Vores søn- 16 uger for tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

twinboys

Mor-til-Hasse skriver:

Til twinboys:

Jamen vi er fra Viboregnen, og ligger pt på aalborg sygehus. Vi har været indlagt både på skejby og odense. Ja du må virkelig vide hvad vi gennemgår, da dine også har været noget meget bette nogen. Hasse ligger i respirator(på 9. uge) med kun 6 dage sammenlagt i CPAP... Det der er Hasses værste fjende lige nu er BPD( de stive lunger) som han kæmper meget med... Havde dine det? og må jeg spørge til hvilke senfølger i (deværre) har fået på jer...

Tusind tak for at du også sendte billeder med, de er nu dejlige de kære små, selvom de er så lillebitte

jo jo de stive lunger kender vi også godt... Hvis du læser det der står på vores hjemmeside så fortæller det meget godt jeres liv lige nu... For når man er så ekstrem fortidligt født ja så skal man være fighter for at overleve...

Vi havde også bpd... men giv et kald så skal jeg nok give opbakning... Har stået lige som dig / jer...

Bedste tid at træffe mig på er omkring middag fra 12-14 da har jeg frokost... Du ´har mit nr...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Mumto3

Jeg vil bare lige dele en lille (halv) solskinshistorie med dig. Min mands fætter blev far til et par tvillinger der blev født i uge 23+4, altså præcis en uge før din søn. Den ene klarede det ikke, men den anden dreng er i dag 1½ år, og hvor vildt det end lyder, så er der (lige nu) ikke tegn på at han på nogen måde har tage skade eller får senfølger af at være så ekstremt for tidlig født. Det lyder helt vildt og lægerne er også meget imponerede. Men det kan godt lade sig gør!!!

Jeg har slet ikke være tæt på dem i forløbet, men der er ingen tvivl om at det har været mega mega hårdt for dem at komme igennem. Det er det helt sikkert også for jer! Men jeg håber at I kan finde al den styrke der skal til, til at blive ved med at kæmpe videre!!!

du får lige en krammer herfra

Anmeld

28. juni 2010

babyMark

Til lykke med din lille dreng! Hvor er det fantastisk at han bare vil livet og kæmper for at blive større og stærkere.

Men hold da op et barsk forløb! Jeg håber, at der er mange omkring jer til at støtte jer!

Jeg har ikke selv en for tidlig født søn, men jeg kender godt det med at man tror at alt er i den skønneste orden og lige pludselig er det akut kejsersnit og ekstrem sygdom!

Min Mark er født i 40 +1 og jeg gik også rundt og havde en meget, meget svær svangerskabsforgiftning, som heller ikke var opdaget, så i mit tilfælde var det mig, der måtte kæmpe for livet, men det gav også "rart", da min søn så ikke havde fået nogen mén. Er du kommet dig ovenpå din svangerskabsforgiftning?

God kamp fortsat og alt for at I får jeres dreng med hjem i god behold!

Anmeld

28. juni 2010

<3

I alle med for tidligt fødte børn får da lige en megakrammer.

Min Tjalfe kom i uge 38+ så jeg kan ikke klage men har da alligevel og bliver stadig "holdt fast i at han er lidt for tidlig på den" så kan slet ikke forestille mig hvad I må gå igennem.

Det undrer mig mht. uopdaget svangerskabsforgiftning... For der var også noget med mig men de checkede mig da i hoved og r*v lige fra det mindste protein i urinen... Hvis I vil må I meget gerne uddybe det - evt. i en ny tråd så trådstarters tråd ikke bliver stjålet...

Anmeld

28. juni 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
twinboys skriver:

<3-lig tillykke med jeres lille vidunder...

Hvor i landet er du fra???

Hvilket sygehus ligger i på???

Jeg er selv moar til tvillingedrenge født i uge 25+0

vi har været i samme situation og har været ved at miste dem mange gange, været i respirator flere gange, ligget med c-pap, sonde, operationer og jeg skal komme efter dig...

Jeg har en hjemmeside hvor du kan læse om os...

www.twinboys.dk

Du må meget gerne kontakte mig...

Mine drenge er idag 7år og har senfølger af at være født så tidligt, men med træninger og leg m.m er vi bare kommet rigtig langt...

Endnu en gang tillykke med jeres lille pus...

Majbritt

hej.

først vil jeg rose for din rigtig flotte hjemmeside og dine drenge.

jeg kan læse at den ene blev opereret for en hjertefejl, og vil gerne høre hvad han har fået lavet. da jeg selv har en søn som er hjerteopereret på 2 år nu.

Anmeld

28. juni 2010

twinboys

hannetheis skriver:

hej.

først vil jeg rose for din rigtig flotte hjemmeside og dine drenge.

jeg kan læse at den ene blev opereret for en hjertefejl, og vil gerne høre hvad han har fået lavet. da jeg selv har en søn som er hjerteopereret på 2 år nu.

Hjertefejl... ikke andet end åbent stående ductus som alle børn bliver født med åbne og den lukker sig jo normalt, men ikke altid ved de fortidligt fødte... Oliver fik medicin for at lukke den, men det var slet ikke nok for Alexanders så han har fået den lukket med 2 clips... normalt får man en clips på, men Alexanders var så stor at han fik 2 på...

Og tusind tak for dine søde ord om vores hjemmeside...

Majbritt

Anmeld

28. juni 2010

LinLin

Tillykke med sønnen Håber det fortsætter med at gå fremad med ham

Har ingen erfaring med for tidligt fødte... Men har en fætter den blev født 3 mdr for tidligt (ved ikke lige hvilken uge) - han vejede omkring 700 g. Han er i dag en meget høj og sund ung mand på knapt 19 år. Han har ingen senfølger af nogen art!

Anmeld

28. juni 2010

signe.

Tusind tak for alle de søde ord og krammere jeg har fået fra jer alle sammen! Idag nåede Hasses vægt på 1265 gram, og hvis han er ligeså stabil i morgen som han har været i dag, vil de i morgen tidlige tage ham ud af respiaratoren og videre i CPAP - kryds fingre for ham, alle i kære mødre...

Anmeld

28. juni 2010

MinWilliam

Jeg vil lige sende dig et kæmpe kram

Anmeld

1. juli 2010

signe.

babyMark skriver:

Til lykke med din lille dreng! Hvor er det fantastisk at han bare vil livet og kæmper for at blive større og stærkere.

Men hold da op et barsk forløb! Jeg håber, at der er mange omkring jer til at støtte jer!

Jeg har ikke selv en for tidlig født søn, men jeg kender godt det med at man tror at alt er i den skønneste orden og lige pludselig er det akut kejsersnit og ekstrem sygdom!

Min Mark er født i 40 +1 og jeg gik også rundt og havde en meget, meget svær svangerskabsforgiftning, som heller ikke var opdaget, så i mit tilfælde var det mig, der måtte kæmpe for livet, men det gav også "rart", da min søn så ikke havde fået nogen mén. Er du kommet dig ovenpå din svangerskabsforgiftning?

God kamp fortsat og alt for at I får jeres dreng med hjem i god behold!

Jeg kæmpede også for mit eget liv da jeg havde svangerskabsforgiftning - selv min kæreste måtte sige til lægerne at han BARE SKULLE have mig med hjem rask.. Jeg var rigtig rigtig syg, blodtryk der hed 220/132, så hele min krop arbejdede bare på højtryk.. Jeg svulmede op i ansigtet så mine øjne blev helt sammenknebne.. i ambulancen til århus, havde jeg stærke smerter i brystet så jeg knap kunne få vejret og de måtte kun give mig ilt(ingen medicin/smertestillende) før efter kejsersnittet... så ja var rigtig syg.. det tog ca 20 dage efter kejsersnittet før mit blodtryk og levertal var normale igem(levertallene steg fordi jeg oveni det hele fik HELLP syndrom), men i dag, 9 uger efter er jeg helt fit for fight...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.