så virker det som om hun falder hen og sover, men så vågner hun ca. 10 min efter, så det er et værre rend frem og tilbage for at give hende sutten og putte igen. Det var bare om der var nogle gode ideer, eller om jeg skulle fortsætte som jeg gør nu og så håbe det bliver bedre og så hun kan falde i en lidt dybere søvn også om dagen...

Anmeld

30. juni 2010

Michala

Anonym skriver:

Ja, jeg håber bare hun bliver bedre til at sove med tiden.

Hvad mener du med et tigerspring?

Altså det der er problemet er jo at jeg godt kan putte hende og så virker det som om hun falder hen og sover, men så vågner hun ca. 10 min efter, så det er et værre rend frem og tilbage for at give hende sutten og putte igen. Det var bare om der var nogle gode ideer, eller om jeg skulle fortsætte som jeg gør nu og så håbe det bliver bedre og så hun kan falde i en lidt dybere søvn også om dagen...

Hej!

Jeg vil bare lige skrive, at det lyder meget som min datter, da hun var samme alder. Hun ville om dagen kun sove længere lure, hvis barnevognen blev trillet, eller efter amning hos mig. Ellers vågnede hun også efter max. 10 min. Da hun blev 2 måneder begyndte vi at lægge en sutteklud ved hendes hovedet, og siden der, har hun sagtens kunne sove selv og lange lure. Men om det også er fordi hun blev ældre skal jeg ikke kunne sige, men hjælper i hvert fald på mange børn med stofble eller sutteklud ved ansigtet...

Min datter sover dog stadig ikke meget, i forhold til hvad jeg hører andre børn gør, men det er hvad hun trives med, og så er det jo fint.

Anmeld

26. juli 2010

Eliza/lykke

Min datter er 2½ mrd nu, og jeg kan huske, da hun var 5-6 uger. Den var helt gal med søvnen - både om dagen og om natten.

I starten vuggede jeg hende i barnevognen på hendes værelse. Det virkede i en time, så ind igen og igen og igen.... Om natten havde vi en Leander vugge til hende, som vi vuggede hende i frem og tilbage i 2 timer... da vi havde gjort det siden hun var 4 uger og frem til 6 uger - sagde vi stop.

Hun kom overi tremmesengen, mere luft og lækkert. Sådan ville hun have det åbenbart. Vi har siden da aldrig vugget hende om aftenen. Vi startede med at lægge hende kl. 21.00, og gå frem og tilbage med sutten og en rolig hånd på numsen frem til kl. 22.30. Vi har også en "livmoder" bamse med lyden fra livmoderen. Den er guld værd. Vi tænder den og kysser godnat. Nu kommer hun i seng kl. 19.30, næsten uden brok :-) Det er trykheden med den samme rutine hver aften.

MEN... om dagen..... uha.... formiddagen kan hun godt falde i søvn selv, men kun i en time... så skal hun vugges. Eftermiddag er et helved! Også fordi som dig - kan min pige ikke holde sig vågen mere en 1-2 timer. Og hun vil ikke rigtig spise, så hvad gør man så? Skal man tage hende op??? Hvad skal man gøre? Snakke? Skifte ble? Tilbyde mad?

Jeg har desværre ingen råd, jeg søger dem selv

Men lige nu virker det, at lade hende græde et øjeblik - også vugge hende i 3-5 min., så sover hun lidt igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.