opdragelse?? et ikke eksistrende ord eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. juni 2008

bette

hvordan dælen opdrager man de små.. ???

mikkel er helt vild med at pille ved vores printer og skubbe til den så den falder ned.. åbne den og proppe legetøj i den.. og vi siger NEJ gang på gang.. tror sku det har varet lige så længe han begyndte at kravle.. og vi har hver gang sagt nej til ham og flyttet ham væk derfra... men intet hjælper..

hva gør i andre??8(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2008

Plysbjørnen

Siger nej, meget hårdt og meget bestemt...
Og ja flytter hende, mens jeg forklare at nej betyder at det må man ikke... Men det er altså ikke ensbetydende med at hun fatter det...

Betina1978

Anmeld

21. juni 2008

Joan ( Smallie )

Samme her Nej meget bestemt og 3 gang jeg bliver nød til at sige nej flytter jeg ham.

Det hjælper hvis jeg kan få øjen kontakt med ham og se lidt sur og bestemt ud.;) Så plejer han at lade være men det er ikke nemt når han er på vej op i hundens kurv med røven lige imod mig(L)
Så derfor bliver han TIT flyttet derfra men det er lige så langsomt ved at trænge igennnem til ham:P

Så mon ikke det kommer at de forstår hvad vi mener når vi siger nej. Bare vi bliver ved;)

(H) Joan

Anmeld

21. juni 2008

bette

har bare sagt nej tusinde gange bare i dag.. og han gør det bare igen og igen ... suk..
ser meget bestemt på ham og ser sur ud mens jeg siger nej til ham.. og flytter ham væk.. åhhhh belastende når han så gør det IGEN!(L)

Anmeld

21. juni 2008

Nadi

Man opdrager ved at blive ved med at fortælle dem hvad der er rigtig og forkert og ved at være stå ved og vise dem konsekvensen er af deres handlinger...

Men de kloge siger jo at når børn er blevet 7 år så kan man ikke opdrage dem mere, så kan man bare guide og vejlede dem i livet. Men opdragelsen er slut når de er blevet 7 år!

-Nadia

Anmeld

21. juni 2008

Hyner

Nej nej nej og atter NEJ>(>(>(
Så fat det dog unge!!!
Jeg har det på nøjagtig samme måde.. Men jeg holder stemmelejet og fastheden. Emma ved udemærket godt at hun ikke må efter 3-4 gange nej, men dermed har jeg ikke sagt at hun lader være... Desværre...

Jeg krydser for bedring for os alle...
Krams Henriette

Anmeld

21. juni 2008

MrsMartens

Jeg får John til at sige NEJ!!!!
Så stopper Dave - nogen gange - men John kan sige det på en måde at INGEN er i tvivl om at han mener det!!:)

Anmeld

22. juni 2008

birgittemarie

Jeg har også lige læst (hvor mon det egentligt var, jeg læste alle de guldkorn, jeg smider om mig med i natten (?)), at det med at flytte dem, når man har sagt nej, skulle være vejen frem. For de forstår ikke helt betydningen af ordet endnu, mens konsekvensen er lettere for dem at fange...

Anmeld

22. juni 2008

Tikki

åh kender det godt ;) Vi siger meget bestemt: "NEJ" eller "a a" og ryster på hovedet. Når hun så stopper siger vi: du er dyyygtig, så hun bliver rost for det, vi gerne vil have hende til......og det synes jeg virker. Hun vil meget gerne roses :P

Hun siger nu selv "a a" og ryster på hovedet sammen med os og stopper faktisk ofte. Nogle gange må vi flytte hende, men oftes stopper hun. Hun bruger også:" a a", hvis der er noget hun ikke vil have, vi gør, såsom at tilbyde mad, hvis hun mæt osv. Så jeg tror hun forstår et nej...dit bilder jeg mig i hvert fald ind :D

Anmeld

22. juni 2008

Loggidut

opdragelse= tålmodighed, og gentagelse men for fanden det kan være hårdt, og træls man skal sige det samme igen og igen :'( men jeg tror på at forarbejdet begynder nu...altså at man sår de små spæde frø nuher...for de forstår altså mere end man tror!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.