dagpleje-snik-snak-tankeroderi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. juni 2008

Sille

Hver morgen når jeg afleverer freja i dp græder hun når jeg går... Har overværet et par episoder hvor den anden pige dernede er blevet afleveret og har grædt og ikke blevet trøstet på en måde jeg syns er ok..
sådan ikke blevet taget op og afledt med legetøj, men i stedet fået at vide: "nu skal du stoppe, det er ovre nu, hold op med at græd"

Fik sgu lidt ondt i hjertet af det og tænker også på hvad hun så gør ved Freja..

I denne uge er de to børn så i vores gæstehus fordi vores dp har ferie. Jeg afleverer freja her til morgen og hun kender dem overhoved ikke.. Hun gik bare i gang med at lege og hygge og græd overhoved ikke da jeg gik.. Den anden pige fra vores dp blev afleveret samtidig og hun græd heller ikke.. men var glad.. Det er sgu da tankevækkende......

får da lidt ondt i maven over at hun hellere vil være i gæstehus end hos hendes faste dp.

-sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2008

Hyner

Ikke fordi at jeg vil sige der er noget galt med din dp, men som du selv skriver er det meget tankevækkende at ingen har grædt når de kommer i gæste-dp...
Og den måde hun brugte på at "trøste" synes jeg ikke er acceptabel... Jeg synes dog det er oki når det er rent pjat, men det kan man også høre forskel på gråden.... Hvordan er DIT forhold til dp???

Anmeld

23. juni 2008

Nadi

Det er faktisk [k]meget [/k] tankevækkende! Min første tanke er at ringe til kommunen og sige at kemien mellem barn og dp bare ikke er der, og at du gerne vil have en ny. Muligvis gæstedp'en, hvis det kan lade sig gøre! Jeg er af den mening at man skal være helt tryg ved sin dp og med det samme at man får den der fornemmelse i maven, så er der noget om det. Stol på din mavefornemmelse og lyt til hvad dit hjerte fortæller dig, så skal du såmænd nok finde frem til et svar mht hvad du skal gøre og hvad der er bedst for Freja :) -Nadia

Anmeld

23. juni 2008

Sille

Egentlig er jeg (og freja) meget glad for vores dp.. Hun kan ikke være fast i gæstehuset ( det er en ordning hvor der er ansat 5 pædagoger i en slags lille vuggestue til at tage de børn hvor dp'en er syg/har ferie).. freja havde en frygtelig hård start i dp, så syns også det synd at flytte hende.. og vores dp virker sød.. men puh.. det svært.....

Anmeld

23. juni 2008

Hyner

Emma tog det pænt da hun startede i dp(3.marts) men så kom der lige en periode hvor hun hulkede hver eneste dag jeg afleverede hende, og det var ikke til at olde ud... Min dp(har selv 4 unger) sagde at det er fordi hun er blevet så bevidst om at jeg går fra hende, og hvis hun græder hjemme kommer vi alle jo farende og så prøver hun jo også der... Det kunne jo være;)
Men når døren var lukket sad Emma bare og kiggede lidt på døren, og så var jeg GLEMT...
Hun VED at jeg kommer igen, og så kan hun ligeså godt lege med de andre:P

Anmeld

23. juni 2008

Sille

Hyner skriver:

Emma tog det pænt da hun startede i dp(3.marts) men så kom der lige en periode hvor hun hulkede hver eneste dag jeg afleverede hende, og det var ikke til at olde ud... Min dp(har selv 4 unger) sagde at det er fordi hun er blevet så bevidst om at jeg går fra hende, og hvis hun græder hjemme kommer vi alle jo farende og så prøver hun jo også der... Det kunne jo være;)
Men når døren var lukket sad Emma bare og kiggede lidt på døren, og så var jeg GLEMT...
Hun VED at jeg kommer igen, og så kan hun ligeså godt lege med de andre:P

Jeg har det nogenlunde med hun græder når jeg går.. selvom det er hårdt ved jeg nemlig at det holder op hurtigt.. men problemet er bare at hun ikke græder i gæstehuset.. og at den anden pige også virker bedre tilpas... i det hele taget er jeg lidt imod det dagpleje-system der... der er sgu ingen der holder øje med dem når vi er gået... :S

Anmeld

23. juni 2008

Hyner

Kan godt følge dig... Hmm har du prøvet at spørge hende (dp) hvad hun gør når de græder eller hvordan de tilbringer en dag???
Sig du er ked af at Hun græder når du afleverer for det burde jo ikke være nødvendigt...
Den kan jo vare hun har fået skæld ud over noget hun ikke må og så er blevet negativ på dp.. Emma bliver f.eks rigtig fornærmet på den hun får skæld ud af og vil ikke "snakke" med personen i x-antal tid

Anmeld

23. juni 2008

Anja

Nogle gange får børn bare periode, hvor de græder, når de afleveres ... det er i al fald min teori.

Da Jonas var i dp havde han måske 3-4 periode af x antal uger, hvor han græd og græd når han blev afleveret. Jeg er helt sikker på, at det ikke var pga dp for hun var vildt sød og meget kompetent. Tror mere, at børn i perioder har større behov for tryghed og bliver så ked, når mor eller far forlader dem.

Selvfølgelig synes jeg også at den måde din dp trøster på er lidt mærkværdig .....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.