Flerumættede fedtsyrer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

slettet_7530

Nødder, avocado, fisk, frø og kerner:0) det er de fedtstoffer kroppen har behov for og det er de flerumættede

Jeg kunne næsten regne ud fra hendes svar med at det andre lå på niveau, at det var fisken der manglede her og ikke nøddderne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Ni-ko-li-ne

albertesmor skriver:

Jeg kunne næsten regne ud fra hendes svar med at det andre lå på niveau, at det var fisken der manglede her og ikke nøddderne.

Altså, ja fisken eller avocado osv... Mættet fedt kommer ikk fra nødder... Hvor meget enkeltumættet fedt der er i nødder ved jeg ikke men jeg ved at der er en masse flerumættet

Anmeld

23. juni 2010

AnneBJ

albertesmor skriver:

He he typisk en ikke fiskespiser at spørge om det  fisken skal helst fremstå ren, hvilket vil sige at den ikke skal være møget til i olie tomatkoncentrat eller mel, torskerogn er fint

makrel i tomat eller tun i tomat som du burde unde dig selv at smage er ok 1 gang om ugen  sild kan også bruges, men ellers de ferske fisk som du køber ved fiskebilen eller hos fiskehandleren, en pangasiusfilet er en fisk de fleste kan lide da den faktisk ikke smager  af ret meget.

Rødspætter torsk, rødfisk laks samt skalddyr er fantastisk spise.

Det er bare at kaste sig ud i det og købe ganske små portioner af gangen.

Fiskefrikadeller er oftest stegt i en masse margarine eller friturestegt

Tænkte jeg nok!

Fiskefrikadellerne kan jeg sagtens lave selv, bruger da oftest torsk.... Og torskerogn er også en favorit herhjemme!

Mange tak for dit virkeligt brugbare svar!

Anne - som fremover vil kaste sig over nødder og fisk..

Anmeld

23. juni 2010

slettet_7530

AnneBJ skriver:

Tænkte jeg nok!

Fiskefrikadellerne kan jeg sagtens lave selv, bruger da oftest torsk.... Og torskerogn er også en favorit herhjemme!

Mange tak for dit virkeligt brugbare svar!

Anne - som fremover vil kaste sig over nødder og fisk..

Dejligt du kunne bruge det, du skal også bare sige til hvis du mangler en opskrift på en god fiskeret  du skal ikke uhæmmet kaste dig over nødder, for det sunde fedt er stadig FEDT husk det.

Anmeld

23. juni 2010

AnneBJ

albertesmor skriver:

Dejligt du kunne bruge det, du skal også bare sige til hvis du mangler en opskrift på en god fiskeret  du skal ikke uhæmmet kaste dig over nødder, for det sunde fedt er stadig FEDT husk det.

Helt bestemt, er heldigvis ikke så forfalden til nødder og lign., men en lille håndfuld af og til.

Tak for tilbuddet, desværre er min bedre halvdel endnu mindre fiskespisende end jeg selv, så det vil nok være nemmest for mig, at implementere som pålæg til frokost

Anmeld

23. juni 2010

slettet_7530

AnneBJ skriver:

Helt bestemt, er heldigvis ikke så forfalden til nødder og lign., men en lille håndfuld af og til.

Tak for tilbuddet, desværre er min bedre halvdel endnu mindre fiskespisende end jeg selv, så det vil nok være nemmest for mig, at implementere som pålæg til frokost

Godt mange tror bare at de så kan kaste sig over en hel pose nødder hver dag i stedetfor.  

Fiskepålæg er kedeligt, du skal også prøve sushi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.