Hvad gør I for at forberede jer på fødslen!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2010

Louisesam

Jeg er først nu rigtigt begyndt at tænke over fødselsforberedelse! Jeg er nok den type, der tager det som det kommer og tænker, at milliarder af kvinder har gjort det før mig, og at det sker rent instinktivt at man kan "finde ud af det", da en fødsel jo er noget af det mest naturlige i verden... så det er min mentale forberedelse

Min kæreste og jeg tager dog til en gratis forældreaften på Hvidovre Hospital, hvor jeg skal føde... deres tider for 2. halvår er ikke kommet ind på hjemmesiden endnu, men vi regner med at tage derind i slutningen af august/starten af september, når der er ved at være få uger til... fik det anbefalet af min jordemoder, da hun mente at man ville få mest ud af det der.

Ellers glæder jeg mig bare  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Christina31

Det er altså helt utroligt, som de er begyndt at spare.  Da jeg ventede min store søn Mikkel for snart 8 år siden, var alt anderledes. Der var mange flere jordemoder- besøg, 2 gange fødselsforberedelse a 2 timer, og som førstegangs fødende fik man lov til at være på sygehuset 5 dage efter fødslen. Det var virkelig dejligt og meget trygt.

Jeg er 3. gangs fødende, og skal højst sandsynlig have et planlagt kejsersnit denne her gang, så jeg gør mig ikke de helt store tanker. jo... jeg er lidt nervøs for, at jeg skal sove under kejsersnittet, da der kan være problemer med lokal-bedøvelsen, når jeg har fået opereret plader og skruer i ryggen. Vil være vildt ked af, ikke at opleve min lille søn komme til verden. Så jeg prøver at forberede mig lidt på, at denne situation kan opstå.

Jeg har dog en del erfaring fra mine 2 fødslen, som jeg gerne vil give videre.  Sørg for at træk vejret helt ned i lungerne, og konsentrer dig meget om det. Det hjælper vildt meget på smerterne. Ved min første fødsel gik jeg fuldstændig i panik og træk vejret hurtigt og overfladisk. Det var bestemt ikke en rar oplevelse. Og lad vær' med at være ´for sej', be om smertestillende, hvis smerterne tager overhånd- en blokade i ryggen er helt fantastisk. Det tager alt for lang tid at blive sig selv igen, hvis fødslen har været en frygtelig oplevelse.

Jeg er vildt stolt over at vise min mave frem i en sommerkjole, men hold da op, hvor er det varmt.

Anmeld

12. juli 2010

misslea

Christina28 skriver:

Det er altså helt utroligt, som de er begyndt at spare.  Da jeg ventede min store søn Mikkel for snart 8 år siden, var alt anderledes. Der var mange flere jordemoder- besøg, 2 gange fødselsforberedelse a 2 timer, og som førstegangs fødende fik man lov til at være på sygehuset 5 dage efter fødslen. Det var virkelig dejligt og meget trygt.

Jeg er 3. gangs fødende, og skal højst sandsynlig have et planlagt kejsersnit denne her gang, så jeg gør mig ikke de helt store tanker. jo... jeg er lidt nervøs for, at jeg skal sove under kejsersnittet, da der kan være problemer med lokal-bedøvelsen, når jeg har fået opereret plader og skruer i ryggen. Vil være vildt ked af, ikke at opleve min lille søn komme til verden. Så jeg prøver at forberede mig lidt på, at denne situation kan opstå.

Jeg har dog en del erfaring fra mine 2 fødslen, som jeg gerne vil give videre.  Sørg for at træk vejret helt ned i lungerne, og konsentrer dig meget om det. Det hjælper vildt meget på smerterne. Ved min første fødsel gik jeg fuldstændig i panik og træk vejret hurtigt og overfladisk. Det var bestemt ikke en rar oplevelse. Og lad vær' med at være ´for sej', be om smertestillende, hvis smerterne tager overhånd- en blokade i ryggen er helt fantastisk. Det tager alt for lang tid at blive sig selv igen, hvis fødslen har været en frygtelig oplevelse.

Jeg er vildt stolt over at vise min mave frem i en sommerkjole, men hold da op, hvor er det varmt.

Ja - det er da utroligt, som der bliver sparet på tingene

For første gang i mit liv, har jeg for alvor brug for servicen i sundhedssektoren, og så viser det sig, at der rent faktisk ikke er noget at komme efter... hmmm - er egentlig idt skuffet!!!

Men altså... jeg har valgt at tage sagen i egen hånd!!!

Jeg er slet ikke nervøs eller bange for fødslen... men jeg har brug for at føle mig klar - og have nogle redskaber, jeg skal benytte under fødslen...!! Vil nemlig meget gerne have en god oplevelse så vidt muligt....  

1000 tak for dine råd

Og ja - det er da skønt med fin mave og sommerkjoler!!! LÆKKERT LÆKKERT!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.