Har haft samme problem som dig. Når jeg ser tilbage tænker jeg på, om jeg måske har været alt for hurtig til at gå ind til Tina når hun græd om natten. For efter jeg lod hende græde nogle min. så skete der faktisk det, at hun faldt i søvn igen af sig selv. Som om hun ikke var helt vågen. Men idet jeg gik ind til hende og tog hende op, eller prøvede at trøste, så gik det værre. Hun skulle lære at sove selv.
En rutine som er den samme, hver ENESTE aften. samme tid, samme ting. F.eks børste tænder (selv om der måske ikke er så mange tænder, måske lidt mælk, en bog og så godnat) ikke nogle dikkedrare, hun skal vide at NU er det nat. den samme sætning f.eks: Mor og far elsker dig, vi ses i morgen. Du har din dyne, din sut og nu skal du sove. Efter et stykke tid vil det skabe trykhed og hun ved at NU er det nat.
Vil give den anden ret i barnevogn on dagen og kun seng om natten. Så kan hun skælne. Om natten når hun græder (hvis hun ikke stopper selv efter 3-4 min) så bare en hånd på hoved og sig: Mor elsker dig, det er nat, nu skal du sove.
Der går nok noget tid, men hvis man er konsekvens kan man få det til at blive bedre inden for 14 dage.
Men kender det bare SÅ godt. og føler med dig.
Anmeld