Det er altså helt utroligt, som de er begyndt at spare.
Da jeg ventede min store søn Mikkel for snart 8 år siden, var alt anderledes. Der var mange flere jordemoder- besøg, 2 gange fødselsforberedelse a 2 timer, og som førstegangs fødende fik man lov til at være på sygehuset 5 dage efter fødslen. Det var virkelig dejligt og meget trygt. 
Jeg er 3. gangs fødende, og skal højst sandsynlig have et planlagt kejsersnit denne her gang, så jeg gør mig ikke de helt store tanker. jo... jeg er lidt nervøs for, at jeg skal sove under kejsersnittet, da der kan være problemer med lokal-bedøvelsen, når jeg har fået opereret plader og skruer i ryggen. Vil være vildt ked af, ikke at opleve min lille søn komme til verden. Så jeg prøver at forberede mig lidt på, at denne situation kan opstå.
Jeg har dog en del erfaring fra mine 2 fødslen, som jeg gerne vil give videre.
Sørg for at træk vejret helt ned i lungerne, og konsentrer dig meget om det. Det hjælper vildt meget på smerterne. Ved min første fødsel gik jeg fuldstændig i panik og træk vejret hurtigt og overfladisk. Det var bestemt ikke en rar oplevelse. Og lad vær' med at være ´for sej', be om smertestillende, hvis smerterne tager overhånd- en blokade i ryggen er helt fantastisk
. Det tager alt for lang tid at blive sig selv igen, hvis fødslen har været en frygtelig oplevelse.
Jeg er vildt stolt over at vise min mave frem i en sommerkjole
, men hold da op, hvor er det varmt.
Anmeld