Teenagere og sommerferie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.775 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

ekzunz

Hvordan er reglerne hos jer i sommerferien? Er der sengetider eller må de gøre som de lyster?

Vi diskuterer helt vildt herhjemme i øjeblikket. Vi har jo 3 teenagedrenge som har sommerferie, og der er et par uger til vi også får ferie. Jeg synes jo at så længe vi skal op og på arbejde, så skal de gå i seng når vi går i seng (dvs. omkring halv-tolv-tolv).

Men det er vi bare slet ikke enige om. Far mener at de skal have lov til at være oppe så længe de har lyst. Men jeg kan bare slet ikke se nogen grund til at en 14 årig skal være oppe til kl. 4 tirsdag nat - bare fordi....Jeg vil bare gerne have at der er ro i huset, så jeg ikke bliver vækket når de render i køleskabet og op og ned af trapperne...

Er jeg bare gammel og skal tage en slapper...???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Ina33

Nej jeg synes ikke du er urimelig. Jeg synes bestemt også de skal i seng i nogenlunde ordentlig tid, også selvom de har ferie. Jeg synes faktisk også at omkring midnat er sent for et barn på 14 år!

Så nej, i seng med dem...

Anmeld

29. juni 2010

wamse

Jeg synes nu du er helt fair, for det er da ikke til at få sin egen søvn, hvis der er uro i huset. Kan heller ikke se, hvad de skal rode rundt for så sent.

Den tid i går i seng nu, er da meget fair for en teenager. De skal jo også lære at respektere at i stadig skal op i morgen.

Anmeld

29. juni 2010

Margorie

Ej når man har sommerferie er en del af charmen da at kunne se film hele natten..

Anmeld

29. juni 2010

louise8723

Marge skriver:

Ej når man har sommerferie er en del af charmen da at kunne se film hele natten..

enig..!!

-altså man har jo ferie.. man kunne jo så evt bede ungerne holde sig på værelset nå i er gået i seng? og hva de så laver er op til dem selv?

Anmeld

30. juni 2010

AnneBJ

louise4060 skriver:

enig..!!

-altså man har jo ferie.. man kunne jo så evt bede ungerne holde sig på værelset nå i er gået i seng? og hva de så laver er op til dem selv?

Sådan blev det gjort i mit hjem... Vi måtte i princippet være oppe så længe vi ville, men når vores forældre havde sagt godnat, "skulle" vi  blive på værelset. Self. er et wc  besøg osv.. ok, men ellers ingen renderi.

Anmeld

30. juni 2010

ekzunz

AnneBJ skriver:

Sådan blev det gjort i mit hjem... Vi måtte i princippet være oppe så længe vi ville, men når vores forældre havde sagt godnat, "skulle" vi  blive på værelset. Self. er et wc  besøg osv.. ok, men ellers ingen renderi.

Jo - jeg er skam også åben for at de ikke nødvendigvis behøver at lægge sig til at sove når vi går i seng, men de skal da ha børstet tænder og være på værelset.....iflg. mig.

Men nu er det jo ikke kun film man ser hele natten - nu indebærer det jo også at være på nettet hele natten, og jeg bryder mig ikke om at de er på nettet hele natten - tænker der er mange skumle typer med skumle bagtanker...

Anmeld

30. juni 2010

ekzunz

Marge skriver:

De kan da bare ligge i deres seng og se fjernsyn - det kunne jeg godt acceptere (selv om jeg stadig synes det er unødvendigt) - men de skal da ikke stadig være oppe...

Anmeld

30. juni 2010

Lady Marion <3

Mine unger har i de sidste par år været oppe i ferier indtil de selv syntes de skulle i seng   De ved de skal være stille hvis de skal på toilettet eller i køkkenet,, 

Anmeld

30. juni 2010

ekzunz

Muffi . skriver:

Mine unger har i de sidste par år været oppe i ferier indtil de selv syntes de skulle i seng   De ved de skal være stille hvis de skal på toilettet eller i køkkenet,, 

Ihhhh - du er sgu også så large.... Jeg er jo bare Tante Stram ved du.....

Toiletbesøg kan jeg også bevillige - til nød....

Det fylder nok bare meget mere i år fordi det er første år hvor de ikke skal til deres mor og fordi Per kun har 1 uges ferie, så det er jo lige som mig der skal trække læsset..... Men det bliver selvfølgelig kun nemmere når de sover til kl. 14....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.