Tak fordi I spørger! Det var en meget fin og god begravelse. Men hvor er det underligt at sidde til en begravelse for en man egentlig ikke kendte specielt godt, og så alligevel føle sig så utroligt ked af det helt ind i sjælen som jeg gjorde... Jeg synes simpelthen det er så sørgeligt og synd for min veninde, og al min sorg var på hendes vegne!
Men som sagt var det en smuk, smuk begravelse med to flotte musikalske indslag. Hendes far var gammel jazzmusiker, og havde selv valgt to sange han gerne ville have sunget i kirken når han skulle begraves, så to af min venindes andre veninder sang. Det var aldeles smukt og meget - MEGET rørende!
Jeg tror der var 150-175 mennesker, og efter de kirkelige handlinger var vi på en hyggelig café i nærheden af kirken, hvor mange af de tidligere kolleger fra universitetet og nogle gamle venner holdt taler for ham. Det var hyggeligt, og en fin og hjertelig måde at mindes ham på. Min veninde var rigtig glad for den måde som dagen forløb på, og var forbavsende fattet hele vejen igennem. Hun sagde selv at det var fordi det hele var så uvirkeligt for hende... Pyha, jeg får det stadig helt dårligt over at tænke på hendes situation.
KH Astrid
Anmeld