opskrift til at få 6 mån barn til at sove selv søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg er helt ude i marken lige nu, det er faktisk så slemt at jeg kan begynde at græde når jeg kan se at lægningen af den lille nærmer sig jeg er SÅ frustreret, jeg behøver virkelig hjælp omgående !!!!

vores dag er således

det er forskelligt hvornår h'n vågner det ligger mellem 6-8 h'n tager så en lur kl ca 9 ude i barnevognen og det er også forskelligt hvor lang den er mellem en ½ til 2 timer så leger vi spiser skifter ble osv.. så sover h'n igen kl 13 præcis og sover ca 1½ time så leger vi spiser og skifter igen og så vi h'n mægtig gerne sove en ½ time kl ca 17.30

så er det op igen lege spise skifte og så sove kl 19.30

så vågner h'n igen!!!! kl ca 21 og vil op til mig og ligge i armene eller dikke dikke lidt og så en time senere kan jeg så lægge h'n igen hvorefter h'n vågner igen mellem 24-2 og der aner jeg ikke hvad h'n vil, jeg er altid lige faldet i søvn og jeg bliver mega sur og kan ikke styre det jeg siger nogle grimmer ting til h'n fordi jeg stadig er i søvnen

når jeg så 1 time til 1½ senere har fået h'n til at sove igen sover h'n resten af natten

kan i se problemmet min rem-søvn er ikke-eksisterende 

jeg har prøvet at putte kl 20.30 i stedenfor med det hjalp heller ikke

jeg må nok også sige at det der er værst er at h'n skriger og græder til den helt stor guldmedalje hver gang jeg skal lægge h'n og jeg har prøvet alt (synes jeg) jeg kan ikke få h'n til at sove selv og h'n vil heller ikke have at jeg holder h'n så sparker h'n og vrider sig og skriger endnu mere

jeg er nu til sidst begyndt at lægge h'n i barnevognen og så bære jeg h'n ind i seng efter en times tid

jeg vil så gerne have et putte ritual med h'n hvor jeg læser en lille bog (eller kigger) og synger en sang, vi synger allerede med det er li'som ikke helt det samme

jeg ville sådan ønske at der var et skema eller noget som man kunne følge så både h'n og jeg kunne lære hvordan det skulle gøres for dette her holder jeg bare ikke til ret meget længere. bare jeg kunne lære at lægge h'n så hun fald i søvn selv 

er der nogle der har nogen gode råd eller er der andre der har samme problem? og hvad gør i ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

qp

Jeg er helt ude i marken lige nu, det er faktisk så slemt at jeg kan begynde at græde når jeg kan se at lægningen af den lille nærmer sig jeg er SÅ frustreret, jeg behøver virkelig hjælp omgående !!!!

vores dag er således

det er forskelligt hvornår h'n vågner det ligger mellem 6-8 h'n tager så en lur kl ca 9 ude i barnevognen og det er også forskelligt hvor lang den er mellem en ½ til 2 timer så leger vi spiser skifter ble osv.. så sover h'n igen kl 13 præcis og sover ca 1½ time så leger vi spiser og skifter igen og så vi h'n mægtig gerne sove en ½ time kl ca 17.30

så er det op igen lege spise skifte og så sove kl 19.30

så vågner h'n igen!!!! kl ca 21 og vil op til mig og ligge i armene eller dikke dikke lidt og så en time senere kan jeg så lægge h'n igen hvorefter h'n vågner igen mellem 24-2 og der aner jeg ikke hvad h'n vil, jeg er altid lige faldet i søvn og jeg bliver mega sur og kan ikke styre det jeg siger nogle grimmer ting til h'n fordi jeg stadig er i søvnen

når jeg så 1 time til 1½ senere har fået h'n til at sove igen sover h'n resten af natten

kan i se problemmet min rem-søvn er ikke-eksisterende 

jeg har prøvet at putte kl 20.30 i stedenfor med det hjalp heller ikke

jeg må nok også sige at det der er værst er at h'n skriger og græder til den helt stor guldmedalje hver gang jeg skal lægge h'n og jeg har prøvet alt (synes jeg) jeg kan ikke få h'n til at sove selv og h'n vil heller ikke have at jeg holder h'n så sparker h'n og vrider sig og skriger endnu mere

jeg er nu til sidst begyndt at lægge h'n i barnevognen og så bære jeg h'n ind i seng efter en times tid

jeg vil så gerne have et putte ritual med h'n hvor jeg læser en lille bog (eller kigger) og synger en sang, vi synger allerede med det er li'som ikke helt det samme

jeg ville sådan ønske at der var et skema eller noget som man kunne følge så både h'n og jeg kunne lære hvordan det skulle gøres for dette her holder jeg bare ikke til ret meget længere. bare jeg kunne lære at lægge h'n så hun fald i søvn selv 

er der nogle der har nogen gode råd eller er der andre der har samme problem? og hvad gør i ??

Når hun knapt skal være vågen 2 timer før du putter hende i seng igen... hvordan skal hun så kunne skelne nætterne? Du har jo selv indført den vane. Hun skriger fordi du vækker utrygge følelser i hende idet hun jo sagtens kan mærke på dig, at du er sur og siger grimme ting.

Jeg synes du burde prøve, at lade hende være vågen i længere perioder om dagen og skære ned på antallet af gange hun sover pr dag - den sidste lur kan hun undvære?

Endvidere synes jeg KUN du bør lægge hende i barnevognen om dagen så hun kommer over i sengen når hun skal sove om aftenen/ natten... Hvis ikke, så sørg for der er lyst i hendes soveværelse (lad være med og træk gardinerne for) så hun lærer at skelne mellem dag og nat.

Held og lykke... qp

Anmeld

26. juni 2010

Anonym trådstarter

problemmet er at jeg ikke kan holde h'n vågen

jeg har prøvet men når h'n sidder og næsten falder i søvn siddende på mit skød så lægger jeg h'n jo til at sove for det er jo synd at holde liv i h'n når h'n ikke kan holde til mere

jeg har prøvet at holde h'n vågen men så skal jeg gå rundt med h'n på armen og dikke dikke og hele tiden finde på noget nyt for at h'n ikke får et hys uden lige og jeg mener hys h'n kan skrige i op til 45 min helt utrøsteligt hvor jeg bare intet kan stille op

og det med at blive puttet i egen seng det kan jeg heller ikke finde ud af, der får h'n samme hys og jeg kan ikke holde til det jeg prøvede i fire dage hvor jeg lage h'n i sengen. jeg satte mig med h'n sang en sang og lage h'n ned på siden med sut i munden og dyne på og gik så ud af rummet, og så skreg h'n, da h'n var faldet lidt ned og bare græd gik jeg ind og gav h'n sutten og dyne på og gik ud igen og sådan blev jeg ved.. men til sidst græd h'n bare helt ulykkeligt og ikke hys mere jeg prøvede at holde mig til ikke at gå ind men h'n var så ked og kaldte på mig og så kunne mor hjertet ikke bære det mere og jeg nåede kun lige at tage h'n op så sukkede h'n og sov tungt. jeg prøvede jo så igen alle fire dage men med samme resutat

Anmeld

26. juni 2010

Dansker i England

Jeg tror ikke, der findes en "opskrift" på, hvordan man får børn til at sove, men jeg synes, det lyder til, hun sover meget, og at det kan gøre, hun ikke sover så godt om natten. Træk evt den første lur til kl 10 eller 11 og så kommer den næste automatisk senere, hvilket gør, at hun ikke behøver den tredje.

Anmeld

26. juni 2010

Laulund87

Jeg synes nu ikke du skal prøve at holde barnet længere vågen, det gør kun ondt værre. Min datter er også 6 måneder og vi har haft samme problem og jeg har ikke ændret på hendes søvn om dagen da hun tydeligvis har brug for den.

Vi begyndte at gøre de samme ting hver aften som du også efterlyser. Læser en bog, ruller gardiner for osv. HVER aften! Selvom hun belv ked af det skulle hun IKKE op.

Er du alene med barnet? For jeg vil også mene at h*n kan mærke at du er anspændt fra starten af og så er det ikke en hyggelig putning.

Min mand puttede hende så fordi han bedre kunne klare det og så kunne jeg stille og roligt også putte hende fordi jeg slappede af.

Håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

26. juni 2010

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg synes nu ikke du skal prøve at holde barnet længere vågen, det gør kun ondt værre. Min datter er også 6 måneder og vi har haft samme problem og jeg har ikke ændret på hendes søvn om dagen da hun tydeligvis har brug for den.

Vi begyndte at gøre de samme ting hver aften som du også efterlyser. Læser en bog, ruller gardiner for osv. HVER aften! Selvom hun belv ked af det skulle hun IKKE op.

Er du alene med barnet? For jeg vil også mene at h*n kan mærke at du er anspændt fra starten af og så er det ikke en hyggelig putning.

Min mand puttede hende så fordi han bedre kunne klare det og så kunne jeg stille og roligt også putte hende fordi jeg slappede af.

Håber du kunne bruge det til noget

jo tak, det hjælper lidt at der er nogen der forstår

Anmeld

27. juni 2010

Anonym trådstarter

jeg gir den lige en opper

Anmeld

27. juni 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "Sådan får du dit barn til at sove" af Helen Lyng Hansen.

For at finde løsningen er du nødt til at finde årsagen til at dit barn har søvnproblemer og den problemstilling kan jeg ikke magte når jeg står udenfor det hele. Men jeg har læst at alt søvn efter kl.16 med stor sandsynlighed går ind og påvirker nattesøvnen.

Min egen dreng på knap 7 måneder havde massive søvnproblemer hvor han vågnede én gang i timen natten lang indtil jeg begyndte at give mere grød og mindre modermælk. Så det kan evt også være et problem. Om han eller hun får spist nok igennem dagen. (Som ikke er mælk)

Anmeld

27. juni 2010

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Jeg vil anbefale dig at læse bogen "Sådan får du dit barn til at sove" af Helen Lyng Hansen.

For at finde løsningen er du nødt til at finde årsagen til at dit barn har søvnproblemer og den problemstilling kan jeg ikke magte når jeg står udenfor det hele. Men jeg har læst at alt søvn efter kl.16 med stor sandsynlighed går ind og påvirker nattesøvnen.

Min egen dreng på knap 7 måneder havde massive søvnproblemer hvor han vågnede én gang i timen natten lang indtil jeg begyndte at give mere grød og mindre modermælk. Så det kan evt også være et problem. Om han eller hun får spist nok igennem dagen. (Som ikke er mælk)

mange tak den prøver jeg lige at læse og se om det hjælper

Anmeld

27. juni 2010

mortil(nichlasogmathias)

du får lige en krammer, det er hårdt ikke at få sin søvn om natten..

har du prøvet med en bamse? min søn han skal holde udenom sin bamse når han skal sove, det giver ham tryghed, det kan anbefales. hva med mere mad? inden han/hun skal sove, noget der ligger tungt. min store søn, vågnede også om natten og sku ligge ved mig og det kom han så, det er hårdt, men man skal holde i, lige pludselig ved de at når de kommer ind i seng, får sin sut og bamse, så er det sovetid.. min søn på 5 mdr bliver bare lagt ind med bamse så ligger han sig selv og sover.. prøv det.. håber det virker for jer..

knus karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.