Hvad gør I for at forberede jer på fødslen!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

misslea

Hej Piger!!!

Jaah så fik jeg endelig meldt på på et yogahold for gravide!!!

Det har været min mening hele tiden, og især efter, at det gik op for mig, at man åbenbart har skåret fødselsforberedelserne væk på Hvidovre Hospital, så blev det lige pludselig endnu mere vigtigt for mig!!!

For jeg må indrømme, at jeg liiiiige fældede en lille tårre, da jordemoderen fortalte mig i telefonen, at de desværre ikke oprettede fødselshold længere....!! For hjælp altså.... hvad med os førstegangsfødende, som INGEN idé har om, hvad der venter os....??? Jeg kunne da i hvert fald godt have brug for et par fif, gode råd, erfaringer osv, så jeg kunne føle mig bare en lille smule rustet til fødslen!!!

Min søster var bare SUPER glad for gravidyoga, og sagde, at det var klart dér, hun havde fælt sig allermest klar til at se fødslen i øjnene, så det ville hun jo selvfølgelig anbefale mig!!!

Da jeg så her for et par uger siden begyndte at undersøge de forskellige muligheder, gik det op for mig at jeg måske var lige en anelse for sent ude... i hvert fald, var der bare slet ikke nogle ledige hold tilbage.... GISP, SUK... hvad sku jeg sååå gøre???

Heldigvis fandt jeg ud af idag, at de det sted, som min søster gik, har nogle hold til august, som er intensive, og derfor er det 2 gange om ugen i stedet for 1 gang om ugen....!! Jeg kan dermed tage hele kurset på kun 1 måned, og kan sagtens nå det inden jeg kommer for tæt på fødslen..... jubiiii

Hvad gør I andre??? Har I meldt jer til noget??? Eller er I bare total klar til at bringe jeres lille guldklump til verden???

Håber I alle nyder det deeejlige danske sommervejr og viser jeres smukke maver frem i fint sommertøj

Mange fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

oo

jamen jeg har dyrket graviditetsyoga herhjemme med en dvd siden 14. uge. så har vi købt en cd med afspænding for både mor og far og der er også selvhypnose program på for moderen. og så har vi en genial hjemmefødselsbog fra biblioteket hvor de gennemgår forskellige fødestillinger og forklarer hvorfor og hvordan de hjælper under fødslen og sidst men ikke mindst er vi tilmeldt fødselsforberedelse under Svendborg Sygehus med start 3. august - der er to gange med faderen og to gange uden + besøg på barselsgangen på Svendborg Hospital.

jeg føler mig egentlig mentalt klar til fødslen, i hvert fald i forhold til hvor langt jeg er henne nu. Vi er meget SAMMEN om at jeg skal føde og Søren skal deltage og det gør mig også rolig at vide, at han ved hvad jeg snakker om/vil under fødslen, fx når det gælder fødselsstillinger og vejrtrækning og så videre

Anmeld

29. juni 2010

misslea

Tjuhl skriver:

jamen jeg har dyrket graviditetsyoga herhjemme med en dvd siden 14. uge. så har vi købt en cd med afspænding for både mor og far og der er også selvhypnose program på for moderen. og så har vi en genial hjemmefødselsbog fra biblioteket hvor de gennemgår forskellige fødestillinger og forklarer hvorfor og hvordan de hjælper under fødslen og sidst men ikke mindst er vi tilmeldt fødselsforberedelse under Svendborg Sygehus med start 3. august - der er to gange med faderen og to gange uden + besøg på barselsgangen på Svendborg Hospital.

jeg føler mig egentlig mentalt klar til fødslen, i hvert fald i forhold til hvor langt jeg er henne nu. Vi er meget SAMMEN om at jeg skal føde og Søren skal deltage og det gør mig også rolig at vide, at han ved hvad jeg snakker om/vil under fødslen, fx når det gælder fødselsstillinger og vejrtrækning og så videre

aarhh hvor lyder det dejligt.... du er jo bare vildt forberedt

Jeg er først begyndt at at fokusere på det nu.... eller altså.. det har jo hele tiden været i baghovedet... men sådan for alvor taget initiativ osv, er først sket de sidste par uger!!!

Jeg er meget lettet over, at jeg nu er tilmeldt et gravid-yogahold/fødselsforberedelseshold...!!! Jeg har selvfølgelig læst bøger osv.. men det er nu osgå meget rart at have en "levende" instruktør

Heldigvis er jeg SLET ikke bange for at føde (ikke endnu i hvert fald), og jeg er egentlig meget afklaret med hvad der skal ske... men alligevel er det betryggende at have nogle redskaber til at komme igennem med en så god oplevelse som muligt bagefter

Dvs.... at fødselsforberedelsen ikke skåret væk på Svendborg Sygehus?? Det er da rart hva???

På Hvidovre Hospital kan man tilmelde sig nogle forældreaftener hvor man kan komme ind og se fødegangen, og hvor der er et kæmpe forum, hvor man kan stille spørgsmål, og elers får en masse info og viden om div. ting!!! Meeen det er jo ikke helt det samme, som at være til en decideret fødselsforberedelse med de samme mennesker og den samme jordemoder hver gang

Anmeld

29. juni 2010

Gyllibik

Hvor må det være dejligt at være så forberedt. Endnu mere skønt at der er tilbud om fødselsforberedelser i din kommune.

Her i Århus er der desværre også kun en besøg på fødegangen. Resten skal man købe sig til.

Jeg er ikke kommet igang med at undersøge noget endnu, men har også overvejet Yoga. Måske jeg skulle komme i gang imorgen, hvis nu alle holdene her i Århus også er optaget.

Rigtig dejligt at kunne dele erfaringer og oplevelser her inde.

God Sommer

Anmeld

29. juni 2010

misslea

Gyllibik skriver:

Hvor må det være dejligt at være så forberedt. Endnu mere skønt at der er tilbud om fødselsforberedelser i din kommune.

Her i Århus er der desværre også kun en besøg på fødegangen. Resten skal man købe sig til.

Jeg er ikke kommet igang med at undersøge noget endnu, men har også overvejet Yoga. Måske jeg skulle komme i gang imorgen, hvis nu alle holdene her i Århus også er optaget.

Rigtig dejligt at kunne dele erfaringer og oplevelser her inde.

God Sommer

ja jeg blev i hvert fald overrasket over, hvor svært det var at finde ledige hold i nærheden af, hvor jeg bor....  Men ved jo selvfølgelig ikke, hvordan det er ved dig!!

Og ja - det er nemlig super skønt at kunne dele tanker og erfaringer med andre i samme båd herinde...

Anmeld

29. juni 2010

oo

misslea skriver:

aarhh hvor lyder det dejligt.... du er jo bare vildt forberedt

Jeg er først begyndt at at fokusere på det nu.... eller altså.. det har jo hele tiden været i baghovedet... men sådan for alvor taget initiativ osv, er først sket de sidste par uger!!!

Jeg er meget lettet over, at jeg nu er tilmeldt et gravid-yogahold/fødselsforberedelseshold...!!! Jeg har selvfølgelig læst bøger osv.. men det er nu osgå meget rart at have en "levende" instruktør

Heldigvis er jeg SLET ikke bange for at føde (ikke endnu i hvert fald), og jeg er egentlig meget afklaret med hvad der skal ske... men alligevel er det betryggende at have nogle redskaber til at komme igennem med en så god oplevelse som muligt bagefter

Dvs.... at fødselsforberedelsen ikke skåret væk på Svendborg Sygehus?? Det er da rart hva???

På Hvidovre Hospital kan man tilmelde sig nogle forældreaftener hvor man kan komme ind og se fødegangen, og hvor der er et kæmpe forum, hvor man kan stille spørgsmål, og elers får en masse info og viden om div. ting!!! Meeen det er jo ikke helt det samme, som at være til en decideret fødselsforberedelse med de samme mennesker og den samme jordemoder hver gang

nej det er ikke skåret væk...jeg ved ikke om det har noget at gøre med at svendborg sygehus' barselsafdeling er godkendt af WHO og de derfor går ekstra meget op i fødselsforberedelse og amning (som jeg ved er en af grundende til de er godkendt) osv men det er i hvert fald meget rart...også selvom jeg syns det er spøjst at faderen er udelukket fra to af gangene!

det er dog en anden jordemoder end hende vi har gået hos indtil nu, men vi er jo heller ikke garanteret at føde med kendt jordemoder, så det blir nok meget rart at møde en af de andre også

Anmeld

30. juni 2010

marhemor

Hvor lyder det dejligt at I er ved at have tjek på fødslen, i hvert fald mentalt

Jeg må indrømme at jeg er så utålmodigt anlagt, at jeg har valgt at skubbe det hele lidt i baggrunden. Vores jordemoder siger også at det er der rigeligt tid til at forberede sig på. Hernede er der også fødselsforberedelse ved jordemoder, samt guidet rundvisning på føde/barselsgang, så jeg tænker at det når jeg nok at blive klar til

Ellers har jeg også investeret i en gravid-yoga dvd, men har desværre kun nået at prøve den en enkelt gang. Tænker dog meget over at lave knibeøvelser, når jeg kan.

Føler også at der stadig er laaaaaaaaaang tid til, men lige pludselig skal det nok gå stærkt

Anmeld

1. juli 2010

Bolette

Jeg må indrømme at jeg slet ikke har nået at tænke på noget angående fødslen endnu...

Vi er "kun" tilmeldt en guidet rundtur på fødselsafdelingen og en aften med fødselsforberedelse på hospitalet, hvilket vist foregår i et stort lokale hvor alle par sidder på rad og række og bare kan stikke poten i vejret og spørge... Men det tror jeg at jeg er for genert til når det drejer sig om noget så intimt... 

Jeg har ikke engang læst nogen bøger endnu. Min familie og veninder der har fået barn siger at man bliver mere syg end noget andet af at læse alle de bøger.. Hehe. Så dem har jeg undgået  

Jeg er ikke bange for at føde. Tager det meget stille og roligt (indtil nu i hvert fald). Og jeg regner ikke med at gøre noget specielt andet end at snakke meget med mine nærmeste omkring fødslen. Har to meget nære veninder der næsten lige har født som kan rådgive mig lidt - så det er nok det jeg satser på 

fra mig

Anmeld

4. juli 2010

sus34

Nu er det 4 gang jeg skal igennem turen, så jeg ved jo hvad jeg går ind til. Men jeg vil gerne føde min lille pige herhjemme... jeg plejer at have rimeligt nemt ved det....3-4 timer ialt, og når man skal hjem lige bagefter er det lige så nemt at blive hjemme.

Alt er rimeligt usikkert omkring min fødsel for barnets far har forladt mig og han ved endnu ikke om han vil med til fødslen... eller det vil sige den ene dag vil han og den næste vil han slet ikke se mig eller hende... så jeg har aftalt med en veninde hun kommer og resten tager jeg nok hen af vejen...

svært når man ikke kan planlægge det ordentligt fordi man ikke ved hvornår hun bestemmer sig for at komme ud. Mine drenges far er på ferie 14 dage lige op til min termin, så hvis det sker der må jeg finde nogen jeg kan sende drengene hen til men ellers kan de selvfølgelig være hos ham...

Anmeld

4. juli 2010

misslea

sus34 skriver:

Nu er det 4 gang jeg skal igennem turen, så jeg ved jo hvad jeg går ind til. Men jeg vil gerne føde min lille pige herhjemme... jeg plejer at have rimeligt nemt ved det....3-4 timer ialt, og når man skal hjem lige bagefter er det lige så nemt at blive hjemme.

Alt er rimeligt usikkert omkring min fødsel for barnets far har forladt mig og han ved endnu ikke om han vil med til fødslen... eller det vil sige den ene dag vil han og den næste vil han slet ikke se mig eller hende... så jeg har aftalt med en veninde hun kommer og resten tager jeg nok hen af vejen...

svært når man ikke kan planlægge det ordentligt fordi man ikke ved hvornår hun bestemmer sig for at komme ud. Mine drenges far er på ferie 14 dage lige op til min termin, så hvis det sker der må jeg finde nogen jeg kan sende drengene hen til men ellers kan de selvfølgelig være hos ham...

hahah... ja for søren da - du ved da, hvad du går ind til må man sige

Men hold da op ja - det må være frustrerende ikke at kunne forberede sig - ikke mindst mentalt!!! Det kunne jeg slet ikkeforestille mig (men jeg er jo selvfølgelig heller ikke erfaren på nogen måder, så har da brug for at vide nogenlunde hvad der skal ske)!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.