Tv på værelset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2010

DK

Kirstine fik fjernsyn på værelset til hendes 5 års fødselsdag. Det er ikke tilsluttet alle kanalerne så hun kan kun se DVD'er på den. Jeg vil ikke have hun kan sidder derinde og se nyheder eller uhyggelige ting alene uden at jeg ved det. Hun har kun ufarlige DVD'er så det er okay hun ser det alene. Da vores stue og køkken er i et, så kan det af og til være en lettelse at sende hende op på værelset og se jordbær marie, så jeg kan høre musik mens jeg laver mad eller bare slippe for at høre på Jordbær Marie for 120 gang. Derudover har alle veninderne tv på værelset så selv om Kirstine sjældent bruger hendes, så synes hun det er rart at hun er på lige fod med de andre! (også selv om hun ingen kanaler har, men det går hun ikke så meget op i af en eller anden grund)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2010

Svei

Mine har haft og har....ikke den lille dog...men lige meget hvad, så er det mor her der styrer hvor meget tv og andet elektronisk skal bruges også selvom man er 13 år som min ældste er, så er et værelse ikke et sted hvor døren lukkes og man selv styrer brugen af disse appareter...

Anmeld

13. august 2010

wamse

Her har Lærke på 4 et tv på værelset og det har hun haft i meget længe. Den bruges til at spille v-smile på, men det sker sjældent at hun gider det. Min søn på 14 har også haft en i flere år nu, og han styrer helt hvad han ser i tv'et der inde.

Anmeld

23. august 2010

Mi

Mumto3 skriver:

Vi kunne ikke drømme om at sætte video ind på værelset. Dels vil vi gerne følge med i hvad de ser, og dels tror jeg det er en skrøne at børn 'slapper af' ved at se en film. De bliver bombaderet med indtryk som bagefter skal bearbejdes.

Hos os bruger vi video når vi voksne trænger til en pause, for børnene blive da virkelig passive af det, og vi voksne får ro.

´Det kan nok ikke siges mere præcist. Hjernen slapper ikke af ved at se tv, men skal bearbejde en masse indtryk. Børnene er pasifiseret og det kan være godt nok.

Vores piger på 6 år må heller ikke få tv på værelset, men de har en radio og så hører de historier på den. De må gerne se tv, men det kan de jo bare se i stuen.

Mvh Marianne

Anmeld

23. august 2010

3xM

Marcus er 5 år og har lige fået nu her, men han bruger det faktisk ikke medmindre han har kammerater med hjemme og de lige skal se tegnefilm sammen

Anmeld

23. august 2010

twinboys

Vores drenge er 7år og de får deres første fjernsyn i julegave i år...

Majbritt

Anmeld

22. september 2010

Carina1977

Nu er indlægget godt nok noget gammelt, men svarer alligevel :-)

Min søn fik tv på værelset da han var omkring 4-5 år. Han har sagtens kunnet styre det, men jeg har så også sat nogle regler for ham allerede inden han fik tv´et. Det er så også kun et lille 14 tommers et han har.

Han ser kun fjernsyn 1 gang om dagen derinde, og det er en halv time før han skal ligge sig til at sove. Jeg indstiller så altid fjernsynet til at slukke automatisk. Han ved så at han skal ligge sig til at sove bagefter og det har fungeret fint her. Ofte har han faktisk faldet i søvn inden det slukkede.

Nu er min dreng så i forvejen en udedreng, så han er overhovedet ikke afhængig af det fjernsyn. Han er 10 år nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.