Nægter at tage natflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

Dictes mor

Ja eller nogen form for flaske i det hele taget. Jeg har været bange for, at jeg ikke helt har nok til Dicte om aftenen, så jeg har prøvet på at give hende lidt erstatning i en flaske, men så snart sutten fra flasken kommer i munden på hende, går hun i baglås og kæmpe sit bedste for at få den ud af munden, og så græder hun og kæmper for at komme væk fra den, og hun falder ikke til ro, før hun får lov at sutte hos mig igen. Altså, hvordan skal jeg lære hende at spise andet end brystmælk hos mig, hvis hun stejler hver gang vi prøver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Sara.

Er det dig der giver hende det? for så kan hun jo godt lugte dine bryster og mælken derfra lige ved siden af

Jeg ville nok la manden tage over flasken og så ikke være der....

Og ellers bare vente med flasken til det blir nødvendigt.....

Hvor gammel er hun? min sundhedsp. siger børn først kan lære vaner / uvaner når de når de 4 mdr.... så inden da ser jeg ikke grund til at gøre noget for at vende dem til det... især ikke hvis de ikke kan li det

håber du finder ud af det

Anmeld

29. juni 2010

Dictes mor

lærkes_mor skriver:

Er det dig der giver hende det? for så kan hun jo godt lugte dine bryster og mælken derfra lige ved siden af

Jeg ville nok la manden tage over flasken og så ikke være der....

Og ellers bare vente med flasken til det blir nødvendigt.....

Hvor gammel er hun? min sundhedsp. siger børn først kan lære vaner / uvaner når de når de 4 mdr.... så inden da ser jeg ikke grund til at gøre noget for at vende dem til det... især ikke hvis de ikke kan li det

håber du finder ud af det

Ja det er mig der giver hende det. Hun er kun tre måneder, og det er nok bare mig, der presser på for tidligt, for hun får med sikkerhed nok, for hun sover jo hele natten, så måske skulle jeg bare vente med den flaske.

Anmeld

29. juni 2010

Betina&Mathias

Dictes mor skriver:

Ja eller nogen form for flaske i det hele taget. Jeg har været bange for, at jeg ikke helt har nok til Dicte om aftenen, så jeg har prøvet på at give hende lidt erstatning i en flaske, men så snart sutten fra flasken kommer i munden på hende, går hun i baglås og kæmpe sit bedste for at få den ud af munden, og så græder hun og kæmper for at komme væk fra den, og hun falder ikke til ro, før hun får lov at sutte hos mig igen. Altså, hvordan skal jeg lære hende at spise andet end brystmælk hos mig, hvis hun stejler hver gang vi prøver?

Vi havde samme problem med vores søn (han var 4mrd. på det tidspunkt). Han blev også rigtig tosset hver gang han fik flasken. Jeg blev ved med at prøve hver aften. Pludselig en aften ville han gerne ha' flasken. Det tog over en uge før han "bed på".

Anmeld

7. juli 2010

Thalia

Jeg tænker lidt at hvis amningen ellers kører fint og din eneste bekymring er om hun får mad nok, så er flasken slet ikke nødvendig. Som du selv skriver, så er der jo ingen tvivl om at hun får nok mad når hun kan sove så flot om natten

Det kan rigtig nemt føles som om man ikke har mælk nok om aftenen, for man har altid mere mælk om morgenen når kroppen er lidt mere udhvilet, men man producerer jo mælk hele tiden, så der skal nok være det der er brug for.

Og så er det jo langt fra alle børn der overhovedet vil enes med en flaske. Herhjemme har yngsten fx altid nægtet at tage hverken flaske eller sut, så han blev bare ammet til han var et års tid.

Anmeld

7. juli 2010

christina2412

hvis dit barn sover godt om natten vil jeg sige hun ikke har brug for den.

da min søn var 2 1/2 mdr gammel begyndte han, at være meget urolig vågnede hver time om natten, jeg tilbød flaske efter amning, og han begyndte at tag mere og mere flaske efter hver amning, jeg følte jeg slet ikke kunne mætte ham nok, da han var 3 mdr og 1 uge fik jeg 2 piller ved lægen og jeg stoppede helt med, at amme, da jeg på det tidspunkt ammede ham ca 17 gange i døgnet plus han fik flaske bagefter.

han blev en hel anden dreng, da han var 6 1/2 mdr ville han ikke have flaske mere overhovedet, så nu får han bare alm mad.

men du skal IKKE være bange for du ikke har nok, for er dit barn sulten skal hun nok tag flasken. og slet ikke når hun sover fint om natten

mor til en skøn søn 28/11 2009

Anmeld

14. juli 2010

Nybagt mor

Vil sige som de andre - at når hun sover godt om natten - så er det bestemt fordi hun får nok.

Ringede selv til min sp, fordi min søn også sov igennem, og var bange for om han så fik nok, når der nu gik en hel nat uden mad - men hendes eneste kommentar var bare "Nyd det!"

Når det er sagt, så ville jeg ønske at vi havde kæmpet lidt mere for at få ham til at tage flaske også.

Det det er mig der fra start af, og stadig hænger på amninger morgen, aften og indimellem også om natten, idet han jo ikke vil tage flasken - og på et tidspunkt bliver det altså rart at kunne blive aflastet

Anmeld

14. juli 2010

Valle81

Hejsa:0)

Det kan altså også være flasken hun protesterer mod - har i prøvet flere forskellige:0)

Her bruger vi Tommee Tippee og kan stærkt anbefale dem, da suttedelen minder meget om et bryst:0) Kan købes i Bilka

Hvad bruger i af erstatning - mme er meget anderledes end brystmælk - så det kan være det:0)

Vi bruger det økologiske Hipp - den minder rigtigt meget om modermælk - den kan købes i Bilka og koster 44 kroner til under 4 mdr og 55 kroner til over 4 måneder:0)

Det er jo værd at prøve at skifte:0)

Anmeld

14. juli 2010

Dictes mor

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Det kan altså også være flasken hun protesterer mod - har i prøvet flere forskellige:0)

Her bruger vi Tommee Tippee og kan stærkt anbefale dem, da suttedelen minder meget om et bryst:0) Kan købes i Bilka

Hvad bruger i af erstatning - mme er meget anderledes end brystmælk - så det kan være det:0)

Vi bruger det økologiske Hipp - den minder rigtigt meget om modermælk - den kan købes i Bilka og koster 44 kroner til under 4 mdr og 55 kroner til over 4 måneder:0)

Det er jo værd at prøve at skifte:0)

Jeg har fået hende til at tage flaske nu, der skulle bare lidt træning til  Jeg bruger en flaske som minder meget om dem på dit billede. Ind til videre bruger vi noget færdigt lavet erstatning fra Arla, men jeg ved ikke om det er godt nok? Jeg vil da hellere have økologisk, det har de bare ikke i løvbjerg, hvor jeg plejer ar handle

Anmeld

14. juli 2010

Valle81

Dictes mor skriver:

Jeg har fået hende til at tage flaske nu, der skulle bare lidt træning til  Jeg bruger en flaske som minder meget om dem på dit billede. Ind til videre bruger vi noget færdigt lavet erstatning fra Arla, men jeg ved ikke om det er godt nok? Jeg vil da hellere have økologisk, det har de bare ikke i løvbjerg, hvor jeg plejer ar handle

Ej hvor dejligt:0)

Ja de skal lige vænne sig til den:0)

nej de sælger kun Hipp i Føtex og i Bilka her i Viobgr, jeg har ikke set det andre steder:0) Det er virkelig et super mærke, kan kun stærkt anbefale det  - økologisk og lækkert:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.