Gode råd/erfaringer - overflødigt babyudstyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2010

frk Jensen

misslea skriver:

Er der nogle som har købt hoppegynger??? og har I brugt den???

jeps jeg havde en hoppe gynge til min søn... Den var super underholdning (nok mest for moar) men marcus syns nok også at den var rigtig sjov at hoppe lidt rundt i.

Syns også at en bæresele er MEGET overflødig.. Jeg har brugt min MAX to gange.. Det er sgu ikke nemt at handle med et barn foran sig...

Kram Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

misslea

Mussen2 skriver:

Vi brugte stort set heller ikke skråstol men i stedet Bumbo stolen...

Er det den, der ligner en potte???

Og fungerer den bare som alm. stol???

mange hilsner fra Lea

Anmeld

25. juni 2010

misslea

mor6473 skriver:

jeps jeg havde en hoppe gynge til min søn... Den var super underholdning (nok mest for moar) men marcus syns nok også at den var rigtig sjov at hoppe lidt rundt i.

Syns også at en bæresele er MEGET overflødig.. Jeg har brugt min MAX to gange.. Det er sgu ikke nemt at handle med et barn foran sig...

Kram Betina

okay.... - er nemlig i tvivl fordi jeg bl.a. har hørt fra flere af mine veninder, at deres sundhedsplejersker ikke anbefaler hoppegynger, da de giver kraftige stød op gennem barnets ryg...!!

og 1000 tak for svaret iøvrigt

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

misslea skriver:

Hej alle jer kloge og erfarne mødre

Da jeg efterhånden er i slutningen af 26. uge, så er tiden ved at være moden til at købe det forskellige udstyr til lillepigen kommer!!!

MEN... uha det er da noooget af en jungle....  Altså barnevognen, tøj, sengetøj, pusleplads, seng, autostol osv. har vi styr på.... men er der ting, som I har investeret i, som I overhovedet ikke fik brugt alligevel, og som set i bakspejlet var fuldstændig unødvendige????!!! Del gerne jeres erfaringer med mig

Mange hilsner fra Lea, som synes det er HELT vildt, hvor meget udstyr de forskellige butikker mener er ABSOLUT nødvendigt!!!!

Her var ammepuden overflødig (er kun blevet brugt da hun skulle lære at sidde). Ellers er der hvis ikke lige noget.  Vi har ikke kunne undvære bumbo stolen som vi har brugt siden hun blev 3 måneder i stedet for en skråstol den kunne vi godt undvære.

Man kan ikke få nok stofbleer.

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

SeptemberBaby skriver:

Badevandstermometer behøver du ikke. Man kan bruge sin egen albue eller et alm. termometer fra apoteket, som du alligevel skal have til baby

Køb endelig ikke for meget tøj i størrelse 50, 56. De fleste babyer fra det velnærede DK tager lynhurtigt på og bliver lange. Hav i stedet noget str. 62. og måske også 68 klar. Min datter var spæd i 5 minutter (sådan føltes det!) (Og jeg havde købt 100 mærkevare body'er i str 56, tsk tsk)

Babypude - Hvad er det for et scam??! babyer må slet ikke sove med pude, så den kan du godt gå langt udenom ;-)

Vugge - en lift i en babyseng er fin. I øvrigt sover den lille sikkert hos dig i starten. Mange er glade for vugger, men mange ender også med slet ikke at blive brugt.

Det var mine erfaringer med hvad, vi ikke har haft brug for. - I hvert fald det, jeg lige kan komme i tanker om.

Kh.

Angående babytøj så tror jeg det er godt at være dækket ind med det hele vi fik af vide at vi i hvert fald ikke skulle købe 50-56 (hun var 3710) men vi brugte det altså i måneder.

Anmeld

25. juni 2010

frk Jensen

misslea skriver:

okay.... - er nemlig i tvivl fordi jeg bl.a. har hørt fra flere af mine veninder, at deres sundhedsplejersker ikke anbefaler hoppegynger, da de giver kraftige stød op gennem barnets ryg...!!

og 1000 tak for svaret iøvrigt

Jeg tror der kommer meget an på hvor meget man bruger den osv.. Man skal jo hænge den så længt nede ved gulvet at den bette selv kan "stå" i den.

Jeg brugte min ca ti min hveranden dag.. Det kommer vel an på hvor meget og hvor lidt man bruger den når de siger at de får de der jav op i ryggen.

min sp frarådende bumbo stolen da den slet ikke er sikker nok og står meget ustabil.

Kram..

Anmeld

25. juni 2010

misslea

Tanja78 skriver:

Her var ammepuden overflødig (er kun blevet brugt da hun skulle lære at sidde). Ellers er der hvis ikke lige noget.  Vi har ikke kunne undvære bumbo stolen som vi har brugt siden hun blev 3 måneder i stedet for en skråstol den kunne vi godt undvære.

Man kan ikke få nok stofbleer.

ja - flere har fortalt mig, at Bumbo stolen er et hit...!! Er det den, der ligner en potte - har aldrig set en nemlig

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

Bumbostolen kan du bruge fra baby er 3 måneder den støtter nakke og ryg og de sidder så fint i den. Den kan bruges rigtig længe og man kan tage den med ud hvis man skal ud og spise - i stedet for en højstol så kan den evt. stå på en alm. stol - det har vi i hvert fald gjort.

http://hoshammerum.dk/search/?q=bumbo

Ang. børnetøj vi havde lidt varieret selvom hun var forholdsvis stor ved fødslen brugte vi 50-56 i nogle måneder.

Hoppegynge har vi aldrig brugt hun hadede det.

Sele har vi brugt nogle gange de første par måneder.

Så tror det er meget forskelligt

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

misslea skriver:

ja - flere har fortalt mig, at Bumbo stolen er et hit...!! Er det den, der ligner en potte - har aldrig set en nemlig

Jep har lige sendt dig et link så du kan se den.. Den er fantastisk og kan også stå på de fleste køkkenborde når man evt. laver mad..

Anmeld

25. juni 2010

N&J

Udover for meget tøj har jeg ikke haft brug for en vugge (som I jo heller ikke køber), skråstol, gåstol, kravlegård (tror jeg dog er godt hvis man har hund) og ikke alt for meget babylegetøj, det er slet ikke nødvendigt (og så vil jeg til en anden gang frabede mig bamser, syntes jeg har fået alt for mange bamser, de fylder og det er noget jeg gerne selv vil bestemme hvilke, hvor mange og hvor store hun skal have, men kan jo heller ikke tillade mig at smide dem ud, selvom skraldespanden kalder på dem.. 

De vigtigste ting for mig det første år har været tonsvis af stofbleer (bruger dem stadig til når hun spiser), et godt legetæppe, min bæresele (altså vinkel, bæresele - bare et eller andet til at kunne få hænderne fri) og når barnet er stort nok, en solid cykelstol.. så behøver man nærmest ikke andet.. okey måske en seng.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.