Teenagere og sommerferie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

MMR

Min dreng på 13 holder også ferie i stor stil.. det vil sige han er oppe til han vil.. men selvføglig i kraft af at han er stille hvis/når han bevæger sig ud for sit værelse..   Jeg ved han råhygger sig med tv og computer, så det skal han have lov til i sommerferien..

Men han er nu også sød til at stå op, hvis vi skal nået .. så det er jo dejligt at man ikk skal stå og råbe ad ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

ChatH

Znuzke skriver:

Hvordan er reglerne hos jer i sommerferien? Er der sengetider eller må de gøre som de lyster?

Vi diskuterer helt vildt herhjemme i øjeblikket. Vi har jo 3 teenagedrenge som har sommerferie, og der er et par uger til vi også får ferie. Jeg synes jo at så længe vi skal op og på arbejde, så skal de gå i seng når vi går i seng (dvs. omkring halv-tolv-tolv).

Men det er vi bare slet ikke enige om. Far mener at de skal have lov til at være oppe så længe de har lyst. Men jeg kan bare slet ikke se nogen grund til at en 14 årig skal være oppe til kl. 4 tirsdag nat - bare fordi....Jeg vil bare gerne have at der er ro i huset, så jeg ikke bliver vækket når de render i køleskabet og op og ned af trapperne...

Er jeg bare gammel og skal tage en slapper...???

ville også sige film og hygge er okay på værelset men der skal være ro til i andre kan sove. er det ikke også altid mere interessant hvis der er regler omkring det??

hvis det er okay bliver det måske lidt kedeligt i længden og så ligger de sig til at sove

Anmeld

30. juni 2010

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

Ihhhh - du er sgu også så large.... Jeg er jo bare Tante Stram ved du.....

Toiletbesøg kan jeg også bevillige - til nød....

Det fylder nok bare meget mere i år fordi det er første år hvor de ikke skal til deres mor og fordi Per kun har 1 uges ferie, så det er jo lige som mig der skal trække læsset..... Men det bliver selvfølgelig kun nemmere når de sover til kl. 14....

Hi hi jeg er sgu ikke large og du er IKKE tante stram   Tror folk har det forskelligt på det punkt , nogen kan ikke slappe af når de ved der render børn oppe

Anmeld

30. juni 2010

DK

Ihhh jeg har sådan lyst til at skrive at de da skal i seng, så de kan komme op næste dag og få noget ud af dagen, og de ikke skal ligge der og sove til langt ud på eftermiddagen! Men... det er bare liiiige sådan noget min mor altid har sagt til mig! Hvornår var det at jeg blev min mor?

Når det er sagt, så synes jeg at det er for sent for en 14 årig at komme i seng kl. 4 hver nat. Man udvikler sig og vokser SINDSYGT meget som 14 årig og det er faktisk ret vigtigt for ens udvikling at ens sengetider bliver nogenlunde passet og ikke helt forskudte.

Evt. kan i jo sige at de skal i seng samtidig med jer i hverdagene og så selv bestemme i weekenderne? (ejjjj det er sørme stadig sent at en 14 årig kommer i seng kl. 4!) Men det er da en form for kompromis?

Anmeld

30. juni 2010

Svei

Hæhæ....de skønne unger-....først så er de ikke til at få til at sove længe og så er de ikke til at få op..

Jeg tror jeg ville larme en masse om morgenen så de blev vækket og forhåbentlig var trætte om aftenen....ellers må jeg sige at jeg synes, så længe I ikke skal noget, at det jo netop er det der er fedt ved at have ferie...at vende op og ned på nat og dag og hvis ikke man skal kunen det som teenager, hvornår så..

Mine styre ret meget selv hvornår de vil i seng, men vi har jo også ferie og så er min teen ikke en natteravn, han synes det er hyggeligt at se film med os andre, endnu i hvert fald.

Men lad dem da....men så er der heller ingen servicering, så må de klare sig selv hvis de vender op og ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.