Min datter er 2½ mrd nu, og jeg kan huske, da hun var 5-6 uger. Den var helt gal med søvnen - både om dagen og om natten.
I starten vuggede jeg hende i barnevognen på hendes værelse. Det virkede i en time, så ind igen og igen og igen.... Om natten havde vi en Leander vugge til hende, som vi vuggede hende i frem og tilbage i 2 timer... da vi havde gjort det siden hun var 4 uger og frem til 6 uger - sagde vi stop.
Hun kom overi tremmesengen, mere luft og lækkert. Sådan ville hun have det åbenbart. Vi har siden da aldrig vugget hende om aftenen. Vi startede med at lægge hende kl. 21.00, og gå frem og tilbage med sutten og en rolig hånd på numsen frem til kl. 22.30. Vi har også en "livmoder" bamse med lyden fra livmoderen. Den er guld værd. Vi tænder den og kysser godnat. Nu kommer hun i seng kl. 19.30, næsten uden brok :-) Det er trykheden med den samme rutine hver aften.
MEN... om dagen..... uha.... formiddagen kan hun godt falde i søvn selv, men kun i en time... så skal hun vugges. Eftermiddag er et helved! Også fordi som dig - kan min pige ikke holde sig vågen mere en 1-2 timer. Og hun vil ikke rigtig spise, så hvad gør man så? Skal man tage hende op??? Hvad skal man gøre? Snakke? Skifte ble? Tilbyde mad?
Jeg har desværre ingen råd, jeg søger dem selv
Men lige nu virker det, at lade hende græde et øjeblik - også vugge hende i 3-5 min., så sover hun lidt igen.
Anmeld