Gode råd/erfaringer - overflødigt babyudstyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.617 visninger
68 svar
0 synes godt om
25. juni 2010

misslea

Hej alle jer kloge og erfarne mødre

Da jeg efterhånden er i slutningen af 26. uge, så er tiden ved at være moden til at købe det forskellige udstyr til lillepigen kommer!!!

MEN... uha det er da noooget af en jungle....  Altså barnevognen, tøj, sengetøj, pusleplads, seng, autostol osv. har vi styr på.... men er der ting, som I har investeret i, som I overhovedet ikke fik brugt alligevel, og som set i bakspejlet var fuldstændig unødvendige????!!! Del gerne jeres erfaringer med mig

Mange hilsner fra Lea, som synes det er HELT vildt, hvor meget udstyr de forskellige butikker mener er ABSOLUT nødvendigt!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

Frk. Himmelblå

Badevandstermometer behøver du ikke. Man kan bruge sin egen albue eller et alm. termometer fra apoteket, som du alligevel skal have til baby

Køb endelig ikke for meget tøj i størrelse 50, 56. De fleste babyer fra det velnærede DK tager lynhurtigt på og bliver lange. Hav i stedet noget str. 62. og måske også 68 klar. Min datter var spæd i 5 minutter (sådan føltes det!) (Og jeg havde købt 100 mærkevare body'er i str 56, tsk tsk)

Babypude - Hvad er det for et scam??! babyer må slet ikke sove med pude, så den kan du godt gå langt udenom ;-)

Vugge - en lift i en babyseng er fin. I øvrigt sover den lille sikkert hos dig i starten. Mange er glade for vugger, men mange ender også med slet ikke at blive brugt.

Det var mine erfaringer med hvad, vi ikke har haft brug for. - I hvert fald det, jeg lige kan komme i tanker om.

Kh.

Anmeld

25. juni 2010

Miss Tina

Uha hvor jeg bare husker den tid, men fik ik købt noget jeg ik fik brugt.

Jeg fik bla købt 2 dyner, en skråstol der kunne indstilles og en bunke stfobleer, disse 3 ting er nok det "bedste" jeg fik købt.

Anmeld

25. juni 2010

misslea

SeptemberBaby skriver:

Badevandstermometer behøver du ikke. Man kan bruge sin egen albue eller et alm. termometer fra apoteket, som du alligevel skal have til baby

Køb endelig ikke for meget tøj i størrelse 50, 56. De fleste babyer fra det velnærede DK tager lynhurtigt på og bliver lange. Hav i stedet noget str. 62. og måske også 68 klar. Min datter var spæd i 5 minutter (sådan føltes det!) (Og jeg havde købt 100 mærkevare body'er i str 56, tsk tsk)

Babypude - Hvad er det for et scam??! babyer må slet ikke sove med pude, så den kan du godt gå langt udenom ;-)

Vugge - en lift i en babyseng er fin. I øvrigt sover den lille sikkert hos dig i starten. Mange er glade for vugger, men mange ender også med slet ikke at blive brugt.

Det var mine erfaringer med hvad, vi ikke har haft brug for. - I hvert fald det, jeg lige kan komme i tanker om.

Kh.

Tak for svar

Ja både vuggen og babypuden har vi heller ikke tænkt os at købe!!! Vi stiller liften i sengen, så den ikke virker for stor og voldsom, mens hun er helt lille!!

Anmeld

25. juni 2010

Laulund87

Jeg købte en dyr skråstol som jeg har fortrudt. Den er helt overflødig her

Alt for meget tøj

Og jeg blev anbefalet at have min. 2 dyner og jeg bruger kun en, som jeg bare slæber med ind fra barnevognen og omvendt.

Anmeld

25. juni 2010

Mussen2

Pudder, zinksalve og diverse cremer, har jeg aldrig brugt (men købt fra start) Mod røde numser er kogtvands klude og inotyol salve det bedste. SP anbefalede A-derma som creme til de små tøre kinder og det er super godt.

Vuggen synes jeg også er spild, ligesom alt for meget tøj i de små størrelser er (særligt her til sommer hvos den står på bodyer hele tiden)

Legetøj til at sætte på autostolen/skråstolen, blev heller aldrig brugt herhjemme....

Bærerselen, synes jeg også er overflødig, køb i stedet en nem slynge/vikle (jeg kan anbefale viklen for nybegynder, den har jeg selv) Bærerselen giver mega ondt i skuldrer i længden og nogle mener den ikke er god for barnet.

Det er hvad jeg lige kommer i tanke om :-)

Anmeld

25. juni 2010

misslea

Laulund87 skriver:

Jeg købte en dyr skråstol som jeg har fortrudt. Den er helt overflødig her

Alt for meget tøj

Og jeg blev anbefalet at have min. 2 dyner og jeg bruger kun en, som jeg bare slæber med ind fra barnevognen og omvendt.

okay...  jeg overvejder nemlig en skråstol.. men er meeeeeget i tvivl, om jeg får brug for den!!! hmm..

Anmeld

25. juni 2010

misslea

Er der nogle som har købt hoppegynger??? og har I brugt den???

Anmeld

25. juni 2010

Mussen2

misslea skriver:

okay...  jeg overvejder nemlig en skråstol.. men er meeeeeget i tvivl, om jeg får brug for den!!! hmm..

Vi brugte stort set heller ikke skråstol men i stedet Bumbo stolen...

Anmeld

25. juni 2010

Laulund87

misslea skriver:

Ja det er jo lidt svært. De må ikke sidde i den så længe af gangen og min datter gider den bare ikke. Det ser ikke ud som om det er behageligt for hende.

En hoppegynge er blevet bevist er dårlig for deres ryg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.