kun én lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. juni 2008

Sille

Er der nogen af jeres små der er begyndt kun at sove én lur??

Jeg er ved at kvæle freja i øjeblikket.. hun er simpelthen en rigtig lille møg irriterende unge når hun skal sove om dagen i øjeblikket..

Hun sætter sig op i barnevognen HELE tiden... og når jeg lægger hende ned griner hun højt... har prøvet alt! Og et er blevet en leg for hende..At lade hend sidde og lægge hende hårdt ned..(havde det dårlig med det indtil tøsen bare kluk-lo super højt>(), vugge hende.. jamen you name it... hun nægter bare at sove selvom hun er træt. Det tager 30 min-1 time at få ungen til at sove. Vi har også prøvet at lægge hende op i seng og bare lade hende ligge... hun legede i en time... uden at sove..

Så jeg tænker at hun skal have én lur kun.. men hun er bare så træt først på formiddagen...

>(>(>(>(>(

hendes dp lægger hende bare og hun sover med det samme.. to gange om dagen og i 2½ time...!!!!!!!

ARGH!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2008

bette

hmm ja det er svært at sige.. mikkel får også kun 1 lur om dagen.. kæmpede også for 2 lure.. men det kunne jeg godt glemme alt om.. så selvom han er træt om formiddagen kommer han ikke i seng.. så når kl. bliver omkring 12 stykker så sover han med glæde.. ingen kamp eller lign. og han sover bedre til natten..

måske du skulle give det et forsøg og se hvordan det går

Anmeld

21. juni 2008

linemus

Det kæmper jeg også med for tiden, og havde faktisk tænkt mig at stille samme spørgsmål. Er i tvivl om det er for tidligt at tage formiddagsluren fra dem... Mine piger sætter sig også op hele tiden. Og sætter den ene sig op, så følger den anden efter, selvom hun havde puttet sig og godt kunne sove - de skal dælme ikke gå glip af noget. Hvad med at lade hende sidde alene i vognen og kigge? Det gør jeg nogengange, når Signe (hun er værst) ikke vil ligge ned. Så sidder hun bare der og kigger og falder tilsidst i søvn, så jeg kan gå ud og lægge hende ned. Jeg har skiftet lidt mellem 1 og 2 lure, alt efter hvornår vi er stået op, men synes 1. lur er ret træls, fordi jeg bliver nødt til at vække dem, ellers sover de hele formiddagen, og jeg er ved at vænne dem til at sove til middag i stedet for. Hvornår står I op? Måske hun kan trækkes og holdes vågen ved leg/beskæftigelse? Kan sørme godt forstå, det er irriterende, når dp bare kan lægge hende, men de kan altså nogle tricks, de dp'er :) Knus Line

Anmeld

22. juni 2008

birgittemarie

Jeg har lige læst, at de stadig skal have 2 lure i løbet af dagen, så vidt jeg husker til omkring 1½ års alderen...
Men hvis de har det fint med en lur, så må det jo kunne gøre det...

Nova Maria sætter sig også op i vognen hele tiden nu og det tager også en krig og 7 dage at få hende til at sove.

Kh Birgitte - nu hjemvendt fra spillerier og svært glad for sig selv og uden noget som helst sammenhængende at sige 8D(C):$

Anmeld

22. juni 2008

Tikki

Iza er lige gået ned på 1 lur. Hun blev sværere og sværere at lægge om dagen...præcis som du skriver. Jeg har kæmpe og kæmpet og været SÅ frustreret. Nu putter jeg hende mellem kl. 11.30-12.00 og hun sover stort set med det samme nu og i ca. 2-2,5 timer...dog skulle hun lige vænne sig til at sove længere end 1,5 timer, så det tog nogle dage. Hun er stadig lidt træt om formiddagen, men jeg kan slet ikke få hende til at sove der, så jeg vil ikke prøve mere og det er også blevet meget bedre de sidste dage.

Min sundhedsplejerske sagde, at man sagtens - når de var mellem 1-1,5 år - kunne gå ned på en lur, så jeg har god samvittighed. Hun er jo snart 1 år. De skal bare have ca. 14 timer i døgnet plus minus og det får Iza sådan nogenlunde - nogle dage mere end andre, da natten er skrækkelig pt. her hos os :-o.

/Jeanette

Anmeld

22. juni 2008

Hyner

Det får Emma heller ikke selvom hun får to lure!!! hun er den devil om natten pt.

[ De skal bare have ca. 14 timer i døgnet plus minus

/Jeanette

Anmeld

22. juni 2008

Tikki

Hyner skriver:

Det får Emma heller ikke selvom hun får to lure!!! hun er den devil om natten pt.

[ De skal bare have ca. 14 timer i døgnet plus minus

/Jeanette

Ja det er simpelthen forfærdeligt - Iza vågner omkring kl. 1, rejser sig op og skriger simpelthen så højt at hun flere gange har vækket naboen...og det er vel at mærke med lukket vindue..pinligt:$ Vi lægger hende ned, giver sutten og går ud - hun rejser sig og skriger igen osv osv. Sådan fortsætter vi til kl. 3, hvor hun falder i søvn igen(?). Førhen vågnede hun bare og rejste sig, men faldt i søvn med det samme, når vi lagde hende ned.....nu kæmper hun en stædig kamp. De sidste 2 uger har været sådan og uf vi er trætte begge to, for ingen sover med det skrigeri jo.........men vi regner med det må være en fase og at den snart er ovre :P ellers holder jeg det næppe ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.