Navnet Runa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.052 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

MetteMTH

Hej.

Min kæreste og jeg har snakket lidt om, at hvis vi får en lille pige om hun så skal hedde Runa.. Men ville det være lidt for mærkeligt nu når at min kæreste hedde Rune??

Mvh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

wamse

Jeg synes ikke det ville blive for mærkeligt. Er helt vild med navnet Runa

Anmeld

29. juni 2010

Mor-til-asta-09

Mette88 skriver:

Hej.

Min kæreste og jeg har snakket lidt om, at hvis vi får en lille pige om hun så skal hedde Runa.. Men ville det være lidt for mærkeligt nu når at min kæreste hedde Rune??

Mvh. Mette

Personligt så ville jeg ikke vælge at kalde hende Runa, når din kæreste hedder Rune..

Synes simpelthen det lyder for ens..

Anmeld

29. juni 2010

Laulund87

Jeg er ikke vild med navnet..

Anmeld

29. juni 2010

Margorie

Jeg synes da det er lidt sejt- så er hun jo opkaldt efter farmand. Flot navn

Anmeld

29. juni 2010

FrkT

Jeg synes det er et rigtig sødt navn... men synes det ligger alt for tæt op af din kærestes navn, så jeg ville nok ikke vælge at bruge det....

Anmeld

29. juni 2010

Skouboe

Min mand hedder Rune og har længe ment at vores datter (først nummer 1 og nu nummer 2) skulle hedde Runa.

Jeg har ikke noget som sådan mod navnet, men hun kommer bare ikke til at hedde Runa, med en far der hedder Rune - udover at det er umuligt at finde ud hvem der bliver kaldt på, bryder jeg mig generelt ikke om at man opkalder sine børn efter sig selv.

Nu er det jo så heldigvis ikke mig der skal bestemme hvad I gør, og hvis du og han kan blive enige om Runa, synes jeg da klart I skal gøre det.

Anmeld

29. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes jo navnet er skønt Min kusine (dorthemus datter) hedder det jo og det er super sødt og et dejligt navn!!

MEN - jeg ville ikke selv vælge et navn, der lå så tæt på fars navn. Igen, så er det jo bare, hvad man er til. I nogen lande, hedder barnet jo det samme som faren, så hedder de bare junior eller noget i den stil bagefter.

Så det kan man vel godt

Anmeld

29. juni 2010

JustAnotherName

Aj, RunE og RunA .....Dét ligger for tæt op ad hinanden, efter min mening!

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

synes det er et kært navn, men ikke når farmand hedder Rune... Desværre!

Men hvis I er forelskede i det navn, så skal Jeres datter da hedde Runa!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.