Jeg kender desværre din situation alt alt for godt, da jeg for ca. 9 år siden var helt nede at vende. Fanget i en ond cirkel af udsultninger og overdrevet motion for at opnå en slags kontrol over mit rodet liv. Jeg var aldrig tilfreds med mig selv, og var sikker på at det at tabe sig, vil gøre livet lettere og mere lyst. Tværdigmod blev mit liv mere og mere sort, jo flere kg, der røg af sidebenene. Jeg blev indelukket- mistede mange venner, måtte droppe skolen, og var flere gange om ugen til kontrol på center for spiseforstyrelser i Risskov. Jeg hader at tænke tilbage på den tid, at jeg har spildt mine fantastiske ungdomsår på at pine mig selv.
Jeg kan huske første gang, jeg skulle møde op på center for spiseforstyrrelser. Jeg var sikker på, at jeg ville tage 5 kg på bare ved at træde ind over døretrinnet. - Jeg tror, du har det på samme måde, da du ikke ønsker hjælp. Du er bange for at miste hele din kontrol, hvilket en spiseforstyrrelse i bund og grund handler om. Men tro mig, at modtage hjælp betyder ikke, at du mister kontrollen eller tager 5 kg på. Tværdigmod får du hjælp til at komme tilbage til livet.
I dag er jeg ude af min spiseforstyrrelser, eller jeg må hellere sige, at jeg har taget den beslutning i mit liv at kæmpe imod. Den lille anoreksi- djævle vil altid sidde på mine skuldre, men den får aldrig mere lov til at vinde.
Det er virkelig gjorde mig rask dengang, var tanken om, at jeg VIL have mand og børn. - Dette kan ikke lade sig gøre med en udpint krop uden menstrusion.
Tænk over, hvad du vil med dit liv, og kæmp for det. 
At sige nej til maden, er det samme som at sige nej til livet.
Mange knus herfra.
Anmeld