Tv på værelset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.736 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

Malene

Vi har snakket lidt om at Mads skal have et tv på værelset med dvd. Men vi er ikke rigtig kommet videre emd det endnu.

Hvornår fik jeres tv på værelset og hvordan fungere det, kan de styre det, så de ikke kun sidder derinde, men også kan lave andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

karina1980

Malene skriver:

Vi har snakket lidt om at Mads skal have et tv på værelset med dvd. Men vi er ikke rigtig kommet videre emd det endnu.

Hvornår fik jeres tv på værelset og hvordan fungere det, kan de styre det, så de ikke kun sidder derinde, men også kan lave andet.

vi har valgt at de ikke skal have det, her har vi et rum hvor de kan gå ind og se deres tegnefilm, men jeg synes slet ikke de gamle nok til det endnu og er sikker på det vil køre konstant, så her må de nøjes med at se på vores eller gå ind i pc-rummet og se på det andet.

det fungere rigtig godt, tror de ser 1 film om ugen og så ellers børnetime

Anmeld

28. juni 2010

Pia.

Alle tre børn har her hjemme og de er 4, 7 og 11 år - det har de haft længe og de elsker det - ind imellem har de brug for at bare lave ingen ting og se en tegnefilm alene på deres værelser ... og når de går i seng om aften, elsker de at falde i søvn til lidt tegnefilm eller lign. men det er ikke så tit... Men til dit spørgsmål så har de alle tre ...

Anmeld

28. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er ikke vild med konceptet. Jeg syntes man skal lege på sit værelse. Så man skal IKKE se tv på værelset. Jeg syntes der er rigelig tv i hverdagen og på værelset kan man høre musik eller historier eller lignene, der fordrer til at være aktiv samtidig.

Når Idun får sit nye værelse, så har vi købt en af de billige projektorer til hende (fra harald nyborg), som man kan lave 'biograf' på, ved særlige lejligheder. Så er det mor og far, der sætter det på og kun fordi der skal særlig hygges af en eller anden anledning.

Anmeld

28. juni 2010

Lou87

Jeg synes det er helt op til jer... Tror der er mange forskellige holdninger til dette emne Jeg ville ikk selv ha noget mod og stille et fjernsyn op på værelset - dog sku mit barn stadig ud og ha luft osv. Men netop som en skriver har nogle børn også bare brug for en stille time hvor der måske bare kører en tegnefilm i baggrunden

Men som sagt, det op til jer, hvis i synes det er rigtigt og det self ikk erstatter et barns normale træng til leg, så det da bare med og lave sine egne grænser osv... max 1 film om dagen eller hva man siger

Anmeld

28. juni 2010

Mumto3

Vi kunne ikke drømme om at sætte video ind på værelset. Dels vil vi gerne følge med i hvad de ser, og dels tror jeg det er en skrøne at børn 'slapper af' ved at se en film. De bliver bombaderet med indtryk som bagefter skal bearbejdes.

Hos os bruger vi video når vi voksne trænger til en pause, for børnene blive da virkelig passive af det, og vi voksne får ro.

Anmeld

28. juni 2010

Maria.

Min søn på 3½ har tv og dvd men bruger det sjældent.. Dog kan kan kun se dvd, det er ikke sat til antennen..

Anmeld

13. august 2010

HelleBelle

Mumto3 skriver:

Vi kunne ikke drømme om at sætte video ind på værelset. Dels vil vi gerne følge med i hvad de ser, og dels tror jeg det er en skrøne at børn 'slapper af' ved at se en film. De bliver bombaderet med indtryk som bagefter skal bearbejdes.

Hos os bruger vi video når vi voksne trænger til en pause, for børnene blive da virkelig passive af det, og vi voksne får ro.

helt enig!

Anmeld

13. august 2010

SiLiMiMa

her er det kun simon, der har tv på værelset... det bruger han mest til at spille ps2 på eller wii. og en smule dvd, men ikke ret ofte mere. Han blir 8 år i november og fik tvet, da han var 4½ år.

de 3 piger på 6½ år, 4 år og 20 mdr har ikke tv på deres værelser.

heise

Anmeld

13. august 2010

Belinda83

Min datter fik tv med indbygget dvd på hendes værelse da hun var 2½ år - men det er ikke koblet på så hun kan se tv og ved at hun er så lille er det kun mor/far der kan sætte en tegnefilm på og bestemme hvornår at hun må se en.

Jeg kan lidt det praktiske i det da fx i weekender hvor hun fx har brug for at kople fra ved en tegnefilm kan hun gøre det på hendes eget værelse i stedet for at vi er "tvunget" til at sidde og se den med hende.

Det er altså ikke sådan at jeg ikke kan sidde i stuen og hygge med en tegnefilm sammen med hende på en regnvejrsdag hvor vi har lyst til at hygge, for det gør vi bestemt også.

Men både børn og voksne kan have brug for at koble fra ved en film /tegnefilm og det er måske ikke altid at man har lyst til at se det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.