Vil ikke sove det meste af dagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.233 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

Anonym trådstarter

Min lille pige sover 2x3 timer(+/-) hver nat uden brok eller noget. Men så snart klokken bliver 5-6 stykker, så starter balladen... Hun vil bare ikke sove resten af dagen. Og hun virker jo træt. Nogle gange får jeg hende til at sove ved at trille en tur med barnevognen, men ikke særligt tungt og hun vågner så snart vi kommer hjem igen. Ellers er det kun små lure på en halv times hos mig hun tager men hun sover aldrig tungt som om natten. Ville rigtig gerne at hun kunne tage en lur på et par timer om eftermddagen, så hun ikke bliver så ulidelig træt og besværlig at have med at gøre. Hun er 6 uger gammel. 

Nogle der har nogle gode råd?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

B&J

Min lille pige sover 2x3 timer(+/-) hver nat uden brok eller noget. Men så snart klokken bliver 5-6 stykker, så starter balladen... Hun vil bare ikke sove resten af dagen. Og hun virker jo træt. Nogle gange får jeg hende til at sove ved at trille en tur med barnevognen, men ikke særligt tungt og hun vågner så snart vi kommer hjem igen. Ellers er det kun små lure på en halv times hos mig hun tager men hun sover aldrig tungt som om natten. Ville rigtig gerne at hun kunne tage en lur på et par timer om eftermddagen, så hun ikke bliver så ulidelig træt og besværlig at have med at gøre. Hun er 6 uger gammel. 

Nogle der har nogle gode råd?  

hvor gammel er hun??

min fejl have ikke lige set det

men kan sige min dreng begyndt først for 3uger siden af sove om dagen ellers gad han godt nok heller ikke og sov heller ikke særlig meget om natten men det er blevet super dejligt nu nu sover han 2-3timer fra kl 10-11 stykker også igen fra kl 15-16 stykker også ca 1-2 timer også sover han næsten natten igennem... vi har haft 2 nætter nu han gør så ja det er vildt hårdt men ikke andet for...

men har du prøvet af køre hende træt ved af lege med hende snakke med hende cykle med hendes ben osv

Anmeld

30. juni 2010

frk Jensen

B&J skriver:

hvor gammel er hun??

6 uger gammel sweety

hvad sker der hvis du lader hende ligge lidt for sig selv, og skærmer af for alle indtryk?

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

6 uger, så vil da mene hun har brug for mere søvn end det hun får...?!

Anmeld

30. juni 2010

B&J

mor6473 skriver:

6 uger gammel sweety

hvad sker der hvis du lader hende ligge lidt for sig selv, og skærmer af for alle indtryk?

hihih ja så det lige hihihi ikke sådan med når man ikke er helt vågen oven i hihihi

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

Altså har prøvet at hænge en stofble op i barnevognen som gardin, så hun er mere i fred derinde. Syns også det hjælper lidt, men JEG savner bare virkelig at hun kunne tage en lang lur om eftermiddagen, så jeg også lige kunne få fred lidt, uden hele tiden at skulle give hende sutten og prøve at få hende til at sove igen. igen. igen....

Anmeld

30. juni 2010

Tulle28

Her hjælper det, hvis jeg fjerner alt det spændende, hun kan ligge og kigge på - bamsen over hendes seng, babyalarmen, hvis den står et sted hun kan se den, og evt. lægger en stofble over øjnene. Så sover hun næsten med det samme.

Knus Tulle

Anmeld

30. juni 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

6 uger, så vil da mene hun har brug for mere søvn end det hun får...?!

Det har hun også. Da min knægt var 6 uger sov han stadig dagen lang.. Det gjorde han de første 2 mdr..

Hvad med at putte hende i liften, sig nu skal du sove lille skat, synge en sang (gerne den samme hver gang) og så gå? altså du ved evt sætte i hendes barnevogn eller hvor du nu lige kan holde øje med hende.. så begynd at lave noget andet end at våge over hende? falder hun så ikke i søvn?

pas på med at overstimulere hende, det kan også være grunden til at hun ikke kan finde ro til at sove.

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

Ja har prøvet at aktivere hende, men den ene gang blev hun overtræt og så blev det endnu værre... Det er bare mega hårdt at skulle være på hele dagen... og så når det bliver aften og farmand kommer hjem sover hun noget så sødt...  Så han syns jo hun er nem...

Anmeld

30. juni 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Altså har prøvet at hænge en stofble op i barnevognen som gardin, så hun er mere i fred derinde. Syns også det hjælper lidt, men JEG savner bare virkelig at hun kunne tage en lang lur om eftermiddagen, så jeg også lige kunne få fred lidt, uden hele tiden at skulle give hende sutten og prøve at få hende til at sove igen. igen. igen....

vil lige tilføje at først når babyér er omkring de tre til fire mdr, før du kan lave en decideret rytme.. altså, mad sove og lege på bestemt tidspunkter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.