Fra bryst til flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.105 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Mette Nexø

Ville høre om der er nogen der har nogen gode råd, har ikke ret meget mælk og giver derfor flaske engang imellem, men har en datter der den ene dag gerne vil have flaske og den næste dag ikke, og hun slapper først af når hun får bryst, men bliver sur når hun opdager at der ikke rigtig kommer ret meget ud.

Hvordan kan jeg få hende til at tage flasken hvergang??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Tdittmann

Min første datter var ligesådan.

Jeg gjorde det at jeg gav hende bryst først hvergang og når hun så blev gal over at der ikke var nok - havde jeg flasken klar og så tog hun den hver gang.

Du skal bare være opmærksom på at det kan være at hun med tiden så vælger 100% flaske i stedet for dig. Det skete i hvert fald her hos os. Hun gad simpelthent ikke at arbejde så meget for føden som det er nødvendigt for at spise ved brystet

Held og lykke med flaske/bryst håber at I finder den optimale løsning for jer

Knus Tanja ( og Anders 5 uger - og flaskebarn)

Anmeld

23. juni 2010

Mette Nexø

Har prøvet med bryst først, men hun vil stadigvæk ikke tage flasken når hun først har sat sig for at hun ikke vil..

Anmeld

23. juni 2010

mor-til-vanessa

Mette Nexø skriver:

Ville høre om der er nogen der har nogen gode råd, har ikke ret meget mælk og giver derfor flaske engang imellem, men har en datter der den ene dag gerne vil have flaske og den næste dag ikke, og hun slapper først af når hun får bryst, men bliver sur når hun opdager at der ikke rigtig kommer ret meget ud.

Hvordan kan jeg få hende til at tage flasken hvergang??

måske det er noget med den sut du har på flasken. vi bruger dem der ligner en brystvorte ( formen ) og den vil hun godt have. men alle de andre vil du ikke drikke af. så måske du skal prøve en anden sut??

Anmeld

23. juni 2010

Mette Nexø

mor-til-vanessa skriver:

måske det er noget med den sut du har på flasken. vi bruger dem der ligner en brystvorte ( formen ) og den vil hun godt have. men alle de andre vil du ikke drikke af. så måske du skal prøve en anden sut??

Jeg har prøvet advent, tommee tippee, pigeon og Peter plys sutter fra Babysam, har snart købt mig fattig i sutteflasker

Anmeld

23. juni 2010

mor-til-vanessa

Mette Nexø skriver:

Jeg har prøvet advent, tommee tippee, pigeon og Peter plys sutter fra Babysam, har snart købt mig fattig i sutteflasker

hmm ja okay. så skal jeg ikke gøre mig klog min datter gad heller ikke mme i starten da jeg ammede hende. men stoppede helt med at amme da hun var 5 1/2 mdr og der ville hun godt have mme.

Anmeld

24. juni 2010

Mette Nexø

mor-til-vanessa skriver:

hmm ja okay. så skal jeg ikke gøre mig klog min datter gad heller ikke mme i starten da jeg ammede hende. men stoppede helt med at amme da hun var 5 1/2 mdr og der ville hun godt have mme.

Kan godt være jeg bare giver for nemt op, kan desværre ikke få andre til at tage over for tænker det måske ville være nemmere  engang imellem, men er alene med hende.

Anmeld

24. juni 2010

mor-til-vanessa

Mette Nexø skriver:

Kan godt være jeg bare giver for nemt op, kan desværre ikke få andre til at tage over for tænker det måske ville være nemmere  engang imellem, men er alene med hende.

ja kender det godt, jeg er også alene og det er ik altid lige let. min datter gad slet ik flaske før efter hun var begyndt at få grød også.

men tror du ik hun bliver mælk nok af din mælk? hvis hun var sulten er jeg da sikker på at hun villle tage flasken.

knus

Anmeld

24. juni 2010

L-Mortil3

Mette Nexø skriver:

Fra Pigeon, er det så wideneck flasker med peristaltisk sut?

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er?

Men hvis det er Pigoens store flasker du har købt, sidder der en Y sut på, og de er alt for store indtil barnet er minimum 3 mdr.

De små flasker derimod har S sutter, og de kan godt være liiidt for små til en grovæder, så der kan man købe en M sut

Anmeld

24. juni 2010

Mette Nexø

mor-til-vanessa skriver:

ja kender det godt, jeg er også alene og det er ik altid lige let. min datter gad slet ik flaske før efter hun var begyndt at få grød også.

men tror du ik hun bliver mælk nok af din mælk? hvis hun var sulten er jeg da sikker på at hun villle tage flasken.

knus

Vi har været på grød i 1 mdr nu, men det er også kun nogengange hun ikke vil have flaske det er lidt i perioder og forstå ikke at hun den ene dag gerne vil men næste dag ikke, hun er en bestemt dame

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.