Hvordan stopper man amning på en god måde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.889 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. juni 2008

miver

Gode råd søges

Min pige er 10 mdr. om 1,5mdr. skal hun starte i dp. og jeg ville gerne snart stoppe med at amme.

Men hun vil bare ikke slippe det , hun bruger ikke sut , bamse eller lign.. så hvis hun er ked af det eller træt er det kun babsen der virker.

Synes det er hårdt at nægte hende bryst , men jeg ved jo osse det skal stoppe

mvh miver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2008

charlottekri

jeg tror også lige at jeg følger med på denne tråd, for jeg har samme problem... min datter på 5 mdr vil heller ikke hverken have sut eller flaske, og skal starte i dp d. 1 september så jeg er også lidt på den...

Anmeld

2. juli 2008

miver

Hej

Jeg kan da skrive nu af efter jeg havde talt med sundhedspleske som anbefalet mig nogle piller der kunne stoppe mælken .
Jeg ville prøve det naturlige først.
Så jeg ammede for sidste gang i fredags ved middagstid , Naya har taget det fint dog er hun lidt svær at lægge til middag .
Lørdag morgen av av mine bryster var ved at sprænge og de gjorde bare så ondt så jeg blev enig med mig selv om at jeg aligevel nok skulle prøve de piller. dem fik jeg så og jeg blev så skidt tilpas af dem plus jeg måtte malke ud(for at kunne holde det ud)
Lørdag aften ringer jeg til sundhedsplejsken (den vagthavende) hun var bare så sød og hun kunne bestemt ikke forstå hvorfor jeg var blevet anbefalet at holde op på den måde når jeg stadig havde så meget mælk.

Hendes råd var (for mig ikke aktuel da man ikke må amme når du er begyndt på de piller) hun sagde jeg skulle feks have lagt hende til om morgen og så gå så lang tid så muligt (til jeg ikke kunne klare det mer) og så lægge hende til igen for på den måde at sætte produtionen ned

Men det går godt idag
mvh elsborg:)

Anmeld

5. juli 2008

Kaufie

Da indlægget er et par uger gammelt er I måske allerede stoppet med ammeriet?

Her fortsatte jeg med at amme William (idag 11 mdr) aften/morgen selvom han startede i dagpleje da han var 8 mdr. Det fungerede fint - fik tømt brysterne to gange (eller mere) om dagen - men alligevel nedsat produktionen. Jeg tror ikke han tog så meget til sidst - men vi var inde i vanen med at skulle op om natten og han vågnede kl 4 blot for at komme ind til mig.

Derfor stoppede jeg helt for lidt over en uge siden. Det har ikke været så slemt - faren har taget nattetjansen - og William lagde sig bare til at sove når han så det var far, der kom. Mine bryster blev ret ømme - og jeg malkede ud når det var værst - men ellers anbefales det, at man ikke malker ud, da brysterne tror de skal opretholde en vis produktion. Men selvfølgelig er det bedre at få nedsat produktionen lidt efter lidt - ellers risikerer man også at få brystbetændelse....

Men.....man kommer altså til at savne det - så vær sikre på, at det er det I ønsker.

Mette med William, der heller ikke bruger sut, men som har haft en sovebamse siden han startede i dp.

Anmeld

9. januar 2009

MUTT3

Gammel emne, men vil nu alligevel, for andre vil sikkert støde ind i det samme.

Min yngste bliver 1 nu her og jeg har i et par måneder nu sagt at jeg vil til at stoppe, den holder bare ikke af den simple grund at jeg ikke har hjertet med, det er af praktiske og fornuftige grunde JEG vil stoppe og ikke fordi det er tid, eller fordi hun giver udtryk for at hun ikke gider mere, det handler med andre ord udelukkende om MIG og det praktiske i MIT liv, uden hensynstagen til andet.

Så går den altså ikke, ikke for mig, jeg kan jo godt lide at amme, og om man vil det eller ej, er det stadig det sundeste af det sundeste for børnene.

Jeg forsøger i stedet at skære ned når lejligheden byder sig, dvs skal jeg ud af huset, lader jeg vær med at malke ud så længe jeg overhovedet kan holde det ud, jeg tager ikke hensyn til amningen ved fester (dvs jeg drikker som JEG har lyst, og må jo så tage "skraldet" med ømme bryster dagen efter) og så forsøger jeg at nøjes med at amme når der er av klæm på, for at lætte overgangen for mig selv, (mig mig mig *gg*) det fungere ikke altid efter hensigten, men dog, har det betydet at der er skåret mærkbart ned den sidste måneds tid. Og så alligevel ikke, for skal vi ud af huset en hel dag, kan jeg agtens ernære hende alene via amning, det er som om min krop er så vennet til det at det for den er ligegyldigt om det er en dag med meget eller lidt amning... det er det jo så ikke alligevel for jeg kan ikke gå en hel dag uden at amme, min samvittighed går mig imod, lige så bliver mine bryster godt ømme efter 6-9 timer uden amning. (En MEGET!!! stram BH er et vidundermidel)

En ting er sikkert stoppe mig med kemikalier for at stoppe ALDRIG i mit liv, det er ikke sundt for mig eller for miljøet, det er unaturligt, og den slags syntes jkeg der er rigeligt af uden stop-.pillerne, der hvor jeg kan spare på den slags gør jeg det, jeg syntes vi er blevet nogle "slapssvande" går tingene ikke lige super nemt, ja så tyr vi til kunstige hjælpemidler, og den tendens forsøger jeg at modarbejde, i det daglige.

Anmeld

9. januar 2009

miver

MUTT3 skriver:

Gammel emne, men vil nu alligevel, for andre vil sikkert støde ind i det samme.

Min yngste bliver 1 nu her og jeg har i et par måneder nu sagt at jeg vil til at stoppe, den holder bare ikke af den simple grund at jeg ikke har hjertet med, det er af praktiske og fornuftige grunde JEG vil stoppe og ikke fordi det er tid, eller fordi hun giver udtryk for at hun ikke gider mere, det handler med andre ord udelukkende om MIG og det praktiske i MIT liv, uden hensynstagen til andet.

Så går den altså ikke, ikke for mig, jeg kan jo godt lide at amme, og om man vil det eller ej, er det stadig det sundeste af det sundeste for børnene.

Jeg forsøger i stedet at skære ned når lejligheden byder sig, dvs skal jeg ud af huset, lader jeg vær med at malke ud så længe jeg overhovedet kan holde det ud, jeg tager ikke hensyn til amningen ved fester (dvs jeg drikker som JEG har lyst, og må jo så tage "skraldet" med ømme bryster dagen efter) og så forsøger jeg at nøjes med at amme når der er av klæm på, for at lætte overgangen for mig selv, (mig mig mig *gg*) det fungere ikke altid efter hensigten, men dog, har det betydet at der er skåret mærkbart ned den sidste måneds tid. Og så alligevel ikke, for skal vi ud af huset en hel dag, kan jeg agtens ernære hende alene via amning, det er som om min krop er så vennet til det at det for den er ligegyldigt om det er en dag med meget eller lidt amning... det er det jo så ikke alligevel for jeg kan ikke gå en hel dag uden at amme, min samvittighed går mig imod, lige så bliver mine bryster godt ømme efter 6-9 timer uden amning. (En MEGET!!! stram BH er et vidundermidel)

En ting er sikkert stoppe mig med kemikalier for at stoppe ALDRIG i mit liv, det er ikke sundt for mig eller for miljøet, det er unaturligt, og den slags syntes jkeg der er rigeligt af uden stop-.pillerne, der hvor jeg kan spare på den slags gør jeg det, jeg syntes vi er blevet nogle "slapssvande" går tingene ikke lige super nemt, ja så tyr vi til kunstige hjælpemidler, og den tendens forsøger jeg at modarbejde, i det daglige.

Jeg fik bla. stop pillerne fordi der var ved at gå brystbetændelse i , men ja selvfølgelig er alt vel bedst naturligt
Knus mie

Anmeld

10. januar 2009

Sara.

Jeg har haft brystbetændelse en enkelt gang pga for meget mælk så havde også det i tankerne da jeg skulle stoppe... Jeg gik og gruede over hvordan jeg sku gøre... min pige var 9 mdr... men så en dag stoppede jeg. Sørgede for at have en bluse på hvor hun ikke bare lige kunne få fat i mine bryster... også om natten, for hun sov halvdelen hos os... og efter 2 dage havde hun glemt ALT om hvad bryster var.. FULDSTÆNDIG! nu nuller hun dem bare for at falde til ro nogen gange.. hehe... Men jeg blev også nødt til at stoppe da hun var begyndt i vuggestue og ikke ville spise så meget der fordi hun ladede op om natten... I de to dage jeg stoppede mælkede jeg selv mælken ud sån de ikke blev overfyldte...

Anmeld

10. januar 2009

Sara.

hov vil også lige nævne at man ikke skal malke ud hele tiden for så bliver brysterne ved med at producere mælk...

Anmeld

10. januar 2009

Cris

miver skriver:

Hej

Jeg kan da skrive nu af efter jeg havde talt med sundhedspleske som anbefalet mig nogle piller der kunne stoppe mælken .
Jeg ville prøve det naturlige først.
Så jeg ammede for sidste gang i fredags ved middagstid , Naya har taget det fint dog er hun lidt svær at lægge til middag .
Lørdag morgen av av mine bryster var ved at sprænge og de gjorde bare så ondt så jeg blev enig med mig selv om at jeg aligevel nok skulle prøve de piller. dem fik jeg så og jeg blev så skidt tilpas af dem plus jeg måtte malke ud(for at kunne holde det ud)
Lørdag aften ringer jeg til sundhedsplejsken (den vagthavende) hun var bare så sød og hun kunne bestemt ikke forstå hvorfor jeg var blevet anbefalet at holde op på den måde når jeg stadig havde så meget mælk.

Hendes råd var (for mig ikke aktuel da man ikke må amme når du er begyndt på de piller) hun sagde jeg skulle feks have lagt hende til om morgen og så gå så lang tid så muligt (til jeg ikke kunne klare det mer) og så lægge hende til igen for på den måde at sætte produtionen ned

Men det går godt idag
mvh elsborg:)

Er det ikke muligt for dig at amme tidligt om morgenen og så en gang til om aftenen i en periode? På den måde er det ikke så hårdt for hende. Og pædagogerne ved godt hvordan man putter og trøster børn der stadig ammer, der er mange der ammer minds et år.

Jeg synes, at mennesker gør alt for mange tanker om VS og faktisk er det ikke så slemt. Mor er ikke der så er der ikke noget amning. De fleste akceptere det meget godt. Men det er kun min mening og erfaring. Min dreng bruger heller ikke sut og blev heller ikke trøstet med bryst. Når han er ked går det ikke så hurtigt, som børn der bruger sut. Han er ked og så får han krammer af mig/os og holder ham og så går det over. Flasken ville han hellere ikke have, men for noget tid siden har jeg fundet den her slags sut : http://www.babybornfree.dk/shopexd.asp?id=210

og det var en hit. Måske kan I også prøve den.

Anmeld

10. januar 2009

miver

crv skriver:

Er det ikke muligt for dig at amme tidligt om morgenen og så en gang til om aftenen i en periode? På den måde er det ikke så hårdt for hende. Og pædagogerne ved godt hvordan man putter og trøster børn der stadig ammer, der er mange der ammer minds et år.

Jeg synes, at mennesker gør alt for mange tanker om VS og faktisk er det ikke så slemt. Mor er ikke der så er der ikke noget amning. De fleste akceptere det meget godt. Men det er kun min mening og erfaring. Min dreng bruger heller ikke sut og blev heller ikke trøstet med bryst. Når han er ked går det ikke så hurtigt, som børn der bruger sut. Han er ked og så får han krammer af mig/os og holder ham og så går det over. Flasken ville han hellere ikke have, men for noget tid siden har jeg fundet den her slags sut : http://www.babybornfree.dk/shopexd.asp?id=210

og det var en hit. Måske kan I også prøve den.

Tak for råd , men det er overstået for længst og min datter tog det fint
Knus Mie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.