opskrift til at få 6 mån barn til at sove selv søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Anonym trådstarter

mortil(nichlasogmathias) skriver:

du får lige en krammer, det er hårdt ikke at få sin søvn om natten..

har du prøvet med en bamse? min søn han skal holde udenom sin bamse når han skal sove, det giver ham tryghed, det kan anbefales. hva med mere mad? inden han/hun skal sove, noget der ligger tungt. min store søn, vågnede også om natten og sku ligge ved mig og det kom han så, det er hårdt, men man skal holde i, lige pludselig ved de at når de kommer ind i seng, får sin sut og bamse, så er det sovetid.. min søn på 5 mdr bliver bare lagt ind med bamse så ligger han sig selv og sover.. prøv det.. håber det virker for jer..

knus karina

tak for krammer, de hjælper altid

jeg har prøvet med en bamse men den bliver bare kørt rundt i hovedet så sutten ryger og bamse kommer i øjet og det hele køre bare så det virker ikke så godt

jeg har nu de sidste to dage fået h'n til at sove ved at lægge h'n i barnevognen og så lægge h'n ind på en hjemme lavet seng i stuen og der sov h'n hele natten vildt men det er jo kun en lille sejr for det kan jo ikke gå det med barnevognen men jeg tror måske det er fordi at der er for varmt oppe i soveværelset og det er køligere i barnevognen og i stuen

jeg må lægge hovedet i blød her mens jeg har fået søvn nok til at tænke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

Nanna444

Hej hej.

Jeg læser lige med her for jeg har lidt samme problem med min lille basse. Og puha hvor er der bare hårdt når man ikke får sin nattesøvn. Sender dig lige en af disse her:

Her er bassen begyndt at vågne 4-5 gange pr nat ( han er næsten 7 mrd ) og han er ikke glad for at sove om dagen heller

Han har tidligere sovet igennem og har af og til vågnet 1 gang for amning. Men efter vi er begyndt på rigtig mad er det gået ned ad bakken for os. Jeg har hørt at det er vigtigt at børn er vågne når de puttes så de selv lærer at falde i søvn så den taktik kører vi med i øjeblikket - Men vi tager tit 30min - 1 time før han vil sove. ( gaaaab ) Jeg har også prøvet at skære ned på dagssøvnen ( eller rettere det der er at skære ned af for han sover ikke ret meget mere end 2-3 timer pr dag i tidsrummet fra kl 6 til kl 20) men det har ikke hjulet os.

Anyway, har egentlig ikke meget råd at give dig, men ville bare lige sige at du ikke er alene Lad os håbe at det bare er en fase og ikke en begyndende vane

Knus

Nanna

Anmeld

28. juni 2010

tinasmor

Har haft samme problem som dig. Når jeg ser tilbage tænker jeg på, om jeg måske har været alt for hurtig til at gå ind til Tina når hun græd om natten. For efter jeg lod hende græde nogle min. så skete der faktisk det, at hun faldt i søvn igen af sig selv. Som om hun ikke var helt vågen. Men idet jeg gik ind til hende og tog hende op, eller prøvede at trøste, så gik det værre. Hun skulle lære at sove selv.

En rutine som er den samme, hver ENESTE aften. samme tid, samme ting. F.eks børste tænder (selv om der måske ikke er så mange tænder, måske lidt mælk, en bog og så godnat) ikke nogle dikkedrare, hun skal vide at NU er det nat. den samme sætning f.eks: Mor og far elsker dig, vi ses i morgen. Du har din dyne, din sut og nu skal du sove. Efter et stykke tid vil det skabe trykhed og hun ved at NU er det nat.

Vil give den anden ret i barnevogn on dagen og kun seng om natten. Så kan hun skælne. Om natten når hun græder (hvis hun ikke stopper selv efter 3-4 min) så bare en hånd på hoved og sig: Mor elsker dig, det er nat, nu skal du sove.

Der går nok noget tid, men hvis man er konsekvens kan man få det til at blive bedre inden for 14 dage.

Men kender det bare SÅ godt. og føler med dig.

Anmeld

29. juni 2010

Anonym trådstarter

Nanna444 skriver:

Hej hej.

Jeg læser lige med her for jeg har lidt samme problem med min lille basse. Og puha hvor er der bare hårdt når man ikke får sin nattesøvn. Sender dig lige en af disse her:

Her er bassen begyndt at vågne 4-5 gange pr nat ( han er næsten 7 mrd ) og han er ikke glad for at sove om dagen heller

Han har tidligere sovet igennem og har af og til vågnet 1 gang for amning. Men efter vi er begyndt på rigtig mad er det gået ned ad bakken for os. Jeg har hørt at det er vigtigt at børn er vågne når de puttes så de selv lærer at falde i søvn så den taktik kører vi med i øjeblikket - Men vi tager tit 30min - 1 time før han vil sove. ( gaaaab ) Jeg har også prøvet at skære ned på dagssøvnen ( eller rettere det der er at skære ned af for han sover ikke ret meget mere end 2-3 timer pr dag i tidsrummet fra kl 6 til kl 20) men det har ikke hjulet os.

Anyway, har egentlig ikke meget råd at give dig, men ville bare lige sige at du ikke er alene Lad os håbe at det bare er en fase og ikke en begyndende vane

Knus

Nanna

ja puhh for det med fasen og et stort tilbage herfra

Anmeld

29. juni 2010

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Har haft samme problem som dig. Når jeg ser tilbage tænker jeg på, om jeg måske har været alt for hurtig til at gå ind til Tina når hun græd om natten. For efter jeg lod hende græde nogle min. så skete der faktisk det, at hun faldt i søvn igen af sig selv. Som om hun ikke var helt vågen. Men idet jeg gik ind til hende og tog hende op, eller prøvede at trøste, så gik det værre. Hun skulle lære at sove selv.

En rutine som er den samme, hver ENESTE aften. samme tid, samme ting. F.eks børste tænder (selv om der måske ikke er så mange tænder, måske lidt mælk, en bog og så godnat) ikke nogle dikkedrare, hun skal vide at NU er det nat. den samme sætning f.eks: Mor og far elsker dig, vi ses i morgen. Du har din dyne, din sut og nu skal du sove. Efter et stykke tid vil det skabe trykhed og hun ved at NU er det nat.

Vil give den anden ret i barnevogn on dagen og kun seng om natten. Så kan hun skælne. Om natten når hun græder (hvis hun ikke stopper selv efter 3-4 min) så bare en hånd på hoved og sig: Mor elsker dig, det er nat, nu skal du sove.

Der går nok noget tid, men hvis man er konsekvens kan man få det til at blive bedre inden for 14 dage.

Men kender det bare SÅ godt. og føler med dig.

tak jeg vil indføre det sengelægning fra mandag af (vi skal have gæster i weekenden) og prøve det med at vente et min inden jeg går ind og gir sutten igen og gradvist sætte min op.. men puhh jeg frygter det det bliver en hård tur tror jeg, ikke mindst for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.