Abort efter man har fået børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. juni 2008

Nadi

Ja jeg har haft besøg af min veninde idag og hendes søn på 1,5 år... Hun fortalte så at hun var blevet gravid igen, men at hun skal have en abort. Hun er helt afklaret med det, og grunden til at de ikke skal have det barn er fordi de simpelthen vender hver 25 øre. Og derved vil de ikke kunne give barnet de bedste vilkår. Hun har nemlig ingen uddannelse og heller intet job, så forstår hende godt! Nå men det var nu egentlig ikke fordi det skulle handle om hende, ville bare forklare lidt om det hele.

Jeg ville have det afsindigt underligt hvis jeg skulle have en abort nu efter at have fået barn, og ved hvad der kommer ud af det!

Og så ville jeg høre jer om jeres mening?!

-Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2008

Hyner

Ja det har jeg svorget på at det vil jeg ALDRIG have, før jeg har de unger jeg nu engang skal ha.... For som du selv skriver så ved man jo nu hvad der kommer ud og hvor intens følelsen er omkring det hele...
Men som din veninde så siger med at vende hver øre, så kan jeg godt forstå dem. Men tror bare ikke jeg kunne..

Anmeld

21. juni 2008

Anja

Tror ikke at jeg ville kunne få en abort nu, hvor man kender resultatet.

Okay, ville nok overveje det kraftigt, hvis man fik at vide, at der var noget alvorligt galt med barnet .... men ellers ikke.

Anmeld

21. juni 2008

Nadi

Jeg ville også have det svært efter at jeg har fået de børn jeg skal have. Så tror jeg hellere at jeg vil være konsekvent og få snørret tuberne sammen ;)

Personligt ville jeg ikke kunne få en abort med mindre jeg var blevet gravid efter en voldtægt eller hvis mit barn var så multi handikappet at jeg ikke ville kunne give det et ordentligt liv.

Anmeld

21. juni 2008

Mary

Jeg har altid haft det sådan at jeg IKKE kunne få en abort, det er simpelthen ikke en mulighed....og dog. Jeg synes det har været hårdt med to børn så tæt på hinanden - pseudotvillinger :D og vi har været bange for vi ventede os igen for lang tid siden, men altså efter Annika kom til verden. Der havde jeg da faktisk sådan, at det ville vi bare ikke have overskud til - vi har også to børn i forvejen der ikke skal mangle noget osv. MEN hvis det kom til det, så er jeg rimelig overbevist om at vi ville få barnet, for det er jo virkelig ikke det værste i verden at få skønne babybørn! (L) ...men dog hårdt! Så selvom vi ville tænke os om, så tvivler jeg på at vi kunne fravælge et barn der havde valgt os til at blive dets forældre (L)

Jeg har tit hørt den her "man fortryder kun de børn man ikke fik...."

Anmeld

21. juni 2008

Muffinmus

NEJ TAK.
Men har jo også aborteret ufrivilligt 2 gange nu så derfor er jeg nok ret meget i mod at jeg selv får det. Men skal ikke blande mig i andres sager. Hvis de ikke er klar er de ikke kalr og jeg skal ikke sige det er for ringe at de så ikke har beskuttet sig godt nok...selv om det jo er rigtigt:)

Anmeld

21. juni 2008

Tynen

Jeg ville aldrig kunne få en abort - Barn i forvejen eller ej.

Ville slet ikke kunne leve med mig selv hvis jeg fik et barn fjernet fordi det ikke lige "passede ind".

Men selvfølgelig føler man anderledes og jeg dømmer ikke andre ud fra deres valg.
Jeg ville bare aldrig kunne gøre det - Er sikker på at man kan klare det meste hvis man virkelig, virkelig vil.

Anmeld

21. juni 2008

MrsMartens

Havde du spurgt mig da David var aller mest umulig med kolik for 6 mdr. siden, ville jeg have haft fuld forståelse for det, men idag..... HELL NO!!!!!

Men jeg kender jo ikke omstændighederne!!

Anmeld

21. juni 2008

Plysbjørnen

Blankt nej her fra... Men det er fordi jeg er af den holdning at er man voksen nok til at hygge sig uden beskyttelse, tja så må man dælme også tage det ansvar det kan give... Den holdning har jeg haft hele mit liv, og ja det er ikke blevet mindre af at jeg har fået barn...

Betina1978

Anmeld

22. juni 2008

Sille(smil)

Idag tror jeg ikke, at jeg ville kunne få en abort, medmindre at barnet var alvorligt misdannet eller lign.

Men tre år før Birk blev født og jeg lige havde mødt min kæreste, lige var startet på studie og kun var 19 blev jeg gravid (selvom vi beskyttede os) og der kunne jeg simpelthen ikke overskue at skulle være mor. Så der fik jeg en abort i 12. uge.

Det er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet, og frygten for at det var min eneste chance for at få et barn fulgte mig og skræmte mig ind til den dag, for jeg fødte Birk.

Men idag er jeg sikker på at det var den rigtige beslutning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.